XXL Nutrition

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

Bezoekers in dit topic

Richt je en verbeter nu eerst op de normale varianten, voor je allerlei halfbakken gaat doen.
Dit is een oefening dat hij doet in plaats van een leg press o.i.d, niet echt als variatie op een compound. Toch? Solway Firth
Dat idd.
Als ik dit filmpje bekijk, dan komt de stang bij hem ook tegen onderkant gluteus (maximus) aan. Is dat niet iets wat hoort en wat wellicht vreemd voelt? Heb geen ervaring met deze oefening.. maar lijkt me geen natuurlijke beweging als je hem iets naar achter probeert te brengen om hem (gedeeltelijk) over je bil heen te krijgen en denk ook dat het gewicht daar veels te zwaar voor gaat zijn..
Thx voor het meedenken. De bar komt tegen mijn ass voordat ik recht sta (lockout), op ca 3/4 van de opgaande beweging. Ik maak een soort mini wipje om over dit punt te komen, voelt goed op die manier maar krijg het niet 'op de automaat'. Misschien wil ik te snel rechtop komen, kweenie???
 
Dat idd.

Thx voor het meedenken. De bar komt tegen mijn ass voordat ik recht sta (lockout), op ca 3/4 van de opgaande beweging. Ik maak een soort mini wipje om over dit punt te komen, voelt goed op die manier maar krijg het niet 'op de automaat'. Misschien wil ik te snel rechtop komen, kweenie???
Hoe ver leg je de stang achter je? Misschien iets verder van je hielen doen.
 
Leer nu eerst de LB eo HB Squat goed uitvoeren, en ga daarmee verder. Dat is wat ik met mijn vorige bericht bedoel.
 
Hoe ver leg je de stang achter je? Misschien iets verder van je hielen doen.
Verschillende posities geprobeerd. Voelt het makkelijkst als ik met mijn knokkels net tegen mijn kuiten kom.
Leer nu eerst de LB eo HB Squat goed uitvoeren, en ga daarmee verder. Dat is wat ik met mijn vorige bericht bedoel.
Snap ik, het gaat dan ook om een accessory oefening, ver van falen af. Op de normale squat ga ik even geen progressie meer maken ivm cut, maar blijf zeker focussen op uitvoering.
 
Week 4
UB1

Bench 89kg 3x5
Pendlay 70kg 3x8
Seated db press 7,5kg 3x10
Pull-up bw 1x6 1x5
Close grip bp 60kg 2x10 ss bb reverse bicep curl 20kg 2x10
Abs rollout 3x6

Laatste set op bench voelde als 100% correcte vorm, lekker. Niet heel veel meer in de tank.
Rows weer terug naar pendlay, voelt veel beter voor mijn onderrug. Nu wel lichter en meer reps.
DB press gaat beter, bij 12 reps gewicht verhogen.
Pull-ups voelen beter, gecontroleerder maar nog genoeg op te leren.
Isolatie relatief easy reps vandaag.
Abs setje meer, reps per set weer langzaam opbouwen.

Goeie training, meer energie dan gisteren en kracht ook duidelijker aanwezig. En nu het zwembad in:joint:
 
Hoe ver leg je de stang achter je? Misschien iets verder van je hielen doen.
Vandaag tijdens warming up met lege stang wat uitgeprobeerd. Stang verder naar achteren (beetje buiten comfortzone) en iets meer rechtop beginnen lijkt een stuk beter te gaan. Volgende week kom ik er wel achter:bang:
 
Week 4
LB2

Rackpull 140 137,5kg 3x5
Frontsquat 50kg 4x4
Hamstring curls bw 8+8
BB calf raise 80kg 2x17
Hanging knee raises 7+7+8

Rackpull ging erg lekker, bijna te makkelijk, logisch omdat ik 2,5kg te weinig had geladen:duh:. Kwam er na het eerste setje achter, maar ben dus doorgegaan op het gewicht van vorige week. Gezien de reps vrij makkelijk gingen met goede vorm zie ik het toch als winst, volgende week dan maar vastbijten op die 140.
Frontsquat gaat behalve frontrack prima, frontrack verbetert langzaaaam. Merk dat met 4x4 vorm beter blijft dan met 3x5. Volgende week 5x4 en dan langzaam verhogen.
Knee raises voelen solide, stilhangen lukt de ene keer beter dan de andere, kunt waal jot zeg ik dan maar:cool:
 
Knee raises voelen solide, stilhangen lukt de ene keer beter dan de andere, kunt waal jot zeg ik dan maar:cool:
Beetje lastig uitleggen, maar merk zelf altijd verschil wanneer ik de knieën zo dichtbij mogelijk probeer te houden, alsof ik ze naar m'n navel wil brengen ipv richting de borst (uiteraard niet zo hoog), soort van direct omhoog. Hierdoor krijg je minder swing in de beweging. Beetje zoals je een crunch kunt doen en je borst naar je navel probeert te trekken ipv een sit up en je borst naar je knieën. Je drukt je buikspieren zeg maar meer in elkaar dan dat je ze buigt.. probeer zelf al tijdje te bedenken hoe ik dit moet verwoorden, maar lukt niet zo goed :roflol:
 
Beetje lastig uitleggen, maar merk zelf altijd verschil wanneer ik de knieën zo dichtbij mogelijk probeer te houden, alsof ik ze naar m'n navel wil brengen ipv richting de borst (uiteraard niet zo hoog), soort van direct omhoog. Hierdoor krijg je minder swing in de beweging. Beetje zoals je een crunch kunt doen en je borst naar je navel probeert te trekken ipv een sit up en je borst naar je knieën. Je drukt je buikspieren zeg maar meer in elkaar dan dat je ze buigt.. probeer zelf al tijdje te bedenken hoe ik dit moet verwoorden, maar lukt niet zo goed :roflol:
Valt wel mee joh, snap wel wat je bedoelt :D. De swing komt idd uit de 'crunch', de excentrische beweging gaat wel stabiel. Denk dat flex/mobiliteit ook echt wel een rol speelt hierin, gaat wel steeds iets beter maar blijft een everlasting battle helaas
 
Haha gelukkig 👌
Ja denk hetzelfde als met pull ups. Hoe sterker je core hoe strakker je lichaam blijft tijdens de uitvoering. Denk kwestie van doen doen doen :D
 
Week 4
LB2

Rackpull 140 137,5kg 3x5
Frontsquat 50kg 4x4
Hamstring curls bw 8+8
BB calf raise 80kg 2x17
Hanging knee raises 7+7+8

Rackpull ging erg lekker, bijna te makkelijk, logisch omdat ik 2,5kg te weinig had geladen:duh:. Kwam er na het eerste setje achter, maar ben dus doorgegaan op het gewicht van vorige week. Gezien de reps vrij makkelijk gingen met goede vorm zie ik het toch als winst, volgende week dan maar vastbijten op die 140.
Frontsquat gaat behalve frontrack prima, frontrack verbetert langzaaaam. Merk dat met 4x4 vorm beter blijft dan met 3x5. Volgende week 5x4 en dan langzaam verhogen.
Knee raises voelen solide, stilhangen lukt de ene keer beter dan de andere, kunt waal jot zeg ik dan maar:cool:
Decline sit ups zijn wel leuker dan hanging knee raises, daar kan je makkelijker gewicht toevoegen maar ik doe ze sowieso beide.
Ik heb gewoon mijn bankje op decline en poten onder de safety pipes van mn rack :roflol:
 
Decline sit ups zijn wel leuker dan hanging knee raises, daar kan je makkelijker gewicht toevoegen maar ik doe ze sowieso beide.
Ik heb gewoon mijn bankje op decline en poten onder de safety pipes van mn rack :roflol:
Sit ups doe ik niet meer vanwege de rug. In mijn judo jaren ook tot kotsen toe gesit upt dus laat mij maar lekker hangen :D
 
Week 4
UB2

OHP 51kg 3x5
Chins 8kg 3x5
Low incline bb press 55kg 3x11
Chest supp db row 10kg 3x11
Bicep bb curl 12x20kg 10x22kg 8x24kg ss db skullcrusher 10kg 2x11
Abs rollout 3x6

OHP zit tegen max aan, wel met goede/betere vorm.
Chins worden langzaam zwaar op de laatste rep.
High reps (>10) beginnen te wennen, is toch heel anders trainen dan 3-5 reps of zelfs 8. Rows waren best zwaar op het eind. Schuin bankdrukken voel ik duidelijk vermoeidheid optreden tijdens de laatste repjes.
Isolatie prima, goeie training, energie lijkt weer toe te nemen.
 
High reps (>10) beginnen te wennen, is toch heel anders trainen dan 3-5 reps of zelfs 8. Rows waren best zwaar op het eind. Schuin bankdrukken voel ik duidelijk vermoeidheid optreden tijdens de laatste repjes.
Dat is zeker even wennen, maar went gelukkig best snel hoor ;-)
 
Week 5
LB1

Squat 106kg 3x5
RDL 67kg 3x8
Hacksquat 75kg 2x8
BB calf raise 100kg 2x11
Hanging knee raises 7+8+8

Squat goed kapot na laatste rep, merk dat ik onbewust altijd een mini-pause onderin doe. Ga dat ook niet meer veranderen, voelt prima zo.
RDL gaat goed, kan nu wat vlotter mooie reps maken. Wel nog oppassen dat rechts niet te dominant wordt aan het einde van een set.
Hacksquat stuk beter, wel nog work in progress.
Knee raises beginnen erop te lijken, stilhangen gaat steeds beter.
Goeie training, energie prima.
 
Week 5
LB1

Squat 106kg 3x5
RDL 67kg 3x8
Hacksquat 75kg 2x8
BB calf raise 100kg 2x11
Hanging knee raises 7+8+8

Squat goed kapot na laatste rep, merk dat ik onbewust altijd een mini-pause onderin doe. Ga dat ook niet meer veranderen, voelt prima zo.
RDL gaat goed, kan nu wat vlotter mooie reps maken. Wel nog oppassen dat rechts niet te dominant wordt aan het einde van een set.
Hacksquat stuk beter, wel nog work in progress.
Knee raises beginnen erop te lijken, stilhangen gaat steeds beter.
Goeie training, energie prima.
Ik zou RDLs wel langzaam blijven uitvoeren, niet te gehaast. Lekker die stretch op je hams voelen en je glutes on fire.
 
Back
Naar boven