AndroidHealthClinic

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

Bezoekers in dit topic

Altijd lekker, word er gewoon hitsig van.
2022-07-28 14_23_59-Settings.png
 
Een setje echte frontrack gedaan, met straps. Na ongeveer halverwege zakken merkte ik dat ik de bar met mijn armen onbewust optrok, zo'n 2-3cm boven front delts. Voelt alsof mijn onderarm 'vastloopt' op de onderste aanhechting van de bicep (nee ik heb geen grootheidswaanzin) en niet verder 'terug kan klappen. Misschien weet iemand waar deze immobiliteit vandaan kan komen?
 
Week 2
UB2

OHP 49kg 3x5
Chins 6kg 3x5
BB low incline press 50kg 2x10 1x12
DB chest supported rows 7,5kg 2x10 1x12
BB bicep curl 10x28kg 6x30,5kg 5x33kg ss db tricep kickback 7,5kg 2x8
Hanging leg raises 2x7 1x8
Bonus db high incline press 7,5kg 2x10

OHP en chins prima, kan nog even vooruit.
Incline press en chest supp rows zitten qua techniek wel goed nu. Omdat ik het gevoel had nog genoeg over te hebben, heb ik als bonus db high incline press erbij gedaan (45 graden). Zou deze graag willen toevoegen, misschien bij wijze van backoff set na de low incline bb press.
Leg raises gaan steeds iets beter, kom lekker hoog en kan mijn abs goed naar de klote trainen ermee. Helaas nog altijd voetje aan de grond tussen de reps, maar zal met de tijd wel goed komen.
Goeie training weer met veel energie, gaat de goede kant op voor mijn gevoel.
Vandaag de eerste keer <72kg op de weegschaal, weekgemiddelde komt daarmee op 72,2. Afgelopen twee weken dus gemiddeld -0,2kg per week, wat mij betreft prima. Zeker gezien vriendin vakantie heeft en ik even wat minder clean eet, probeer wel zoveel mogelijk kcal te compenseren en genoeg eiwitten (2,5xbw). Moet wel eerlijk bekennen dat ik een beetje verslaafd ben geraakt aan de ijshoorntjes van de mac drool: à 135 kcal, per ijsje dus half uurtje wandelen:D
 
Week 3
LB1

Squat 104kg 3x5
RDL 65kg 3x8
BB hacksquat 75kg 2x8
BB calf raise 100kg 2x8
Abs rollout 2x9

Squat prima, langzaam weer ophogen.
RDL gaat soepel, beetje zoeken nog naar perfecte stance. Ga er iig goed van hijgen :o . Ook langzaam ophogen.
Hacksquat een stukje zwaarder gepakt, wel een setje minder. Voelt goed, voel mijn quads goed op andere plekken dan bij gewone squats.
Calf raises beetje aangepast naar een dag zwaarder met minder reps en een dag lichter met meer reps.
Kracht was klein beetje minder vandaag maar toch goed kunnen trainen. Even energie in de gaten houden, anders een refeed inlassen.
 
Week 3
UB1

Bench 88kg 3x5
BB bent over row 60kg 3x8
DB seated press 7,5kg 3x9
Pull-ups bw 1x7 1x3 FAIL
Close grip bench 60kg 2x9

Bench ging heerlijk, no sweat (letterlijk).
BoR is nieuw, vervangt pendlays. Meer dan een jaar niet meer gedaan en dat was te merken. Vorm is prima, maar met trillende beentjes. Volgende week zelfde load maar hopelijk wat stabielere uitvoering.
DB press gaat steeds iets beter.
Pull-ups gingen goed en toen was het opeens over. Kracht weg, set klaar grrr.
Cgbp nog gedaan, laatste rep op het tandvlees. Reverse curls en leg raises geskipt, de koek was op :o
Zeker niet ontevreden, weer lekker getrained.
 
Week 3
LB2

Rackpull 137,5kg 3x5
Frontsquat 50kg 3x5
Hamstring curls bw 1x8 1x5
BB calf raise 80kg 2x16
Abs rollout 2x9


UB2

OHP 50kg 3x5
Chins 7,5kg 3x5
Incline bb press 55kg 3x10
Chest supp db row 10kg 3x10
Bic bb curl 28kgx10 fail  ss db skullcrusher 10kg 2x10 ss db bicep curl 10kg 2x8
Hanging leg raises 3x5

Dagje extra rust genomen en gisteren al vroeg lb2 gedaan, daarna dagje Keulen inclusief currywurst met folienkartoffel.
Beide trainingen gewoon prima met voldoende energie. Opvallend is wel dat ik op sommige oefeningen wat moet inleveren sinds ik ub/lb train. Niet erg verder.
Tweede helft van deze week is spontaan (dirty) refeed geworden :cool: Even twee weken de weegschaal negeren en volgende week beetje compenseren.
 
Week 4
LB1

Squat 105kg 3x5
RDL 66kg 3x8
BB hacksquat 76kg 1x8 1x5 (barbell tegen reet, set opnieuw begonnen na korte rust) 1x6
BB calf raise 100kg 2x10
Hanging knee raise bw 6+6+7

Squat viel zwaar in den beginne. Slappe pootjes, denk als gevolg van het slechte eten vorige week. Macro`s wel aangehouden, maar veeeeel suiker ipv complexe carbs. Vanaf deze week weer >80% clean eten. Niet de mooiste reps vandaag, laatste set was wel dik in orde. Beter opwarmen zal helpen nu squats als eerste gedaan worden (voorheen kwamen squats en dl`s als laatste mainlift van de dag).
RDL ging verrassend goed, ga iets minder diep maar voel een goede stretch in de hamstrings. Aan mijn ademhaling merk ik dat de oefening wel echt impact heeft.
Hacksquat was weer lekker tot ik te enthousiast werd en de tweede en eigenlijk laatste set moest afbreken. Daarna vorm compleet weg, toch nog een setje geprobeerd maar tering wat ging het moeizaam. Kreeg de bar nauwelijks nog langs mijn bovenbeen/reet en heb er nog zes reps uitgeperst. Zonde want ik had nog wel wat over voor deze oefening voor mijn gevoel, maar wegens (imo) verhoogd risico op blessures maar gestopt:mad:.
Leg raises vervangen door knee raises omdat leg raises toch wat te zwaar zijn of te veel van herstel vragen. Kan ook beter stilhangen met knee raises, wel nog genoeg te leren, maar voel ze echt goed in de abs.
Op zich lekker getrained, maar wel een beetje mixed emotions betreffende hacksquat. Vind het een geweldige oefening maar krijg het moeilijk consistent correct uitgevoerd. Ook kan ik weinig echt goede info vinden over de barbell versie van de hacksquat. Energie mwah, wel nog goed te doen.
 
Week 4
LB1

Squat 105kg 3x5
RDL 66kg 3x8
BB hacksquat 76kg 1x8 1x5 (barbell tegen reet, set opnieuw begonnen na korte rust) 1x6
BB calf raise 100kg 2x10
Hanging knee raise bw 6+6+7

Squat viel zwaar in den beginne. Slappe pootjes, denk als gevolg van het slechte eten vorige week. Macro`s wel aangehouden, maar veeeeel suiker ipv complexe carbs. Vanaf deze week weer >80% clean eten. Niet de mooiste reps vandaag, laatste set was wel dik in orde. Beter opwarmen zal helpen nu squats als eerste gedaan worden (voorheen kwamen squats en dl`s als laatste mainlift van de dag).
RDL ging verrassend goed, ga iets minder diep maar voel een goede stretch in de hamstrings. Aan mijn ademhaling merk ik dat de oefening wel echt impact heeft.
Hacksquat was weer lekker tot ik te enthousiast werd en de tweede en eigenlijk laatste set moest afbreken. Daarna vorm compleet weg, toch nog een setje geprobeerd maar tering wat ging het moeizaam. Kreeg de bar nauwelijks nog langs mijn bovenbeen/reet en heb er nog zes reps uitgeperst. Zonde want ik had nog wel wat over voor deze oefening voor mijn gevoel, maar wegens (imo) verhoogd risico op blessures maar gestopt:mad:.
Leg raises vervangen door knee raises omdat leg raises toch wat te zwaar zijn of te veel van herstel vragen. Kan ook beter stilhangen met knee raises, wel nog genoeg te leren, maar voel ze echt goed in de abs.
Op zich lekker getrained, maar wel een beetje mixed emotions betreffende hacksquat. Vind het een geweldige oefening maar krijg het moeilijk consistent correct uitgevoerd. Ook kan ik weinig echt goede info vinden over de barbell versie van de hacksquat. Energie mwah, wel nog goed te doen.
Hoezo gaat die hacksquat niet goed dan? Is best makkelijk toch, gewoon een behind the back deadlift.
Vind zijn kanaal altijd wel tof, hij trok ook een 297,5kg hacksquat/deadlift.
 
Hoezo gaat die hacksquat niet goed dan? Is best makkelijk toch, gewoon een behind the back deadlift.
Vind zijn kanaal altijd wel tof, hij trok ook een 297,5kg hacksquat/deadlift.
Blijf aankloten om die bar langs mijn bovenbenen/onderkant billen te krijgen. Elke keer als ik het door denk te hebben gaat het even later weer mis. Vandaag daardoor dus een set gemist..
Geprobeerd om met benen wat hoger/lager te starten, meer of minder achter-/voorover 'leunen', breedte van de greep, altijd met zelfde resultaat.

Uit het rek beginnen heb ik nog niet geprobeerd...denk er net aan
 
Blijf aankloten om die bar langs mijn bovenbenen/onderkant billen te krijgen. Elke keer als ik het door denk te hebben gaat het even later weer mis. Vandaag daardoor dus een set gemist..
Geprobeerd om met benen wat hoger/lager te starten, meer of minder achter-/voorover 'leunen', breedte van de greep, altijd met zelfde resultaat.

Uit het rek beginnen heb ik nog niet geprobeerd...denk er net aan
Oh ja, dat probleem heb ik niet. Misschien heb ik langere armen ofzo. :dunno:
Ik heb alleen dat ik soms de stang vol in mijn (gigantische) kuiten krijg, doet stiekem wel pijn.
 
Oh ja, dat probleem heb ik niet. Misschien heb ik langere armen ofzo. :dunno:
Ik heb alleen dat ik soms de stang vol in mijn (gigantische) kuiten krijg, doet stiekem wel pijn.
Dat weet ik wel zeker haha, heb het idee dat ik ook relatief gezien vrij korte armen heb. Bicep bv zit bijna tegen mijn elleboog en schouder, korte aanhechting als ik het goed heb. Kan me goed voorstellen dat dit wel een rol speelt.
 
Hoezo gaat die hacksquat niet goed dan? Is best makkelijk toch, gewoon een behind the back deadlift.
Vind zijn kanaal altijd wel tof, hij trok ook een 297,5kg hacksquat/deadlift.
Als ik dit filmpje bekijk, dan komt de stang bij hem ook tegen onderkant gluteus (maximus) aan. Is dat niet iets wat hoort en wat wellicht vreemd voelt? Heb geen ervaring met deze oefening.. maar lijkt me geen natuurlijke beweging als je hem iets naar achter probeert te brengen om hem (gedeeltelijk) over je bil heen te krijgen en denk ook dat het gewicht daar veels te zwaar voor gaat zijn..
 
Dat weet ik wel zeker haha, heb het idee dat ik ook relatief gezien vrij korte armen heb. Bicep bv zit bijna tegen mijn elleboog en schouder, korte aanhechting als ik het goed heb. Kan me goed voorstellen dat dit wel een rol speelt.
Mijn bicep is echt 10km verwijderd van mijn elleboog dus..
Als ik dit filmpje bekijk, dan komt de stang bij hem ook tegen onderkant gluteus (maximus) aan. Is dat niet iets wat hoort en wat wellicht vreemd voelt? Heb geen ervaring met deze oefening.. maar lijkt me geen natuurlijke beweging als je hem iets naar achter probeert te brengen om hem (gedeeltelijk) over je bil heen te krijgen en denk ook dat het gewicht daar veels te zwaar voor gaat zijn..
Ja als het hoort is het gewoon wennen, misschien heeft Solway Firth gewoon een bubblebutt waardoor het niet kan.
 
Richt je en verbeter nu eerst op de normale varianten, voor je allerlei halfbakken gaat doen.
 
Back
Naar boven