AndroidHealthClinic

Bijbeldiscussie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oom Oli

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
28 jul 2018
Berichten
2.657
Waardering
2.414
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
15%
Deze thread is bedoeld om elke dag een beetje te filosoferen. Na de Bijbel kunnen we misschien aan de Koran en daarna de Hindoe boeken lezen zodat we niet alleen maar onze spieren zullen ontwikkelen, maar ook nog eens enorm wijs worden. 2 vliegen in 1 klap!! Met spieren heb je immers al een streepje voor bij de wijffies, maar als je daar bovenop ook nog wijsheid hebt, nou dan paal je er zoveel je maar wil!!

Genesis 1:1
----------------
Volgens mij is dit hoofdstuk beeldspraak om op een simpele manier aan de mens uit te leggen hoe de Aarde ontstaan is. Je moet dit hoofdstuk dus met een wetenschappelijke inslag bekijken. Het hoofdstuk vertrekt van de oerknal en gaat tot het onstaan van de eerste mensen, die volgens mij door een vergevorderde buitenaardse beschaving hier is neergezet door middel van kloontechnieken.

dag1) licht/duisternis dag/nacht
dag2) de dampkring
dag3) scheiding van land - water: de natuur
dag4) zon, maan en sterren(om de tijd waar te nemen) : seizoenen, dagen en jaren
dag5) vissen, vervolgens vogels
dag6) alle dieren op het land, vervolgens de mens
dag7) schepping is voltooid, God rust

In deze dagen zit een logische wetenschappelijke volgorde zij het dat deze zich uitstrekt over miljarden jaren ipv 6 dagen.

opmerkelijkheden:
------------------------
1:1 Uit het niets schiep God de hemel en de Aarde (big bang??)
dag 1: het licht (de zon??) vandaar zonnegoden

1:20 Vanaf hier duiken volgens mij buitenaardsen op (Niburianen?). Zij experimenteren met allerlei diersoorten die zij op de aarde gaan zetten. Dit spreid zich uit over duizenden (misschien miljoenen jaren). De Dinosaurussen bijvoorbeeld komen en verdwijnen weer... Als de wetenschappers (Goden) een evenwicht gevonden hebben, willen zij een soort klonen van zichzelf op de Aarde gaan neerzetten bij wijze van experiment. (zie genesis 1:26 ONS) 1:27 mens geschapen naar het beeld van God (klonen??)
1:28: Hier wordt aangegeven dat het de bedoeling is dat de mens zich verspreid over de Aarde en de dieren onderwerpt
1:29: zaadvormende gewassen zijn voor de mens, groene gewas is voor de dieren (is het de bedoeling dat we vegetariërs zijn??)


Wat vinden jullie nou van mijn theorie?
 
Wat vinden jullie nou van mijn theorie?
Ik vind je theorie geweldig en stof om over na te denken. Nooit zo bekeken. :emo:

Maar er is al een religie topic. Zag ook al een kerk topic langskomen. 1 topic is wel genoeg.
 
ja ok, maar dit topic gaat veel beter worden, geloof mij nou maar gewoon !!
 
Laatst bewerkt:
Wat is je theorie precies en welke onderbouwing heb je daarbij?
 
Wat is je theorie precies en welke onderbouwing heb je daarbij?
Hetgene wat ik hierboven schreef is hoe ik Genesis 1:1 zien, mijn vraag is nu hoe jullie dat zien...
 
Welke vertaling houd je aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven