Fitness Seller

Hulp gevraagd, val niet af zoals gewenst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wel een goede ja, ik let zeker op de makro's maar voel niet altijd de motivatie om dit 100% kloppend te krijgen(meer 80 a 90%, het moet wel leuk blijven) Meestal iets te laag in vet. Ik ga die olie vanavond nog halen.
Wat betreft het ontbijt, omdat ik in de ochtend ga trainen moet ik het ook nog eens hebben van het ontbijt. Raad je dan aan om de calorieën elders wat te verlagen?
…. Met dit soort vragen is het vrij duidelijk dat die 1900 kcal er waarschijnlijk stuk meer zijn.
Noteer eens een keer precies op een dag wat je eet, geheid dat je er flink langs zit, wat tevens de reden is waardoor je niet afvalt.
 
- Vind ik al een goede dat je de spiegel volgt, wat omtrekjes opmeten evt. en niet te veel op die weegschaal gaan staan (puur om te kijken dat je niet de verkeerde kant op gaat of juist de goede kant)
- Oke en ook de frequentie opgevoerd in die tijd dat het minder ging? Dus bijv. dat je nu 5x gaat ipv 3x? Lijkt erop dat dat je reactie is wanneer het niet goed gaat?
- Beetje blijven proberen, zoals ik al zei honger lijden hoeft niet. Je kunt dan denken aan groot volume voedsel en laag in kcal (komkommer, salade, groenten) maar ook verzadigingsgevoel zoals die noten al vroeger op de dag nemen (eiwitten en vetten verzadigen beter)

Laatste puntje:
Als je fanatiek bent zoals ik ook altijd ben aan de start, volle gas en hoge motivatie, dan is het of succesvol zijn en overwinnen (alles gaat goed) OF verliezen (hoeft maar iets niet on point te zijn en je bent de pineut). Je gaat eerste weken/maanden hard en bent dan opgebrand en valt terug.

Ik ben constant falende maar altijd lerende en hou het nu al langer vol dan ooit;
- Qua krachttraining door met RIR en Cycles te gaan werken. RIR uitleg en dan je doelen bijstellen omdat je niet aan het bulken bent en dus zijn je resultaten ook minder. Wat je hiermee bereikt is minder snel een burn out qua training.
- Qua voeding veel standaard eten zoals je nog 100 jaar zou willen maar gewoon bewust zijn dat je genoeg eiwit en vet binnen krijgt. Dat is zo simpel als weten dat 3 boterhammen tijdens de lunch 'genoeg' is en dat bij een maaltijd met aardappel groente vlees je net een groter bord kunt nemen dan van die spaghetti carbonara en dat je dan wel wat tekort komt aan groente en eiwit. Ik weet ook dat ik 's ochtend honger heb als ik na 20.00 wat eet en dat ik het best ga op casseine + noten als ontbijt en de koolhydraten pas vanaf de lunch komen. Voor jou kan het bijv. zijn dat je prima niet kan eten in de ochtend en weer in de avond wat meer pakt. Volgens mij was het chrisk die in de avond zijn stuk vlees van het diner pakt? Bord carbonara kan ook prima alleen 9/10x komt er bij mij dan ook die dag een extra cardio training. Bewust minder goed dingen eten en dan ook bewust compenseren.

Resultaat = afvallen gaat heeeeeel langzaam maar de spiegel word steeds beter en sport nu al langer dan ooit zonder motivatie verlies omdat er nagenoeg geen motivatie nodig is om het vol te houden. Onder het mom van 10 kilo eraf is leuk maar als je vervolgens weer 7 aankomt kun je beter ongemerkt 4 kilo kwijt zijn on the long run en de focus hebben op de leuke dingen van de sporten die je doet ;)


Maar kortom: ik denk dat je nu wat overtraint begint te raken, wat slechter qua dieet de motivatie hoog kunt houden, wat moet gaan tweaken, vernieuwen en rustiger aan moet doen om het 'nog leuk te houden'. Dus bijv. zoveel groenten toevoegen die je lekker vind zodat je geen honger meer hebt gedurende dag en nu 1 week heel rustig op lage intensiteit 3x trainen om vervolgens met die RIR uitleg aan de gang te gaan.

Bedankt voor je antwoord. Mijn doelstelling was 1 kilo per week afvallen. Met 5 a 8 weken was ik dan klaar geweest en verwacht over 2 a 3 maanden weer te kunnen hardlopen. Zodra ik weer kan hardlopen kan ik mij een hoop permitteren en daarmee ook balanceren. Meer groente ga ik vandaag nog voor zorgen! Heb mij reeds een beetje ingelezen over RIR. Is wel een uitdaging, omdat het dan voor mijn gevoel lijkt alsof je niet altijd alles geeft. Terwijl ik juist iemand ben die altijd tot het gaatje gaat en moeite heeft met een tandje minder. Nog een bot dat je me kan geven om mij over de streep te trekken?
Wat betreft het opvoeren van de training; ik ben iemand met redelijk veel tijd en heb wekelijks de intentie om 5x te gaan maar als dit een keer 4x wordt vind ik dit ook prima. Heb dit wel keurig opgebouwd.

Ik ben iemand met behoorlijke slaapproblemen, dus de noten en kwark houd ik er tussen 10:00 en 00:00 in. Wil geen extra factoren(zoals enorme honger) die het slapen bemoeilijken.
 
…. Met dit soort vragen is het vrij duidelijk dat die 1900 kcal er waarschijnlijk stuk meer zijn.
Noteer eens een keer precies op een dag wat je eet, geheid dat je er flink langs zit, wat tevens de reden is waardoor je niet afvalt.

Dit doe ik en heb ook al een voorbeeld hiervan gegeven!
 
Wel een goede ja, ik let zeker op de makro's maar voel niet altijd de motivatie om dit 100% kloppend te krijgen(meer 80 a 90%, het moet wel leuk blijven) Meestal iets te laag in vet. Ik ga die olie vanavond nog halen.
Wat betreft het ontbijt, omdat ik in de ochtend ga trainen moet ik het ook nog eens hebben van het ontbijt. Raad je dan aan om de calorieën elders wat te verlagen?
ja, je moet het dan verdelen. Ik eet al ja ren elke dag havermoutpap, nu met Soyamelk, ook wel met 600ml Yoghurt. Skip al aantal weken mijn zuivel door pukkels/uitslag.
 
Deficit == afvallen en dan een punt. Daar heb je gelijk in.
Je komt alleen wel over als een no nonsense officier die totaal geen gevoel wil uitten en begrip over hoe het psychologisch moet 'klikken' om het werkbaar te maken voor het individu. Iedereen heeft zo zijn maniertjes die uitermate goed werken zoals jij met je freak 100 kilo groente per dag ;)

Dus het is misschien heel stoer om met gestrekt been in te vliegen in dit soort dingen, de kans dat je iemand helpt is beduidend lager. Als een verkoper in een winkel die naar je toe komt lopen en zegt PHILIPS 55inch QLED versie 9 en dan wegloopt. Misschien is het de beste tv voor je, maar holy shit je hebt heel je verhaal nog geen eens kwijt gekunt en vragen kunnen stellen waaruit blijkt dat die dude van wanten weet en goed advies heeft. Erg hoog gehalte van dit: skip to 1.00 :D haha
Voor sommige mensen is een no nonsense officier gedrag de juiste manier van hulp. Dit heeft mij erg goed geholpen. TS heeft de optie om te kiezen tussen de gegeven adviezen, ze komen allemaal vrijwel op hetzelfde neer. TS kan de harde manier van ak gebruiken als advies of de softere manier van Bullshark. Lijkt me wel handig om beide manieren ‘beschikbaar te maken’, de rest is aan de TS
 
Bedankt voor je antwoord. Mijn doelstelling was 1 kilo per week afvallen. Met 5 a 8 weken was ik dan klaar geweest en verwacht over 2 a 3 maanden weer te kunnen hardlopen. Zodra ik weer kan hardlopen kan ik mij een hoop permitteren en daarmee ook balanceren. Meer groente ga ik vandaag nog voor zorgen! Heb mij reeds een beetje ingelezen over RIR. Is wel een uitdaging, omdat het dan voor mijn gevoel lijkt alsof je niet altijd alles geeft. Terwijl ik juist iemand ben die altijd tot het gaatje gaat en moeite heeft met een tandje minder. Nog een bot dat je me kan geven om mij over de streep te trekken?
Wat betreft het opvoeren van de training; ik ben iemand met redelijk veel tijd en heb wekelijks de intentie om 5x te gaan maar als dit een keer 4x wordt vind ik dit ook prima. Heb dit wel keurig opgebouwd.

Ik ben iemand met behoorlijke slaapproblemen, dus de noten en kwark houd ik er tussen 10:00 en 00:00 in. Wil geen extra factoren(zoals enorme honger) die het slapen bemoeilijken.
Het is meer 0,5 tot 1% lichaamsgewicht en niet kilo en dan is 1% best pittig hoor! Ook logischer want iemand van 60 kilo valt minder snel af dan iemand van 145 kilo over het algemeen.

Inderdaad, tussen de oren in het begin is dat lastig, maar och het is zo fijn op de lange termijn. Je hoeft je minder op te laden voor trainingen, je kunt gefocust en gecontroleerd je oefeningen afwerken en je boekt nog steeds resultaten. Altijd 100% tot het gaatje is jezelf tegenwerken.

Slaap is belangrijk maar wat ik eigenlijk probeer duidelijk te maken is dat je niet om 22.00 honger zou moeten kunnen hebben als je overdag goed eet. Net zoals dat wanneer je bijv. om 10.00 de noten zou eten dat je indirect de rest van de dag minder honger kunt hebben (let op kunt, voor iedereen anders). Deels als het principe van de hongerklop bij duurtrainingen, als je de hongerklop krijgt betekent dat je de periode ervoor te weining hebt gefueled met carbs. Dus dat je 's avonds honger hebt kan zijn dat je gedurende dag die honger opbouwt.

Daarnaast kan die honger om 22.00 ook gewenning zijn, net zoals wanneer je stopt met ontbijten en je een week lang kapot gaat van de honger om vervolgens na een week geen honger meer te hebben. Uiteindelijk is het belangrijk dat je doet wat je op de lange termijn kunt volhouden. Ik zeg dit omdat ik laatst een studie gelezen heb waar de conclusie was dat overgewicht voor het grootste gedeelte veroorzaakt word door de voeding die we na 20.00 eten en ik had daar wel een hoop herkenning bij :D.
Deficit == afvallen en dan een punt. Daar heb je gelijk in.

Voor sommige mensen is een no nonsense officier gedrag de juiste manier van hulp. Dit heeft mij erg goed geholpen. TS heeft de optie om te kiezen tussen de gegeven adviezen, ze komen allemaal vrijwel op hetzelfde neer. TS kan de harde manier van ak gebruiken als advies of de softere manier van Bullshark. Lijkt me wel handig om beide manieren ‘beschikbaar te maken’, de rest is aan de TS
Haha zo kun je het ook bekijken, touche
 
Ik zeg dit omdat ik laatst een studie gelezen heb waar de conclusie was dat overgewicht voor het grootste gedeelte veroorzaakt word door de voeding die we na 20.00 eten en ik had daar wel een hoop herkenning bij :D.
Dit is dus totaal onzin en diegene die dit zegt is een complete flapdrol en zorgt ervoor dat iedereen alles liefst zo ingewikkeld mogelijk aanpakt met 10489202 theorieën.

Aankomen = teveel kcal vreten, tijdstip of wat is 0.0 relevant.

Indien je savonds na je avond eten altijd nog een “snackje” wilt calculeer je dit gewoon in je voedingschema. De een is een ochtend eter en de ander een avond snacker, maar die onzin praat dat overgewicht komt doordat je na 20.00 eet is gewoonweg echt zwaar onzin.
 
Dit is dus totaal onzin en diegene die dit zegt is een complete flapdrol en zorgt ervoor dat iedereen alles liefst zo ingewikkeld mogelijk aanpakt met 10489202 theorieën.

Aankomen = teveel kcal vreten, tijdstip of wat is 0.0 relevant.

Indien je savonds na je avond eten altijd nog een “snackje” wilt calculeer je dit gewoon in je voedingschema. De een is een ochtend eter en de ander een avond snacker, maar die onzin praat dat overgewicht komt doordat je na 20.00 eet is gewoonweg echt zwaar onzin.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar die studie, wat de conclusie precies is. Misschien is de conclusie dat er voor veel mensen de grootste winst te behalen is door wat ze na 20u, veelal tussen avondmaaltijd en gaan slapen, min of meer ongemerkt in hun mond stoppen. Een "handje" nootjes, een "portie" chips, een "glas" frisdrank.

Natuurlijk is uiteindelijk een kcal een kcal, maar 's avonds, of zoals jij eerder al zei in het weekend, je inname onderschatten kan wel een groot verschil uitmaken.

TS kan dit wellicht eens proberen met zijn Thais in het weekend, hoeveel kcal is dit nu eigenlijk? Of, als de conclusie lijkt dat hij meer eet dan hij denkt, of dat het gewoon teveel is, dan kan hij gewoon ergens iets weglaten.

Als je weet wat je eet, je weet dat je iig je macro's binnenkrijgt, dan kan je gewoon iets weghalen en kijken of dat helpt. Toch zou ik niet te snel die conclusie trekken, wat chrisk ook al zei, dagelijks je gewicht tracken en op basis van wekelijkse gemiddelden kijken of je op koers ligt. Doe ook minstens taille en nek meten wat Chris1989 zei, mogelijk bouw je nog wat spieren op en verlies je wel degelijk vet.

Bullshark heeft ook een goed punt, vet heb je nodig.
 
Aankomen = teveel kcal vreten, tijdstip of wat is 0.0 relevant.
Klopt alleen weet ik wel zeker dat een wisselend ritme hier wel parte kan spelen (werk).
als je een constant wisselend dag/nacht ritme hebt en je ontwaakt daarbij altijd op verschillende tijdstippen gaat je dagelijkse intake gewoon niet meer kloppen na een tijdje.

Maar voor de rest boeit het tijdstip van de maaltijden niet zo heel veel inderdaad.
 
Beste leden,

Ondanks dat er hier een hoop info is te vinden zou ik voor deze specifieke situatie graag advies vragen. Sinds een maand of 9 weer vol aan het trainen. Hetgeen mij hiervoor heeft gemotiveerd is een voetblessure en ik weinig anders kon. Tevens ook weer het plezier hervonden en heb enorm veel info hier gevonden, waarvoor dank! Voordat ik weer begonnen met trainen was ik een fanatiek hardloper maar in de maanden dat ik wel geblesseerd was maar nog niet de weg na de gym had hervonden een kilo of 6/7 erbij gekregen. Mijn plan was om deze weer eraf te trainen zodra ik weer zou kunnen hardlopen en het extra vet als mijn voordeel bij krachttraining zou gebruiken. Nu ben ik 8 maanden verder en is er qua gains wel een behoorlijk verschil te zijn maar blijf mijn vetpercentage veel te hoog. Daarom voor de aanpak gekozen van simpelweg minder calorieën eten. Ik ga 5x per week naar de gym(in de ochtend na het ontbijt) met als schema pplpp, sinds vorige week wandel ik 5x per week een uurtje erbij(circa 5 km). Ik ben nu drie weken bezig met om en nabij 1900 calorien per dag te eten en val vreemd genoeg niet af op de weegschaal(Voorheen at ik veel meer, doorgaans allen geschikte maaltijden gecombineerd met soms iets te veel troep als snacks in de avond) . Het kost mij veel moeite om dit overeind te houden want met een hongerig gevoel het bed in en minder gevoel van kracht trainen is geen pretje, zeker als ik niet blijk af te vallen. Ik ben een man van 36 jaar en weeg 91 kilo, heb overigens nooit het idee gehad dat er iets met mijn lichaam aan de hand is waardoor ik niet normaal zou kunnen afvallen of sneller in gewicht aan kom dan een ander. Hieronder een voorbeeld van hetgeen ik naar binnen werk op een dag. Wie o wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

Totaal calorieën 1803
Koolhydraten 169 gram
Vet 34 gram
Eiwit 188 gram

Ontbijt
Magere yoghurt 500 ML
Havermout 39 gram

Lunch
2 Waldkorn snede
2 gekookte eieren
Whey perfection vanilli body&fit 1 schep

Tussendoortjes:
1 Abrikoos, 1 wilde perzik, 1 pruim

Avondeten
200 gram haricots verts
kipfilet 195 gram
Basmati rijst 63 gram

Tussen 2200 en 0000
Oing kwark 500 gram
100 gram snack wortels
Powermix raw notenshop 30 gram
1. Je houdt nog water vast. Dat ga je later verliezen. Je kan niet anders dan afgevallen zijn. Of je noteert niet alles (olie?).
2. Probeer te eten op een manier welke je voor de rest van je leven kan volhouden. Eet meer. Het is een proces van jaren. Dit ga je nooit volhouden zo.
3: macro's en kcal met de macro calculator:
 
ak Weer gelijk qua je redenatie, maar het is niet de gedachtegang van dat stuk, het was wat de tendens is qua statistieken. Dus denk aan de mensen die vaak 's avonds 'trek' of honger hebben en dus 'extra' gaan eten en die extra is dus logischerwijs vaak 's avonds. Eigenlijk een open deur, maar icm met het 's avonds honger hebben misschien handig om te weten dat als je dat in stand houdt en je wat minder motivated bent, je die tendens om 's avonds te eten in stand kan houden.

Mentat kan hem niet meer vinden, maar hij werd laatst ook vernoemd in een podcast van live slow ride fast: afvallen, waardoor dat ik er weer op kwam. Maar zoals je hierboven al kunt lezen klopt je vermoeden. Was puur wat statistiek over overgewicht.
 
Laatst bewerkt:
Als je de extra niet meetelt, hou je jezelf voor de gek. Vaak zijn de extra’s ook snackje, chips of ander ongezond eten. Kcals is kcals, maar eet liever gezonde kcals.
 
Totaal calorieën 1803
Koolhydraten 169 gram
Vet 34 gram
Eiwit 188 gram

Ontbijt
Magere yoghurt 500 ML
Havermout 39 gram

Lunch
2 Waldkorn snede
2 gekookte eieren
Whey perfection vanilli body&fit 1 schep

Tussendoortjes:
1 Abrikoos, 1 wilde perzik, 1 pruim

Avondeten
200 gram haricots verts
kipfilet 195 gram
Basmati rijst 63 gram

Tussen 2200 en 0000
Oing kwark 500 gram
100 gram snack wortels
Powermix raw notenshop 30 gram
Weeg je echt 39 gram havermout af?
De waldkorn boterhammen... weeg je die af? Een snee brood varieert zo van 25-40 gram.
Eieren welke maat? S 40-50 gram of L 70-75 gram. Varieert dus van 60-110 kcal per ei.
Schep eiwit. Check de hoeveelheid eens. Weeg t af. Sommige scoops gaat wel 45 gr in ipv 30. Het ene eiwit is nl anders dan t andere. Fijner poeder dan gaat er meer in een scoop. De scoops zijn nl "universeel"

Zoet fruit verschilt ook vaak in maat. Zal niet heel veel schelen maar toch.

63 gram rijst. Ongekookt? Weeg je t zo nauwkeurig af?

En dan je bakvetten erbij.
Al met al kan dit bij elkaar geteld zo een paar 100 kcal schelen....
 
Ik begin steeds minder te begrijpen waarom we van een wetenschap die niet exact kan zijn door alle variabelen proberen nog exacter te worden. Zo exact als mogelijk maar er zijn maar weinig perfectionisten op de wereld en dus maar weinig die dit leuk vinden. Beste winst haal je uit een goede oplossing. Food tracking is voor mij zeer nuttig geweest om te leren wat ik met elk ding naar binnen werk (avondeten, taart, snoep), welke porties dan acceptabel zijn en wat je in totaal genoeg eiwitten oplevert. Zie het alleen steeds minder als succesfactor.

Als je dat weet dan kun je 90% gezond blijven eten en lekker in vel zitten om gezond te blijven sporten. Gezond ontbijt, lunch en dinner is zo moeilijk niet en als je boontjes/aardappel/rundervink eet op niet sportdagen en pasta op cardio dagen zit je ook snor en blijf je stabiele kleine gains maken imo. En dat is stiekem wat de meesten voor zouden tekenen na jarenlang falen. Afvallen kan dan ook zo simpel zijn als even de porties kleiner maken of in plaats van 3x die hardlooptraining (focus op verbetering) inwisselt voor 5-7x dagelijks langzame hardloop sessie die weinig kapot maakt voor herstel. Consistentie lijkt key te zijn. Dan zijn je doelen ook een paar kilo, dan weer een break en vervolgens weer een paar kilo.

Ik ben iets langer maar met dezelfde stats val ik nu langzaam af zonder in die afval modus te gaan en alleen op dagen dat ik uit eten ga o.i.d. wat te compenseren. 3 trainingen fiets (100+, 60+, interval) + 1 a 2x full body.
08.00: casseine papje (was eerst whey maar dit vult beter en vind ik lekker) + omega 3 + vitamine pil + l-carnitine
10.00: 50g noten (30g pecan omdat lekker en 20g paranoten voor selenium)
12.00: 3 boterhammen met kaas, appelstroop, rookvlees (kaas want lekker, appelstroop en rookvlees ijzer/eiwit)
18.00: boontjes, broccoli, bolognese, boboti, wortel, nasi (allemaal gezond met bijpassend vlees/carbs)
22.00: magnesium + zink
Tussendoor:
- tussen 10:00-14:00 koffie/cola zero en de rest van de dag water of een keer een zero drank/siroop
- 100+ training elk uur zo'n 50g carbs met whatever ik koop (muesli, snicker, rozijnen) andere trainingen alleen water want geen extra carbs nodig
- Nu bijna dagelijks een perenijsje / watermeloen of wat ander fruit

Eiwitten: 100+ (best) vet: 60+ (voel mij hier stukke beter bij) Carbs: no ff'ing clue maar het is 80% gezond dus zit wel snor

Credits voor marina1975 die altijd hamert op vetten, maar dit is zo'n subtiele gamechanger voor mij geweest, je voelt nooit direct effect maar een tijdje lager in vet en je voelt je gewoon kutter door de dag heen.

Mijn manier, maar wel een manier waarbij ik 0 honger heb ;)
 
Laatst bewerkt:
Weeg je echt 39 gram havermout af?
De waldkorn boterhammen... weeg je die af? Een snee brood varieert zo van 25-40 gram.
Eieren welke maat? S 40-50 gram of L 70-75 gram. Varieert dus van 60-110 kcal per ei.
Schep eiwit. Check de hoeveelheid eens. Weeg t af. Sommige scoops gaat wel 45 gr in ipv 30. Het ene eiwit is nl anders dan t andere. Fijner poeder dan gaat er meer in een scoop. De scoops zijn nl "universeel"

Zoet fruit verschilt ook vaak in maat. Zal niet heel veel schelen maar toch.

63 gram rijst. Ongekookt? Weeg je t zo nauwkeurig af?

En dan je bakvetten erbij.
Al met al kan dit bij elkaar geteld zo een paar 100 kcal schelen....
Meten is weten!
 
Ik begin steeds minder te begrijpen waarom we van een wetenschap die niet exact kan zijn door alle variabelen proberen nog exacter te worden. Zo exact als mogelijk maar er zijn maar weinig perfectionisten op de wereld en dus maar weinig die dit leuk vinden. Beste winst haal je uit een goede oplossing. Food tracking is voor mij zeer nuttig geweest om te leren wat ik met elk ding naar binnen werk (avondeten, taart, snoep), welke porties dan acceptabel zijn en wat je in totaal genoeg eiwitten oplevert. Zie het alleen steeds minder als succesfactor.

Als je dat weet dan kun je 90% gezond blijven eten en lekker in vel zitten om gezond te blijven sporten. Gezond ontbijt, lunch en dinner is zo moeilijk niet en als boontjes/aardappel/rundervink eet op niet sportdagen en pasta op cardio dagen zit je ook snor en blijf je stabiele kleine gains maken imo. En dat is stiekem wat de meesten voor zouden tekenen na jarenlang falen. Afvallen kan dan ook zo simpel zijn als even de porties kleiner maken of in plaats van 3x die hardlooptraining (focus op verbetering) inwisselt voor 5-7x dagelijks langzame hardloop sessie die weinig kapot maakt voor herstel. Consistentie lijkt key te zijn. Dan zijn je doelen ook een paar kilo, dan weer een break en vervolgens weer een paar kilo.

Ik ben iets langer maar met dezelfde stats val ik nu langzaam af zonder in die afval modus te gaan en alleen op dagen dat ik uit eten ga o.i.d. wat te compenseren. 3 trainingen fiets (100+, 60+, interval) + 1 a 2x full body.
08.00: casseine papje (was eerst whey maar dit vult beter en vind ik lekker) + omega 3 + vitamine pil + l-carnitine
10.00: 50g noten (30g pecan omdat lekker en 20g paranoten voor selenium)
12.00: 3 boterhammen met kaas, appelstroop, rookvlees (kaas want lekker, appelstroop en rookvlees ijzer/eiwit)
18.00: boontjes, broccoli, bolognese, boboti, wortel, nasi (allemaal gezond met bijpassend vlees/carbs)
22.00: magnesium + zink
Tussendoor:
- tussen 10:00-14:00 koffie/cola zero en de rest van de dag water of een keer een zero drank/siroop
- 100+ training elk uur zo'n 50g carbs met whatever ik koop (muesli, snicker, rozijnen) andere trainingen alleen water want geen extra carbs nodig
- Nu bijna dagelijks een perenijsje / watermeloen of wat ander fruit

Eiwitten: 100+ (best) vet: 60+ (voel mij hier stukke beter bij) Carbs: no ff'ing clue maar het is 80% gezond dus zit wel snor

Credits voor marina1975 die altijd hamert op vetten, maar dit is zo'n subtiele gamechanger voor mij geweest, je voelt nooit direct effect maar een tijdje lager in vet en je voelt je gewoon kutter door de dag heen.

Mijn manier, maar wel een manier waarbij ik 0 honger heb ;)
Ik snap je punt en zeker voor bepaalde mensen dat t zo werkt.
Maar als je echt dingen op 39 gram of 63 gram noteert vraag ik me vaak af hoe mensen aan dat soort gewichten komen.
Vaak zijn t kant en klare zakjes van iets. Maar dat soort producten kunnen qua vulling behoorlijk afwijken.
Zakjes havermout waar op staat 39 gram kunnen zomaar 50 gram wegen.
Ik heb vaak zat bakken lactose vrije kwark gehad waar 400 gr opstond en zat 550 in. Tot de rand gevuld... dus dacht weeg eens wat na.

En als je zegt zo weinig te eten en je valt niet af gaat er toch ergens wat mis. Dan kan eens echt tracken je best helpen.
Heb je wel door na verloop van tijd wat je eet en hoeveel en zie je ook in waarom je dan wrl redultast hebt....dan kan je wat minder obsessief meten.

Maar in dit geval zou ik toch vragen... check je t echt. Want dit is echt weinig eten voor iemand met stats zoals TS.
 
Ja zo begint het altijd. Alle bovenstaande antwoorden heb je niks aan, je vreet gewoon teveel of je bent niet eerlijk. Met 1900 kcal op jou bw/ fysieke inspanningen kan ik garanderen dat je goed af valt, indien niet dan eet je gewoon meer dan je denkt of je het wilt geloven of niet moet je zelf weten.
Het zou eraf moeten vliegen en hij zou zich aardig kut moeten voelen zou ik denken? Tekort is best groot met een uur wandelen en 5x trainen.

Dus ofwel het kcals tellen klopt niet, of je bent een uniek medisch geval.
 
  • Like
Waarderingen: ak
Het zou eraf moeten vliegen en hij zou zich aardig kut moeten voelen zou ik denken? Tekort is best groot met een uur wandelen en 5x trainen.

Dus ofwel het kcals tellen klopt niet, of je bent een uniek medisch geval.
Enigste wat TS tekort komt is een weegschaal om zijn eten accuraat te wegen.
 
Het zou eraf moeten vliegen en hij zou zich aardig kut moeten voelen zou ik denken? Tekort is best groot met een uur wandelen en 5x trainen.

Dus ofwel het kcals tellen klopt niet, of je bent een uniek medisch geval.
Het vliegt schijnbaar niet eraf.
Weeg je echt 39 gram havermout af?
De waldkorn boterhammen... weeg je die af? Een snee brood varieert zo van 25-40 gram.
Eieren welke maat? S 40-50 gram of L 70-75 gram. Varieert dus van 60-110 kcal per ei.
Schep eiwit. Check de hoeveelheid eens. Weeg t af. Sommige scoops gaat wel 45 gr in ipv 30. Het ene eiwit is nl anders dan t andere. Fijner poeder dan gaat er meer in een scoop. De scoops zijn nl "universeel"

Zoet fruit verschilt ook vaak in maat. Zal niet heel veel schelen maar toch.

63 gram rijst. Ongekookt? Weeg je t zo nauwkeurig af?

En dan je bakvetten erbij.
Al met al kan dit bij elkaar geteld zo een paar 100 kcal schelen....

Jup, heb een digitale weegschaal. Bakvetten niet erbij maar bak momenteel met 2 druppels olijfolie per avond die ik uitsmeer over de pan. Ik zit al meer dan 500 onder onderhoud dus als het fruit, eitje of wat dan ook iets groter is dan zou dat geen probleem moeten zijn. Ik ben bereid best ver te gaan, heb bijvoorbeeld opgezocht welk fruit laag in calorieën zit, heb echter wel mijn grenzen. Zal ook eens fruit en eitjes gaan afwegen om in ieder geval een idee te krijgen. Ik gebruik overigens myfitnesspal.
Maaarrr ben in 5 dagen tijd nu voor het eerst iets meer dan een kilo kwijt. Ben meer groente gaan eten en makros nagenoeg op orde. Weet niet of er zoiets bestaat als dat het lichaam op gang moet komen, zou mooi zijn als dit continueert in ieder geval.
 
Back
Naar boven