AndroidHealthClinic

Natural Krachttrainen - Is dat het waard?

Bezoekers in dit topic

Whitefibers

Novice
Lid geworden
24 jul 2022
Berichten
27
Waardering
6
Lengte
1m72
Ik vroeg me af hoe de naturel athleten erover denken. Of je nou crossfit, bodybuilding of powerlifting doet, naturel kan je de resultaten meestal niet halen van de 'enhanced' athleten.
Al doe je dezelfde training, eet je hetzelfde en slaap je hetzelfde, dus met andere woorden dezelfde moeite (bloed, zweet en tranen), je eindresultaat is niks vergeleken bij de enhanced.

Waarom zou je dan nog de moeite ervoor doen of er uberhaupt mee beginnen? Wat is de motivatie als je in de schaduw blijft van de succesvolleren athleten en waarvoor zou je gaan trainen?
Kan je beter stoppen en/of wat anders gaan doen of is het het toch waard om te trainen ?
 
Laatst bewerkt:
Kan je beter stoppen en/of wat anders gaan doen of is het het toch waard om door te blijven gaan ?
yup, stoppen met krachtsport en gaan dammen of schaken.
als je niet de mindset hebt om het vooral voor jezelf te doen is krachtsport misschien niet je ding, het met en zonder middelen blijft altijd een dingetje.
wil niet zeggen dat je zonder middelen geen mooie resultaten kan halen, al is het maar voor jezelf

edit; om dus antwoord te geven op je vraag in de titel, ja dat is het waard :D
 
Laatst bewerkt:
Ook als je enhanced bent zullen er altijd mensen beter/groter/droger zijn, en ook dan sta je in de ‘schaduw’ van betere atleten. Dus in dat opzicht zou het nooit goed zijn. Zolang je het voor jezelf doet is het het zeker waard.
 
kan je de resultaten meestal niet halen van de 'enhanced' athleten.
je eindresultaat is niks vergeleken bij de enhanced.
Moet je dat willen dan? Naturel potentieel kan echt groot zijn hoor. Je wil er toch niet bijlopen als een michelin mannetje?
 
Laatst bewerkt:
yup, stoppen met krachtsport en gaan dammen of schaken.
als je niet de mindset hebt om het vooral voor jezelf te doen is krachtsport misschien niet je ding, het met en zonder middelen blijft altijd een dingetje.
wil niet zeggen dat je zonder middelen geen mooie resultaten kan halen, al is het maar voor jezelf

edit; om dus antwoord te geven op je vraag in de titel, ja dat is het waard :D
Oke, dus je vindt het het wel waard, en kan je dan ook vertellen hoe je jezelf motiveert (als dit uit eigen ervarin is)
Ook als je enhanced bent zullen er altijd mensen beter/groter/droger zijn, en ook dan sta je in de ‘schaduw’ van betere atleten. Dus in dat opzicht zou het nooit goed zijn. Zolang je het voor jezelf doet is het het zeker waard.
Hmm dat is een interessante opmerking. Met andere woorden het gras is altijd groener? Maar hoezo is het het waard als je het voor jezelf doet? Is er iemand die voor iemand anders gaat trainen..? :thinking:
Moet je dat willen dan? Naturel potentieel kan echt groot zijn hoor. Je wil er toch niet bijlopen als een michelin mannetje?
Nee, ik zeg zoiezo niet dat je iets moet willen. Tuurlijk er zijn mensen die van zichzelf gewoon beest zijn, maar de gemiddelde mensen bedoel ik hiermee.
En michelin mannetje is wit en dik zonder neus ?
1659889561402.png
 
De gemiddelde kuurder bereikt minder dan naturel mogelijk is.
 
Voor mij simpel: is het hobby of je beroep/passie? Elke vorm van aas heeft risico's en je moet voor jezelf afwegen of het dat waard is.
Daarnaast kun je naturel zeker een indrukwekkend fysiek bouwen, vergeet ook niet dat veel mensen wel zien of iemand naturel is of niet.
 
Is er iemand die voor iemand anders gaat trainen..?
Zeker weten, er zijn genoeg mensen die beginnen met aas om indruk te kunnen op anderen. En zolang je het voor jezelf doet als in gezondheid, je fit voelen, en uiteraard de resultaten die je behaald want die zijn er zeker als natural. Ik denk dat kracht training het in dat opzicht meer dan waard is.
 
  • Like
Waarderingen: Sd89
Als je gear gebruikt moet je ook in de hoogste versnelling fietsen, anders kom je de berg ook niet op ;)
(lees ook ff de sticky's die ik in je andere topic heb geplaatst)
 
Huh hoe kan dat dan??
Middelmatige inzet, consistentie, voeding, etc. doen alsnog alles middelmatig. De gemiddelde kuurder neemt voor de zomer wat en blijft gewoon feesten en zuipen en heeft geen idee wat ie in de gym doet. En je kunt ook genetisch pech hebben er niet goed op te reageren.

Sommige kuurders zou je niet eens van zeggen dat ze liften laat staan van alles nemen. Ken er zelfs die 1.5 gram namen en ja er uitzagen alsof ze liften maar een naturel op z'n potentieel die het serieuzer aanpakt nog wel voorbij kan komen, zeker in kracht. Als ze wel serieus zijn en het goed uitpakt dan zijn ze in no-time voorbij wat naturel mogelijk is ja, maar dat zijn enkele uitzonderingen.

Hier op het forum ook trouwens, genoeg kuurders die een erg grote mond hebben maar na alle jaren nog altijd onderdoen voor de kracht van sommige natties die hier zijn (geweest).
 
Middelmatige inzet, consistentie, voeding, etc. doen alsnog alles middelmatig. De gemiddelde kuurder neemt voor de zomer wat en blijft gewoon feesten en zuipen en heeft geen idee wat ie in de gym doet. En je kunt ook genetisch pech hebben er niet goed op te reageren.

Sommige kuurders zou je niet eens van zeggen dat ze liften laat staan van alles nemen. Ken er zelfs die 1.5 gram namen en ja er uitzagen alsof ze liften maar een naturel op z'n potentieel die het serieuzer aanpakt nog wel voorbij kan komen, zeker in kracht. Als ze wel serieus zijn en het goed uitpakt dan zijn ze in no-time voorbij wat naturel mogelijk is ja, maar dat zijn enkele uitzonderingen.

Hier op het forum ook trouwens, genoeg kuurders die een erg grote mond hebben maar na alle jaren nog altijd onderdoen voor de kracht van sommige natties die hier zijn (geweest).

Of zet pas alles op een rijtje voor zijn zomerse tab kuurtje van 6 weken.
 
Voor mij simpel: is het hobby of je beroep/passie? Elke vorm van aas heeft risico's en je moet voor jezelf afwegen of het dat waard is.
Daarnaast kun je naturel zeker een indrukwekkend fysiek bouwen, vergeet ook niet dat veel mensen wel zien of iemand naturel is of niet.
Ik weet dat gebruik zoiezo de minste keuze is voor je gezondheid enz. Naturel een fysiek opbouwen kan natuurlijk wel, je kan ook naturel heel sterk worden alleen de grenzen van wat mogelijk is zijn anders.
Zeker weten, er zijn genoeg mensen die beginnen met aas om indruk te kunnen op anderen. En zolang je het voor jezelf doet als in gezondheid, je fit voelen, en uiteraard de resultaten die je behaald want die zijn er zeker als natural. Ik denk dat kracht training het in dat opzicht meer dan waard is.
Indruk maken op anderen is zeker waar voor mensen in krachtsport, vooral bodybuilding en powerliften maken indruk. Fit en gezond voelen kan een doel zijn, alleen vraag ik me af hoeveel mensen alleen met dat doel gewichten gebruiken.

Als je gear gebruikt moet je ook in de hoogste versnelling fietsen, anders kom je de berg ook niet op ;)
(lees ook ff de sticky's die ik in je andere topic heb geplaatst)
Haha nice metafoor! Je bedoelt die over voeding en trainen enzo toch? Had ik al doorgebladerd, maar zal later nog een keer lezen.
Middelmatige inzet, consistentie, voeding, etc. doen alsnog alles middelmatig. De gemiddelde kuurder neemt voor de zomer wat en blijft gewoon feesten en zuipen en heeft geen idee wat ie in de gym doet. En je kunt ook genetisch pech hebben er niet goed op te reageren.

Sommige kuurders zou je niet eens van zeggen dat ze liften laat staan van alles nemen. Ken er zelfs die 1.5 gram namen en ja er uitzagen alsof ze liften maar een naturel op z'n potentieel die het serieuzer aanpakt nog wel voorbij kan komen, zeker in kracht. Als ze wel serieus zijn en het goed uitpakt dan zijn ze in no-time voorbij wat naturel mogelijk is ja, maar dat zijn enkele uitzonderingen.

Hier op het forum ook trouwens, genoeg kuurders die een erg grote mond hebben maar na alle jaren nog altijd onderdoen voor de kracht van sommige natties die hier zijn (geweest).
Dus met andere woorden je instelling bepaald ook voor een groot deel je resultaten? Wat ik eigenlijk bedoeld met gemiddelde persoon is gemiddelde kracht/bouw.
Maar ik wist niet dat de gemiddelde kuurder zo slechte imago heeft. Beter beginnen ze dan niet eraan, kunnen ze beter gunnen aan iemand die het wel goed wilt doen!
Of zet pas alles op een rijtje voor zijn zomerse tab kuurtje van 6 weken.
Wat is daar erg aan opzich toch goed dat ze alles op een rijtje zetten?
 
Voor alleen de 6 weken tijdens tab kuurtje heb je dus niets aan. Dat raak je snel weer kwijt, zeker als je nadien niet meer serieus bezig bent door krachtsverlies/motivatie etc
 
Waarom zou je dan nog de moeite ervoor doen of er uberhaupt mee beginnen? Wat is de motivatie als je in de schaduw blijft van de succesvolleren athleten en waarvoor zou je gaan trainen?
Waarom niet? Dan kun je ook elke amateur voetbalclub opdoeken, omdat ze niet in de eredivisie spelen 😁
 
  • Like
Waarderingen: Pren
En luister aub naar Bullshark als je eraan denkt een 6 weken tab kuur te doen. Is het niet waard.
 
Waarom niet? Dan kun je ook elke amateur voetbalclub opdoeken, omdat ze niet in de eredivisie spelen 😁
Haha, nou dat is appels en peren vergelijken vind ik, maar ik snap waarom je het zo zegt. Als je echt wedstrijden wilt gaan doen dan moet je ook wel realistisch zijn sowieso. Je kan ook wel gaan powerliften of bodybuilding omdat je het leuk vindt om te trainen en dieten, maar als je maar een beetje resultaat gaat krijgen kan het demotiverend zijn. Dan vraag ik me af hoe je dan gemotiveerd blijft..
 
Ik vroeg me af hoe de naturel athleten erover denken. Of je nou crossfit, bodybuilding of powerlifting doet, naturel kan je de resultaten meestal niet halen van de 'enhanced' athleten.
Al doe je dezelfde training, eet je hetzelfde en slaap je hetzelfde, dus met andere woorden dezelfde moeite (bloed, zweet en tranen), je eindresultaat is niks vergeleken bij de enhanced.

Waarom zou je dan nog de moeite ervoor doen of er uberhaupt mee beginnen? Wat is de motivatie als je in de schaduw blijft van de succesvolleren athleten en waarvoor zou je gaan trainen?
Kan je beter stoppen en/of wat anders gaan doen of is het het toch waard om te trainen ?
Je traint voor jezelf toch? Omdat je het leuk vindt?

Zonder bovenstaande kun je idd net zo goed niet gaan trainen want een fysiek bouwen kost tijd zowel naturel als enhanced.
 
Back
Naar boven