Fitness Seller

Beoordeling schema's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

J.

Cool Novice
Lid geworden
11 mei 2021
Berichten
52
Waardering
7
Lengte
1m80
Massa
73kg
Hallo,

Ik vroeg me af wat jullie mening is van de oefeningen die ik doe tijdens legday.

- Incline legpress
-Hipabductor machine
-Hipadductor machine
-Leg extension
-Hipraise met barbell
-Calf machine

Iemand suggesties?
 
Je hebt geen hamstring oefeningen.
 
Je hebt geen hamstring oefeningen.
Tijdens het uitvoeren van een hipraise/legpress target je ook je hamstrings toch of zou dat te verwaarlozen zijn?

Denk er momenteel over na om ook mijn onderrug mee te trainen tijdens legday aangezien ik tijdens het uitvoeren van de hipraise ook mijn onderrug meepak.
Dan zou ik dus nog een hamraise willen toevoegen aan mijn schema en pak ik dus ook nog de hamstrings mee.

Denk je dat ik de hamstrings op deze manier wel goed genoeg meepak?
 
Back extensions ?
 
Hyperextensions, romanian deadlift, deadlift, leg curl... Ik zou zoiets nog toevoegen. De eerste 3 trainen ook je onderrug mee.
 
45-degree-back-extensions.jpg
 


Hyperextensions, romanian deadlift, deadlift, leg curl... Ik zou zoiets nog toevoegen. De eerste 3 trainen ook je onderrug mee.
Ik ga dan wss nog een hamraise of hoe je het ook wilt noemen toevoegen aan mijn schema.

Alleen zou ik dan niet in de knel komen met de daaropvolgende rugtraining de volgende dag?
 
Dat zal hoofdzakelijk lats zijn..?
Ik ga dan wss nog een hamraise of hoe je het ook wilt noemen toevoegen aan mijn schema.

Alleen zou ik dan niet in de knel komen met de daaropvolgende rugtraining de volgende dag?
 
Moet ik uit deze foto opmaken dat deze oefening gewoon de volgende dag uit te voeren is zonder eventuele problemen (overbelasting)
 
Moet ik uit deze foto opmaken dat deze oefening gewoon de volgende dag uit te voeren is zonder eventuele problemen (overbelasting)
Ja :) maar als je je zo'n zorgen maakt over overbelasting van je rug. Waarom pak je dan niet gewoon een hamstring curl?
 
Hoeveel sets, reps?
 
Ja :) maar als je je zo'n zorgen maakt over overbelasting van je rug. Waarom pak je dan niet gewoon een hamstring curl?
Goede vraag. Denk omdat je bij de hamraise toch wat meer spieren meepakt dan enkel bij een leg curl. Mocht de hamraise toch voor problemen zorgen dan implementeer ik de legcurl in mijn schema.
 
Bedankt trouwens voor het meedenken ;)
 
Denk omdat je bij de hamraise toch wat meer spieren meepakt dan enkel bij een leg curl
Als je hem als een goeie hiphinge uitvoert, dus de kracht levert vanuit je hamstrings/billen, klopt. Als je vooral een enorme burn in je onderrug voelt, dan zou ik hem wisselen voor een leg curl.
+ je pakt je bilspieren al vrij flink mee in die hip thrust die je in je schema hebt staan.
+ afhankelijk van je voet positie en hoe ver je de leg press laat zakken gebruik je je bilspieren daarbij ook.
 
Over het algemeen of ?
Je vraagt voor een beoordeling van je legday maar zet niet erbij hoeveel sets en reps je doet. En ook wel handig om te weten hoe lang je traint, hoe goed je vorm is etc etc
 
Back
Naar boven