XXL Nutrition

PAS OP !! EXTREME HITTE !! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De 40 graden niet eens gehaald, weer een storm in een glas water dit
 
De 40 graden niet eens gehaald, weer een storm in een glas water dit

Schande inderdaad, ik sta zelf inmiddels te koken van binnen! Die rotboeren ook.
 
Dat is niet zijn punt. Vuur is een chemische exotherme reactie waarbij een stof reageert met een oxidator (bijv zuurstof), waarbij CO2, water en licht ontstaat. (En hitte want exotherm).

Op de zon vind geen verbranding maar kernfusie plaats. Dus geen vuur maar plasma.
Volgens mij is vuur ook plasma. Of wat bedoel je? :p
 
Nee, plasma is een vierde aggregatietoestand waarbij (minstens) atoomkernen niet meer hun gehele elektronen wolk om zich heen hebben zitten, er hoeft tevens geen oxidator voor aan te pas te komen.
Welke aggregatietoestand is vuur dan? Of is dit iets wat niet echt in te delen valt dan?
 
Nee, maar is er dan wel sprake van vuur? Is vuur niet het zichtbare fenomeen van verbranding?
H2 verbranden zie je niks? Bij sommige stoffen zie je idd niks, althans, niet in het zichtbaar licht spectrum.

Ik dacht dat vuur gasfase was.
 
H2 verbranden zie je niks? Bij sommige stoffen zie je idd niks, althans, niet in het zichtbaar licht spectrum.

Ik dacht dat vuur gasfase was.
Puur H2 zie je dacht ik niets omdat de oxidatie reactie ansich geen licht uitzend en de gevormde waterdamp bij die temperatuur ook niet.
 
Puur H2 zie je dacht ik niets omdat de oxidatie reactie ansich geen licht uitzend en de gevormde waterdamp bij die temperatuur ook niet.
Hmm klinkt logisch.

En peroxides die zichzelf van oxidator voorzien? Of fosfor? Al zijn peroxides dan weer vaker explosief omdat de reactie zo snel verloopt.
Zoveel vragen.
 
Hmm klinkt logisch.

En peroxides die zichzelf van oxidator voorzien? Of fosfor? Al zijn peroxides dan weer vaker explosief omdat de reactie zo snel verloopt.
Zoveel vragen.
Bij (organische) peroxide heb je toch altijd nog een externe bron van zuurstof nodig en zal er ook in elk geval in de vlam wat roestvorming zijn door (tussentijdse) onvolledige verbranding.

Wat de vlam is bij den fosfor brand, geen idee? Het vaste fosfor dat verhit wordt net voor het brand, het gevormde fosforoxide, of iets anders, geen idee, ik weet ook niet hoe heet zo’n brand is.
 
Dus vuur is een rekbaar begrip? Althans fysisch gezien?
 
Wat een ongelofelijk irritante vent
Kan weinig mensen opnoemen die ik irritanter vind dan dit misbaksel, wat een verschrikkelijke pisvlek is dit zeg.
 
Back
Naar boven