MuscleMeat

Het Pauper Topic (5 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • ThaWasteland zo stond mijn dochter er ook in, tot ik bij de bovenbuurman aanbelde, toen was zijn hakkebarretje gedrag zo over. Hij had niets eens door dat hij alle buren overlast bezorgde. Niemand zei er wat van, alleen klagen onder elkaar en bij de woningbouw. Nu draagt ie waarschijnlijk een bluetooth oorwarmer, want hoor er al 1.5j niets meer over.
     
    Helaas wat te prijzig om dagelijks 3 weg te paffen idd. Over het algemeen 2 monte Christo 's club 20 in de week.door de week heen wil ik nog wel eens een huismerk Sumatraan aansteken ,vind ik ook niet zo erg om in de asbak te laten liggen en vergeten
    Dat huismerk heb ik nu ook weer gevonden. Bij een benzinepomp off all places. Kon er zelfs een bestelling plaatsen. Of ze het kunnen leveren is een andere verhaal maar dat zie ik volgende week wel.
     
    ThaWasteland zo stond mijn dochter er ook in, tot ik bij de bovenbuurman aanbelde, toen was zijn hakkebarretje gedrag zo over. Hij had niets eens door dat hij alle buren overlast bezorgde. Niemand zei er wat van, alleen klagen onder elkaar en bij de woningbouw. Nu draagt ie waarschijnlijk een bluetooth oorwarmer, want hoor er al 1.5j niets meer over.
    Als ik moet helpen zeg het maar
     
    Dat huismerk heb ik nu ook weer gevonden. Bij een benzinepomp off all places. Kon er zelfs een bestelling plaatsen. Of ze het kunnen leveren is een andere verhaal maar dat zie ik volgende week wel.
    😁 Laten we hopen van wel .
     
    ThaWasteland zo stond mijn dochter er ook in, tot ik bij de bovenbuurman aanbelde, toen was zijn hakkebarretje gedrag zo over. Hij had niets eens door dat hij alle buren overlast bezorgde. Niemand zei er wat van, alleen klagen onder elkaar en bij de woningbouw. Nu draagt ie waarschijnlijk een bluetooth oorwarmer, want hoor er al 1.5j niets meer over.

    Hoe zou je ergens wat van zeggen dan?

    Aanbellen en dan hoi buurman hoe is het alles goed lekker weer he he vraagje he die kinderen van jou kun je die eens opvoeden niet in de tuin te klimmen dankjewel doei. Eerst over de bloemetjes en de bijtjes hebben of gelijk he man kun je die kutkoters bij je houden/kappen met die tyfusherrie/bakbeest stilhouden.

    Kun je een script geven voor de autisten onder ons die ondanks alle oefening op dit forum niet dagelijks gewend zijn met tokkie buren te spreken?
     
    Hoe zou je ergens wat van zeggen dan?

    Aanbellen en dan hoi buurman hoe is het alles goed lekker weer he he vraagje he die kinderen van jou kun je die eens opvoeden niet in de tuin te klimmen dankjewel doei. Eerst over de bloemetjes en de bijtjes hebben of gelijk he man kun je die kutkoters bij je houden/kappen met die tyfusherrie/bakbeest stilhouden.

    Kun je een script geven voor de autisten onder ons die ondanks alle oefening op dit forum niet dagelijks gewend zijn met tokkie buren te spreken?
    Pak hem eerst anaal, en daarna doet ie alles wat je zegt.
     
    Hoe zou je ergens wat van zeggen dan?

    Aanbellen en dan hoi buurman hoe is het alles goed lekker weer he he vraagje he die kinderen van jou kun je die eens opvoeden niet in de tuin te klimmen dankjewel doei. Eerst over de bloemetjes en de bijtjes hebben of gelijk he man kun je die kutkoters bij je houden/kappen met die tyfusherrie/bakbeest stilhouden.

    Kun je een script geven voor de autisten onder ons die ondanks alle oefening op dit forum niet dagelijks gewend zijn met tokkie buren te spreken?
    Niet de buurman verwijten dat hij z'n kinderen moet opvoeden.

    Niet je buren benaderen of behandelen alsof het tokkies zijn.
     
    En vooral niet vertellen wat hij niet moet doen.
     
    En wat dan wel stelletje wijsneuzen
     
    Ik reageerde zelf op de vraag van ThaWasteland . Ik ging er voor het gemak even van uit dat hij gewoon in staat is om een gesprek te voeren, zoals zo'n beetje elk mens dat zou moeten zijn.
     
    Ja dan kom ik toch weer bij common sense uit.
    Ik heb 5 jaar lang last gehad van die hond en wou niet als klager overkomen. Maar toen na de zoveelste keer 3 uur achtereen geblaf knapte ik gewoon. En heb ik anoniem melding gemaakt. Nou die anonieme melding lieten ze dus lezen aan mij buren. Lekker anoniem is dat.
    Kom op man, je woont er vijf jaar naast en bent nog nooit een keer langs geweest om er wat van te zeggen?

    Trouwens, als er iemand anoniem klaagt over geblaf van een hond (bij gemeente? woningbouw?) dan is het al heel wat dat er überhaupt iemand langs komt bij die mensen met die klacht. Die buren van je kunnen vervolgens zelf ook wel invullen wie er geklaagd heeft, nl. de buurman/-vrouw aan de ene kant of de buurman/-vrouw aan de andere kant. Het zal dan wel die buurman zijn die zelf niks durft te zeggen, die doet zoiets anoniem.
    Maar dat terzijde common sense kom ik weer op uit. common sense common sense common sense common sense common sense.
    Ik ken de wijk en de mensen die daar wonen natuurlijk verder niet, misschien hebben die mensen wel het iq van een aardappel en dus helemaal geen common sense?
    Ik ben echt niet lastig. Heb zelf de kinderen jaren geleden gezegd dat ze op mijn gras kunnen spelen want de buren hebben geen gras.
    Kom ik thuis hele gras vol met speelgoed.
    Supersoaker tot 7 x in mijn tuin gehad. Boemerang tegen de ramen aan. Skeeleren in mijn voortuin.
    Ja sorry maar in zo'n situatie bel je dus aan en vraag je of de kinderen er ook even bij kunnen komen, want de buurman moet even iets heel erg duidelijk maken. Die kinderen hebben hartstikke leuk gespeeld in de tuin van de buurman, maar ze moeten nog even binnen nu en twee minuten hun spulletjes komen opruimen. Zo niet, dan gaat het regelrecht de kliko in. En morgen of volgende week of wanneer dan ook mogen ze best weer komen spelen, maar dan laten ze het precies zo achter als ze het aangetroffen hebben.
    Dat moet je op dat moment zelf doen natuurlijk dus daar heb je nu niks meer aan.
    Als er iemand naar iemand toe zou moeten komen zijn het deze mensen wel met de vraag of je misschien last heb van de vuurkorf vogels kinderen klussen om 10 uur in de avond of om 0730 in de ochtend voor 30min en dan de hele dag stil en ze komen terug om 2100 en dan nog even 20 min boren.
    Absoluut, maar dat doen ze dus niet. Dat gaan ze nu ook echt niet meer doen want ze hebben al lang gemerkt dat jij alles van ze slikt op één anonieme melding na in vijf jaar tijd. Die mensen hebben waarschijnlijk absolute schijt aan jou en aan de andere buren en het is dus tijd om ze daar eens even op aan te spreken.
    Maar goed dit krijgt nog een staartje gok ik zo Want vanaf nu ga ik gewoon bij alles wat irritant is melding maken bij de buren
    Als jullie nog enigszins on speaking terms zijn, elkaar groeten bij het tegenkomen enzo, zou ik ze gewoon eens uitnodigen voor een bakje koffie bij jou thuis. Beetje laagdrempelig houden. Even doen alsof hun levens je interesseren door wat te vragen over de kids en hun werk en dergelijke, en daarna aangeven dat je ze natuurlijk niet voor niets hebt uitgenodigd. Vervolgens duidelijk benoemen waar je last van hebt, en dat het fijn zou zijn als dat anders kan.
    Wellicht is het een idee om die buren van een paar huizen verder ook uit te nodigen. Is ook fijn om dr wat extra ogen bij te hebben.
    In elk geval heb je dan altijd iets om op terug te vallen mocht het ellende blijven, en kun je ook in de toekomst zeggen dat je geprobeerd hebt om één en ander op een nette manier op te lossen.
     
    Laatst bewerkt:
    Trouwens, als er iemand anoniem klaagt over geblaf van een hond (bij gemeente? woningbouw?) dan is het al heel wat dat er überhaupt iemand langs komt bij die mensen met die klacht. Die buren van je kunnen vervolgens zelf ook wel invullen wie er geklaagd heeft, nl. de buurman/-vrouw aan de ene kant of de buurman/-vrouw aan de andere kant. Het zal dan wel die buurman zijn die zelf niks durft te zeggen, die doet zoiets anoniem.
    Klopt niet helemaal. Een tijd terug kwam de Sociale Dienst bij ons over de vloer om te vragen over een huis schuin tegenover ons (ofja tegenover en dan 4 huizen naar rechts). Daar woonde een man en ze hadden het vermoeden dat hij zijn huurwoning verhuurde aan sketchy drugsdealers/illegalen. Heel gesprek gehad over dat er inderdaad veel rare dingen gebeurden bij dat huis. De Sociale Dienst was hier heel wat huizen af gegaan om verhaal te halen. Mijn vriendin had explicitiet gezegd dat ze anomien wilde blijven omdat ze wat bang was van die man.

    2 weken later stond die man + zus bij ons voor de deur m'n vriendin te bedreigen. De Sociale Dienst had hem uit zijn huis gezet via een of andere procedure. Zijn advocaat had alle stukken opgevraagd, waarin niet mijn vriendin haar naam stond, maar wél alle adressen + wat die mensen hadden verteld... Dus oké, haar naam hadden ze niet gegeven, maar wel al haar andere gegevens.

    Schijnbaar als er zo'n klacht is ben je als burger gerechtigd om alle stukken te krijgen van de wooncorporatie (of wat dan ook), waar in 99% van de gevallen gewoon je straat + huisnummer staat. Dus dat "anoniem" klagen is sowieso bullshit aangezien de persoon in kwestie gewoon je adresgegevens te zien krijgt.
     
    Laatst bewerkt:
    Het zal dan wel die buurman zijn die zelf niks durft te zeggen, die doet zoiets anoniem.

    😆😆
     
    Klopt niet helemaal. Een tijd terug kwam de Sociale Dienst bij ons over de vloer om te vragen over een huis schuin tegenover ons (ofja tegenover en dan 4 huizen naar rechts). Daar woonde een man en ze hadden het vermoeden dat hij zijn huurwoning verhuurde aan sketchy drugsdealers/illegalen. Heel gesprek gehad over dat er inderdaad veel rare dingen gebeurden bij dat huis. De Sociale Dienst was hier heel wat huizen af gegaan om verhaal te halen. Mijn vriendin had explicitiet gezegd dat ze anomien wilde blijven omdat ze wat bang was van die man.

    2 weken later stond die man + zus bij ons voor de deur m'n vriendin te bedreigen. De Sociale Dienst had hem uit zijn huis gezet via een of andere procedure. Zijn advocaat had alle stukken opgevraagd, waarin niet mijn vriendin haar naam stond, maar wél alle adressen + wat die mensen hadden verteld... Dus oké, haar naam hadden ze niet gegeven, maar wel al haar andere gegevens.

    Schijnbaar als er zo'n klacht is ben je als burger gerechtigd om alle stukken te krijgen van de wooncorporatie (of wat dan ook), waar in 99% van de gevallen gewoon je straat + huisnummer staat. Dus dat "anoniem" klagen is sowieso bullshit aangezien de persoon in kwestie gewoon je adresgegevens te zien krijgt.
    Dat iemand recht heeft op alle stukken is niet zo gek, dat op basis van de stukken is te achterhalen wie wat heeft gezegd wel. Zelfs bij van die strafzaken die jet nieuws halen gaat dat nogal eens fout.
     
    Dat iemand recht heeft op alle stukken is niet zo gek, dat op basis van de stukken is te achterhalen wie wat heeft gezegd wel. Zelfs bij van die strafzaken die jet nieuws halen gaat dat nogal eens fout.
    Die slappe hond had zelfs gewacht tot ik weg was om m'n vriendin te gaan bedreigen :roflol:
    Maar dat anoniem melding maken is een grote grap.
     
    Die slappe hond had zelfs gewacht tot ik weg was om m'n vriendin te gaan bedreigen :roflol:
    Maar dat anoniem melding maken is een grote grap.
    In ieder geval in dat geval heel slecht geregeld, ik vind het jammer dat jullie zoiets is overkomen, vooral op persoonlijk vlak, maar ook omdat jedat dan mogelijk niet nog een keer doet.

    Anoniem zou toch op zijn minst moeten betekenen dat er alleen over persoon A wordt gesproken en dat de lijst wie persoon A is of waar diegene woont geen deel uitmaakt van de info die naar de andere kant gaat.
     
    Het beste is om het gewoon luchtig te houden. Vaak weet de veroorzaker niet dat er overlast of ongewenst gedrag is van hun kinderen of van zich zelf. Met 3 kinderen waarvan 1 autisme heeft probeer ik het altijd voor te zijn. Elke maand wel een gesprekje in de voortuin met onze buren als ik ze tegen kom. Zijn allemaal wat oudere mensen die altijd aangeven ook kleinkinderen hebben en de herrie wel snappen maar er geen last van hebben.
     
    Back
    Naar boven