AndroidHealthClinic

Trainingslog PartyMarty

Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?


  • Totaal stemmers
    37

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Beetje twijfelachtige oefening die sumo DL. Hij voelt solide. Dat bloed overal iedere keer vind ik wel echt een nadeel. Nu weer door m'n broek en sokken heen heel m'n schenen naar de klote.
Je hoeft hem toch niet iedere rep langs je schenen te schrapen? :dunno:
 
Je hoeft hem toch niet iedere rep langs je schenen te schrapen? :dunno:
Doe je bij normaal deadliften toch ook om te zorgen dat de bar niet van je lichaam af gaat.

Heb net wel wat geprobeerd tegen dat bloed elke keer. Als ik m'n tenen verder naar buiten draai, kan ik hem wel tegen m'n benen aan houden maar schraapt ie wel minder hard over m'n benen. Dus denk dat ik misschien een manier gevonden heb om niet elke keer alles schoon te hoeven maken met alcohol.
 
Door hoge sokken en een dunne lange broek heen:
IMG20220909083339.jpg

Maarja, komt nu natuurlijk ook omdat er een korst op zit die er meteen afgaat zodra de barbell de 1e keer voorbij komt. Maar tenen verder naar buiten leek te helpen. Dus ik plak er volgende week even een pleister op zodat het fatsoenlijk kan helen om dan eens verder te zoeken naar een sumo stand die niet steeds bloed geeft.
 
Door hoge sokken en een dunne lange broek heen:
Bekijk bijlage 567416
Maarja, komt nu natuurlijk ook omdat er een korst op zit die er meteen afgaat zodra de barbell de 1e keer voorbij komt. Maar tenen verder naar buiten leek te helpen. Dus ik plak er volgende week even een pleister op zodat het fatsoenlijk kan helen om dan eens verder te zoeken naar een sumo stand die niet steeds bloed geeft.
Tering :roflol:
Hardcore 2 da bone
 
Doe je bij normaal deadliften toch ook om te zorgen dat de bar niet van je lichaam af gaat.

Heb net wel wat geprobeerd tegen dat bloed elke keer. Als ik m'n tenen verder naar buiten draai, kan ik hem wel tegen m'n benen aan houden maar schraapt ie wel minder hard over m'n benen. Dus denk dat ik misschien een manier gevonden heb om niet elke keer alles schoon te hoeven maken met alcohol.
Vraag anders eens op het forum of ze tips hebben?

Dit is nog erger dan mijn pogingen op sommige oefeningen.
 
Tering :roflol:
Hardcore 2 da bone
Hahaha, is gewoon even zoeken. Het is niet dat het pijn doet ofzo, het is vooral onpraktisch dat steeds alles onder het bloed zit. Vooral nu het 2x open is gegaan trek je gewoon iedere week tijdens de warming-up van de sumo DL die korst er steeds weer af.
Vraag anders eens op het forum of ze tips hebben?

Dit is nog erger dan mijn pogingen op sommige oefeningen.
Vorige keer al gevraagd, kwam niet echt een antwoord op. Maar ik denk oprecht dat ik het mogelijk al gevonden heb, denk dat ik m'n voeten te recht had staan, waardoor je scheenbenen net niet haaks aan de grond staan, waardoor je tijdens het omhoog komen de bar eigenlijk door je scheenbeen heen moet trekken. Toen ik mijn tenen verder naar buiten ging zetten merkte ik ook meteen dat ie veel minder schraapte langs mijn been. Vind het overigens wel een fijne oefening. Vind hem veel makkelijker op je core, zet je quads/hams/glutes en vooral je adductors gigantisch in de fik. Hij voelt technisch namelijk gewoon echt wel solide.

Was net even aan het spelen met wat voet posities. Als ik mijn tenen verder naar buiten draai heb ik een redelijke vrij bar pad omhoog. Zet ik mijn tenen wat minder ver naar buiten, komt m'n knie een tikkie naar voren, hierdoor moet de bar om je knie heen onderweg naar boven, waardoor je de eerste paar centimeters van de lift de bar nogal tegen je scheenbeen aan omhoog trekt. Snappie? :)
Scheenbeschermers
Hahah, als dat nodig blijkt te zijn dan ga ik gewoon 2x per week conventioneel deadliften :roflol:
 
Bij normale deadlift heb ik dit nooit gehad. Ik trok de barbell dan ook niet obsessief langs m'n schenen. Gewoon 't juiste barpath. Misschien ff een korte tik maar geen geschraap 🤣

Beetje controle over je lichaam en je loopt niet met rode watervallen over je benen haha.

Ook gewoon stug doorgaan :roflol:
 
Bij normale deadlift heb ik dit nooit gehad. Ik trok de barbell dan ook niet obsessief langs m'n schenen. Gewoon 't juiste barpath. Misschien ff een korte tik maar geen geschraap 🤣

Beetje controle over je lichaam en je loopt niet met rode watervallen over je benen haha.

Ook gewoon stug doorgaan :roflol:
Normale DL heb ik het ook nooit gehad. Als je scheenbenen gewoon op tijd rechtstaan kun je de bar gewoon licht contact laten houden tegen je benen terwijl je hem omhoog trekt.

Had in de 1e week alles open getrokken en toen voelde de beweging wat raar.
2e week de focus gelegd op geen bloed, dus de bar expres wat van m'n lichaam afgehouden, 4 dagen last gehad van m'n onderrug...
Nu week 3, maar weer terug de focus op de bar wel contact laten houden maar niet te hard. Denk wel m'n oplossing gevonden te hebben deze ochtend. Komende weken even die korst afplakken voor het deadliften, zorgen dat die wond eindelijk eens een keer goed dicht is en dan denk ik door mijn tenen verder naar buiten te draaien het barpad genoeg vrij te kunnen maken dat je wel contact kunt houden met de bar maar hem niet je scheenbeen in hoeft te trekken.

Wil die beweging wel graag leren en hij voelde qua spieractivatie en dergelijke ook echt heel erg goed vanochtend. Dusja, ik probeer graag nog eventjes door. Iedere nieuwe beweging heeft wat tijd nodig om goed aan te leren en ik ben er van overtuigd dat als ik gewoon rustig door blijf kijken naar m'n beweging en waar ik denk dat de problemen vandaan komen dat ik het in no-time opgelost moet kunnen hebben :) Onder de streep is dit niet meer dan de startpositie van je scheenbeen optimaliseren zodat je de bar niet tegen je scheenbeen omhoog hoef te trekken maar dat ie er gewoon langsaf kan bewegen. Ga volgende week gewoon weer een paar sets filmen, maar ik denk dat ik dichtbij de oplossing ben.

Wat natuurlijk ook een verschil maakt is dat bij de conventionele deadlift, het deel van de bar dat over mijn schenen glijdt glad is. Bij de Sumo deadlift komt het geribbelde gedeelte van de bar in aanraking met mijn schenen.
 
Laatst bewerkt:
Was net even aan het spelen met wat voet posities. Als ik mijn tenen verder naar buiten draai heb ik een redelijke vrij bar pad omhoog. Zet ik mijn tenen wat minder ver naar buiten, komt m'n knie een tikkie naar voren, hierdoor moet de bar om je knie heen onderweg naar boven, waardoor je de eerste paar centimeters van de lift de bar nogal tegen je scheenbeen aan omhoog trekt. Snappie?
Ja, dit klinkt wel logich, en ik zit ook te denken dat mensen met een andere verhouding onder/bovenbenen/rug mogelijk meer met hun knieen en schenen naar voren komen in verhouding.
 
UB Freestyle.
Beetje om de spierpijn heen wat hobbyen.

Sets x reps x gewicht.
Horizontal cable row: 4x12x50
Straight arm pushdown: 4x12x22,5
Cable curl uni low: 4x12x7,5
Bar cable pushdown: 4x15-14-13-12x22,5
Uni cable overhead extensions: 4x15x3,75
Incline hammer curl: 4x17-16-15-14x10

Weinig dingen zo heerlijk als een arm pump die ervoor zorgt dat de bewegingsuitslag van je arm halveert :)

Geniet van je weekend :kiss:
Dinsdag pas weer trainen.
 
Hoi Martinus, ook voor u een fijn weekend.

Groetjes thuis.
 
Moeder grapjes mogen enkel in de humor sectie of het battletopic.

Schrijnend hoe je achteloos je achterste aan de ''forumregels'' veegt.


Langs de andere kant is dit trainingslog toch één grote grap, dus kan het prima hier.

200.gif
 
Moeder grapjes mogen enkel in de humor sectie of het battletopic.

Schrijnend hoe je achteloos je achterste aan de ''forumregels'' veegt.


Langs de andere kant is dit trainingslog toch éen grote grap, dus kan het prima hier.

200.gif
Damn. Dit gesprek ging snel downhill. Achja, als je zo diep en hard aan het cutten bent als jij dan schiet het er ooit tussendoor.

Zorg goed voor jezelf :heart:
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven