AndroidHealthClinic

mysterieuze blessure, raad gezocht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

folkmarcmetal

Novice
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
31 mei 2012
Berichten
20
Waardering
11
Lengte
1m78
Massa
85kg
Vetpercentage
17%
Hallo massamonsters en esthetische goden

3 weken geleden tijdens redelijk lichte shrugs (sets van 15) voelde ik iets in de bovenkant van mijn rug weg schieten en mijn nek maakte een rare beweging daardoor.
Onmiddelijk hoofdpijn, milde misselijkheid, beetje duizeligheid en een stijve nek. Kan gebeuren, ik heb altijd al een slechte nek gehad maar die hoofdpijn en misselijkheid was wel vreemd.
Voelde me de dag erna een stuk beter los van die stijve nek maar kon de volgende dagen gewoon mijn legs en push training doen.

De opeenvolgende pull workout tijdens mijn eerste oefening (weighted pullups) krijg ik weer een hevige pijnscheut, weer met hoofdpijn, misselijkheid, milde duizeligheid en vermoeidheid die de rest van de dag niet minder werden.
Ik schrok er een beetje van en heb besloten om te stoppen met de training en naar de masseuse te gaan, dit heeft precies niets geholpen dus de volgende dag naar de huisarts.
Deze heeft mij doorverwezen naar een fysiotherapeut om naar de nek te kijken en mijn tennisarm te behandelen met dry needling en wat kraken.

Op aanraden van de fysio (zelf ook een fitness liefhebber) een dag rust gepakt, een stretch routine begonnen en een week alleen maar legs en push te doen.
Legs en push gingen gelukkig wel met maar minimaal ongemak.

Alle nek gerelateerde klachten waren voor het grootste deel verdwenen dus ik wou voorzichtig weer wat pull gaan doen.
Zodra ik begon met lichte lat pulldowns (ipv pullups) voelde ik alle klachten met iedere rep meer terug komen en heviger worden.
Natuurlijk zeer gefrustreerd en meteen weer gestopt met trainen.

Aanstaande vrijdag heb ik weer een afspraak bij de fysio.
Vandaag wel weer een push dag gedaan, dit ging best goed totdat ik bij overhead press kwam, dus daarmee gestopt en de rest van de training wel afgemaakt.

Het lijkt dus dat alle bewegingen boven het hoofd de klachten uitlokt, de pijn begint echt onderin de nek/bovenaan rug en trekt zo mijn hoofd in met knallende koppijn en alle andere ellende tot gevolg.
Heeft iemand dit zelf eens mee gemaakt of enig idee wat het kan zijn?

Het trainen is écht mijn uitlaatklep en wil echt zo snel mogelijk weer vol gas verder.
 
TLDR;

-Nekklachten ontstaan tijdens sport (shrugs).
-Klachten beginnen onderin nek/bovenkant rug en trekken omhoog.
-Hoofdpijn, milde misselijkheid, milde duizeligheid, vermoeidheid, houden heel de dag aan.
-Oefeningen boven het hoofd triggeren de klachten.
 
Ik heb wel nek klachten/hoofdpijn en dat komt oa door shrugs als ik ze doe maar bij dit kan ik je niet helpen.

Misschien je nek blijven stretchen en even iets langer rust nemen?
 
TLDR;

-Nekklachten ontstaan tijdens sport (shrugs).
-Klachten beginnen onderin nek/bovenkant rug en trekken omhoog.
-Hoofdpijn, milde misselijkheid, milde duizeligheid, vermoeidheid, houden heel de dag aan.
-Oefeningen boven het hoofd triggeren de klachten.
Hoe ernstig zou je de hoofdpijn noemen? En hoe ernstig de nekpijn? Is de kracht van de spieren verder wel normaal?
 
Hoe ernstig zou je de hoofdpijn noemen? En hoe ernstig de nekpijn? Is de kracht van de spieren verder wel normaal?
De hoofdpijn is serieus, en ook de snelheid waarmee hij opkomt samen met de andere klachten, echt binnen seconden ga ik van "ik voel me goed en sterk, echt zin om te trainen" naar "ik zak door de grond, ik wil naar bed en hopen dat het stopt". De nekpijn is gedurende de dag mild en na 5 herhalingen lat pulldown heel intens, alsof je met een 20kg plaat op je hoofd rond loopt. De nek-mobiliteit is eigenlijk nog wel oké(70%), het is niet zo dat hij muurvast zit oid.

Alle kracht zit er nog in, alle problemen beginnen zodra ik het ga gebruiken, heel bizar.

Er zijn inmiddels rontgenfoto's gemaakt, de huisarts wilde het een en ander uitsluiten geloof ik, wacht nog op de uitslag.
 
De hoofdpijn is serieus, en ook de snelheid waarmee hij opkomt samen met de andere klachten, echt binnen seconden ga ik van "ik voel me goed en sterk, echt zin om te trainen" naar "ik zak door de grond, ik wil naar bed en hopen dat het stopt". De nekpijn is gedurende de dag mild en na 5 herhalingen lat pulldown heel intens, alsof je met een 20kg plaat op je hoofd rond loopt. De nek-mobiliteit is eigenlijk nog wel oké(70%), het is niet zo dat hij muurvast zit oid.

Alle kracht zit er nog in, alle problemen beginnen zodra ik het ga gebruiken, heel bizar.

Er zijn inmiddels rontgenfoto's gemaakt, de huisarts wilde het een en ander uitsluiten geloof ik, wacht nog op de uitslag.
Goed dat er inderdaad ook nog even verder wordt gekeken. Je hebt in elk geval geen duidelijke alarmsignalen voor de echt serieuze dingen.

Voor de zekerheid: verder geen klachten als braken en zweten?
 
Goed dat er inderdaad ook nog even verder wordt gekeken. Je hebt in elk geval geen duidelijke alarmsignalen voor de echt serieuze dingen.

Voor de zekerheid: verder geen klachten als braken en zweten?
Goed om te horen, en nee.

Ben ondertussen voor de 2e keer bij de fysio een dry needling sessie gehad voor de nek en tennisarm, ben erg benieuwd of dit gaat werken op de lange termijn.
En groen licht gehad om met half gewicht weer rug te gaan trainen, dit had ik eerder in de week ook geprobeerd (niet succesvol) maar ging nu wel goed.

Ook ben ik op aanraden van fysio een stretch routine begonnen.
En ben ik uit eigen beweging collageen type 1 en 2 gaan supplementeren omdat ik steeds vaker te maken heb met "stroeve" en pijnlijke pezen.
 
Back
Naar boven