Fitness Seller

Smerige bult in kuit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wanna

Competitive Bodybuilder
Relnicht
10 jaar lid
Lid geworden
10 mei 2013
Berichten
1.615
Waardering
1.329
Lengte
1m80
Massa
97kg
Vetpercentage
13%
Okay, voor het eerst in mijn leven heb ik waarneembare kuitspieren.

Nu heb ik bij lichte inspanning dat daar een dikke bult uitsteekt. Is dit een onderdeel van de grind of … ?

Is dit een reden tot zorg / beginnende blessure of weer een gevalletje; stel je niet zo aan man.
 

Bijlagen

  • 635A251B-C6E1-4F91-A711-D60EA3D3CEB3.png
    635A251B-C6E1-4F91-A711-D60EA3D3CEB3.png
    946,8 KB · Weergaven: 377
  • 2F5FD0DC-C7D4-46F2-BD33-70B8797B9F1C.jpeg
    2F5FD0DC-C7D4-46F2-BD33-70B8797B9F1C.jpeg
    122,9 KB · Weergaven: 212
Laatst bewerkt:
Hij wordt echt heel dik als ik bijv. Ga legpressen
 
Spatader??
 
Ik vind het op een vetbultje lijken. Zou zelf even naar de huisarts gaan, just to be sure:o
 
Heb precies hetzelfde in me rechter bovenbeen, heb dit all vanaf dat ik 12 was.
Toen der tijd laten checken en 2 jaar terug ook nog is bij een andere huisarts laten checken, en in beide gevallen kreeg ik te horen dat het een vetbultje was
Zal inderdaad wat Solway Firth zegt toch langs de huisarts gaan en mocht je het lelijk vinden gwn zeggen dat je er last van hebt, dan halen ze hem weg:thumbs:
 
Thanks voor het meedenken.
Maar weer even naar de HA, ze zullen mij wel weer zien aankomen met het 4e , stel je niet zo aan man incident dit jaar hahaha
 
Bij een onderhuidse vetbult of lipoom hoef je vaak niets te doen. Er is geen behandeling voor nodig. Een vetbult is goedaardig, maar ga altijd langs de huisarts als je twijfelt of er sprake is van een lipoom of een andere bult die mogelijk wel kwaadaardig is.
 
Ik zou zeker langsgaan bij de huisarts of beter nog langs bij het ziekenhuis. Het kan natuurlijk een vetbultje zijn maar ook wat anders.
Ik had er eerst ook 1, dat werden er langzaam aan meer, na een workout stonden mijn benen wel vol met een stuk of 13 (2enorm grote, voor derest kleintjes). Bleek maanden later dat ik een chronisch compartiment syndroom had (google maar), ben ik onlangs voor geopereerd aan beide benen. Die bultjes waren scheurtjes in het vlies.
 

Bijlagen

  • 9C58E153-36CB-4FEE-8586-4ED6D3E70C46.jpeg
    9C58E153-36CB-4FEE-8586-4ED6D3E70C46.jpeg
    160,1 KB · Weergaven: 120
Ik zou zeker langsgaan bij de huisarts of beter nog langs bij het ziekenhuis. Het kan natuurlijk een vetbultje zijn maar ook wat anders.
Ik had er eerst ook 1, dat werden er langzaam aan meer, na een workout stonden mijn benen wel vol met een stuk of 13 (2enorm grote, voor derest kleintjes). Bleek maanden later dat ik een chronisch compartiment syndroom had (google maar), ben ik onlangs voor geopereerd aan beide benen. Die bultjes waren scheurtjes in het vlies.
Is dat niet een aandoening door overbelasting? Wist niet dat je daarvoor geopereerd kon worden. Weer wat geleerd :o
 
Ik zou zeker langsgaan bij de huisarts of beter nog langs bij het ziekenhuis. Het kan natuurlijk een vetbultje zijn maar ook wat anders.
Ik had er eerst ook 1, dat werden er langzaam aan meer, na een workout stonden mijn benen wel vol met een stuk of 13 (2enorm grote, voor derest kleintjes). Bleek maanden later dat ik een chronisch compartiment syndroom had (google maar), ben ik onlangs voor geopereerd aan beide benen. Die bultjes waren scheurtjes in het vlies.

Heel helder, hoe heb jij het opgelopen? Zware leg day of doe je ook aan hardlopen?
 
Bij een onderhuidse vetbult of lipoom hoef je vaak niets te doen. Er is geen behandeling voor nodig. Een vetbult is goedaardig, maar ga altijd langs de huisarts als je twijfelt of er sprake is van een lipoom of een andere bult die mogelijk wel kwaadaardig is.

Thanks voor het meedenken!, vermoed niet dat het iets ergs is, maar dacht meer aan een misschien beginnende blessure want ik heb geen pijn of last.

Consistentie is key en bb is een marathon (ja ja, ik lees nog wel eens wat) en geen sprint dus probeer dit lichaam zo duurzaam mogelijk te benutten haha.
 
Is dat niet een aandoening door overbelasting? Wist niet dat je daarvoor geopereerd kon worden. Weer wat geleerd :o
Is inderdaad een vorm van overbelasting, al kan het sowieso vrij abrupt optreden. Reden bij mij was niet direct bekend, op mijn leeftijd (22 destijds) zou mijn lichaam mijn activiteiten makkelijk moeten aankunnen.
Heel helder, hoe heb jij het opgelopen? Zware leg day of doe je ook aan hardlopen?
Reden bij mij was niet volledig bekend. Mijn lichaam had het wel aan moeten kunnen zeiden de dokters. Deed niet specifiek aan cardio maar destijds voetbalde ik nog, ik had er al een lange tijd last van maar dacht in de startfase dat het spierpijn was (combinatie legdays & voetbal).
 
Ik zou zeker langsgaan bij de huisarts of beter nog langs bij het ziekenhuis. Het kan natuurlijk een vetbultje zijn maar ook wat anders.
Ik had er eerst ook 1, dat werden er langzaam aan meer, na een workout stonden mijn benen wel vol met een stuk of 13 (2enorm grote, voor derest kleintjes). Bleek maanden later dat ik een chronisch compartiment syndroom had (google maar), ben ik onlangs voor geopereerd aan beide benen. Die bultjes waren scheurtjes in het vlies.
Had je ook andere klachten? Pijn tijdens inspanning?
 
Had je ook andere klachten? Pijn tijdens inspanning?
In het begin bij de eerste bultjes niet met uitzondering van het snel ‘vollopen’ van mijn kuiten, maar dat had ik al vanaf jongs af aan. Verder kreeg ik aan de start van afgelopen seizoen steeds meer last van mijn benen tijdens het voetballen. Het was een hele aparte pijn, heel mijn onderbenen stonden strak, ik kreeg steken in de voorkant van het scheenbeen en mijn voeten gingen na enige tijd slapen. Dat laatste is slechts 2keer voorgekomen en toen ben ik gestopt met het beoefenen van de sport. De steken werden langzaam steeds erger, in eerste instantie dacht ik dat het spierpijn was omdat ik gewoon 2x legday deed naast het voetballen, dat bleek dus niet zo te zijn. Laatste wedstrijd viel ik letterlijk om omdat ik mijn benen niet meer voelde, kwam na 20min wel weer terug. Hardlopen ging al snel niet meer, en zelfs incline wandelen ging niet, laatst staan kuiten trainen.
Het vervelende van de blessure is dat ze deze nier 1.2.3 kunnen constateren. Ze moeten 100 onderzoeken doen om andere dingen uit te sluiten voordat ze kunnen zeggen dat het een compartiment syndroom is.
 
Back
Naar boven