Fitness Seller

Doorgaan met cutten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

etienne00123

Cool Novice
Lid geworden
15 jun 2013
Berichten
96
Waardering
76
Lengte
1m70
Massa
61kg
Vetpercentage
13%
Dag allen,

Mijn naam is Etienne. Ik ben 24 jaar, 1.70m lang en train af en aan sinds dat ik een jaar of 18 ben. Sinds vorig augustus ben ik serieus op mijn voeding gaan letten en ben toen begonnen met een cut. Met deze cut ben ik nog steeds bezig. Aan het begin van de cut woog ik 81 kilo. Momenteel weeg ik zo’n 61,5 kg.

Mijn doel is om per september te beginnen aan een lean bulk. Ik lees hier op het forum dat wordt aangeraden om eerst een vetpercentage van rond de 10% te bereiken voordat je aan een (lean) bulk begint.

Mijn vraag is dan ook of het verstandig is om nog verder door te cutten. Ik heb thuis een huidplooimeting gedaan waaruit bleek dat ik zo rond de 10% zou moeten zitten. Ook geeft de weegschaal en mijn galaxy watch een percentage van ongeveer 10% aan. Echter heb ik amper zichtbare abs dus vraag ik me af of dit wel klopt. Zelf had ik het idee om de cut te stoppen als de weegschaal de 60kg aantikt. Ik verwacht dat dit begin augustus zal zijn. Hierna wil ik een maandje op maintenance eten voordat ik aan de lean bulk begin.

Wat raden jullie aan?

Wat betreft voeding eet ik momenteel zo’n 2000 kcal per dag. Rond de 140 gram eiwitten, 60 gram vetten en 225 gram koolhydraten. De hoeveelheid vetten en koolhydraten wil af en toe schommelen maar ik kom nooit onder de 140 gram eiwitten per dag.

Groeten,

Etienne.
after 62kg back.png
after 62kg.png
before 81 kg.png
 
TS heeft nu echt ondergewicht, en moet niet verder cutten. Lain gain is het antwoord voor de komende 20kg. Laat je vet niet te hoog oplopen, grijp in als de spiegel je dit verteld. Accepteer dat het de tijd nodig heeft
 
Ja ik had het laatst eens uitgerekend, was niet best. Vandaar dat ik ook vroeg om de verhoudingen, had gehoopt die nog wat positiever te kunnen inschatten haha.
Aankomende sept heb ik nu 1 jaar vrijwel alles consistent gedaan en dan kan je zien later in me log hoeveel kg spiermassa erbij is gekomen, maar dit is veel minder dan wat mensen vooraf denken. Aan de andere kant 3/4kg spiermassa is ook weer echt gigantisch als je dat op je frame kunt plakken, beeld je maar eens in 3/4kg kipfilet op je lichaam erbij.
 
Bedankt voor de adviezen. Ik maak de cut nog af tot 1 augustus met mn huidig calorietekort, ga dan 4 weken op onderhoud eten en daarna leanbulken. Heb echt ontzettend zin om die bulk te beginnen. 😁
 
Bedankt voor de adviezen. Ik maak de cut nog af tot 1 augustus met mn huidig calorietekort, ga dan 4 weken op onderhoud eten en daarna leanbulken. Heb echt ontzettend zin om die bulk te beginnen. 😁

Die dikke week kan nog wel 😉

Weet je wat je onderhoud is, niet dat je met een half jaar er uit ziet als die gast met blauwe broekje 😂
 
Die dikke week kan nog wel 😉

Weet je wat je onderhoud is, niet dat je met een half jaar er uit ziet als die gast met blauwe broekje 😂
Haha, die gast met dat blauwe broekje heeft een gebiedsverbod gekregen😅. Ik vermoed dat dit rond de 2500 zal zitten met 6x per week gymmen. Ik fiets dagelijks 12km en loop zo'n 10k stappen.

Het idee was per 1 aug 2500kcal te gaan eten en dan kijken wat de weegschaal doet en afhankelijk hiervan wat kcal toevoegen/verwijderen.
 
Waarschijnlijk niet. Ben een nogal luie donder. 😅
En je kunt niet wachten tot jij je bulk kunt beginnen.
Zullen wij je dan nu vast feliciteren met je fatsige lichaam, of heb je liever dat we wachten tot voorjaar '23 ?
 
En je kunt niet wachten tot jij je bulk kunt beginnen.
Zullen wij je dan nu vast feliciteren met je fatsige lichaam, of heb je liever dat we wachten tot voorjaar '23 ?
Bedoel je nou dat omdat ik te lui ben om eventueel te loggen dat ik te fatsig word in m'n bulk? Of dat m'n vetpercentage momenteel nog te hoog is?

De reden dat ik zin heb om aan de (lean)bulk te beginnen is omdat 12 maanden lang cutten mentaal zwaar begint te worden.
 
Bedoel je nou dat omdat ik te lui ben om eventueel te loggen dat ik te fatsig word in m'n bulk? Of dat m'n vetpercentage momenteel nog te hoog is?

De reden dat ik zin heb om aan de (lean)bulk te beginnen is omdat 12 maanden lang cutten mentaal zwaar begint te worden.
Als je 12 maanden moet cutten en je bent ook nog lui aangelegd, zou je beter op je vetpercentage moeten letten. Niet boven de 12% meer komen, misschien 3maand bulk 1maand cut. Anders is dat figuur in het blauwe broekje zo weer terug.
 
Als je 12 maanden moet cutten en je bent ook nog lui aangelegd, zou je beter op je vetpercentage moeten letten. Niet boven de 12% meer komen, misschien 3maand bulk 1maand cut. Anders is dat figuur in het blauwe broekje zo weer terug.
Bedankt voor de bezorgdheid👍. Ik heb nu wel echt een passie en drive ontwikkeld nu ik heb ervaren wat voeding kan doen. Ik ben zeker niet van plan mijn vetpercentage weer zo op te laten lopen. Alhoewel ik lui aangelegd ben ga ik wel 100% voor de dingen waar ik een passie voor heb.
 
Dat zei ik ook altijd als ik < 10% stond, echter op magische wijze was ik max een jaar later dan toch weer rond de 30%:o
 
Aankomende sept heb ik nu 1 jaar vrijwel alles consistent gedaan en dan kan je zien later in me log hoeveel kg spiermassa erbij is gekomen, maar dit is veel minder dan wat mensen vooraf denken. Aan de andere kant 3/4kg spiermassa is ook weer echt gigantisch als je dat op je frame kunt plakken, beeld je maar eens in 3/4kg kipfilet op je lichaam erbij.
Zou je zo op de BBQ kwakken :laugh:
 
  • Haha
Waarderingen: ak
Back
Naar boven