XXL Nutrition

Wesley’s pussy stats log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Is er trouwens iemand bekend met dit fenomeen wat ik heb? :roflol:
 
Nee bench …
Yup maar dan omgekeerd..
Chest groeit kleine triceps..
Geen sterke Bench omdat ik mijn ellebogen open flare en dus heel "breed en chestgericht Bench"

Maar mijn neef heeft wat jij heeft maar dan iets meer op borst gericht omdat hij geen full rom bencht
 
Yup maar dan omgekeerd..
Chest groeit kleine triceps..
Geen sterke Bench omdat ik mijn ellebogen open flare en dus heel "breed en chestgericht Bench"

Maar mijn neef heeft wat jij heeft maar dan iets meer op borst gericht omdat hij geen full rom bencht
Volgens mij is wat jij hebt ook veel meer voorkomend. Heeft als voordeel wel dat je vaak alsnog redelijk sterk kan worden in de bench als blessures uitblijven. Bij mij word kracht gewoon een probleem als alle load op je triceps komt :p
 
Ik denk dat mijn manier van benchen wel wat blessuregevoeliger is en zeker zonder programming of ja niet het juiste programma en geen ondersteuning/ assistentie oefeningen. Heb hier zelf recent een shoulder impingement / rotator cuff tear door meegemaakt

Als ik close grip probeer te benchen mag je er alsnog 15% van mijn Max aftrekken. Maar ik hoorde wel al vaker voorbij komen dat mensen met een iets meer close grip of close grip eigenlijk meer benchen dan wide.
 
Ik denk dat mijn manier van benchen wel wat blessuregevoeliger is en zeker zonder programming of ja niet het juiste programma en geen ondersteuning/ assistentie oefeningen. Heb hier zelf recent een shoulder impingement / rotator cuff tear door meegemaakt

Als ik close grip probeer te benchen mag je er alsnog 15% van mijn Max aftrekken. Maar ik hoorde wel al vaker voorbij komen dat mensen met een iets meer close grip of close grip eigenlijk meer benchen dan wide.
Jaa elbow flare is echt schadelijk op de lange termijn. Ik heb vroeger altijd zo gebenched en daardoor veel impingement klachten gehad net als jij. Ben daardoor echt heel erg gaan over compenseren, grip kilometer naar binnen (maakt je ROM ook wel aanzienlijk groter) en behoorlijke arch. Maar goed het is ook wel leuk om de komende tijd weer aan een optimale techniek te werken :D
 
  • Like
Waarderingen: Sd89
Klopt
Enigste presses zijn palms faced Seated db voor shoulders en incline db presses op 60% van mijn max momenteel ga ook eens beginnen inzien hoe ik bench terug ga implementeren zodra ik weer op 80-90% zit.
 
Klopt
Enigste presses zijn palms faced Seated db voor shoulders en incline db presses op 60% van mijn max momenteel ga ook eens beginnen inzien hoe ik bench terug ga implementeren zodra ik weer op 80-90% zit.
Zou vooral beginnen met weinig volume. Ik merkte toen ik impingement had dat veel volume veel sneller voor pijn zorgde dan veel gewicht. Daarbij zou ik ook echt je techniek onder handen nemen en wellicht iets actiever proberen tussen al je reps de bar te “breken” zodat je tightness op je lats krijgt en je ellebogen naar binnen geroteerd zijn. Dan gaat je bar Path automatisch al een stuk beter namelijk
 
Hmm goeie tips! Bedankt
Wat bedoel je precies met breken?
De bar in 2 proberen plooien? Als dat mogelijk was 😅
 
Vroeger benchte ik ook altijd vanop toppen van men tenen en voeten echt onder me. Voeten plat op de grond was een grote aanpassing die wel wat tijd vergt om opnieuw je legdrive en setup aan te passen.

Ik ben nu een klein jaar een stuk smaller gaan benchen dan vroeger. Toen zat ik wijsvinger op de ringen en nu pinken net binnnen de ringen. Heb altijd al betere triceps dan chest. Maar kan stabieler pressen zo en veel beter mijn lats gebruiken vanuit de beneden positie.
 
Ik bench zonder leg drive
Krijg ziekelijke krampen vanaf dat ik iets of wat mijn legs gebruik.

Enige reden hiervoor?
 
Ik bench zonder leg drive
Krijg ziekelijke krampen vanaf dat ik iets of wat mijn legs gebruik.

Enige reden hiervoor?
Krampen waar? Tis wel zo als je echt bencht zoals het hoort het niet echt comfortabel is :p maar als je gewoon setjes bencht en je niet 100%max force hoeft te steken is het wel raar dat je zoveel last hebt. Soms krijg ik wel eens kramp inde rug bij men setup, maar dan ga ik ff terug rechtzitten en gewoon resetten.

Legdrive is je voeten naar voor duwen qua kracht. En niet in de grond duwen btw.
 
In de hamstrings.
Ja ik probeer als het ware mij richting de bar te schuiven. Eerder horizontaal kracht zetten ipv verticaal (voeten in de grond)
 
In de hamstrings.
Ja ik probeer als het ware mij richting de bar te schuiven. Eerder horizontaal kracht zetten ipv verticaal (voeten in de grond)
Je kan als cue gebruiken dat jij je tenen naar de voorkant van je schoenen wil duwen , dat creeert legdrive
 
Hmm goeie tips! Bedankt
Wat bedoel je precies met breken?
De bar in 2 proberen plooien? Als dat mogelijk was 😅
Ja dat inderdaad , proberen de stang als ware naar binnen toe te buigen
 
Vroeger benchte ik ook altijd vanop toppen van men tenen en voeten echt onder me. Voeten plat op de grond was een grote aanpassing die wel wat tijd vergt om opnieuw je legdrive en setup aan te passen.

Ik ben nu een klein jaar een stuk smaller gaan benchen dan vroeger. Toen zat ik wijsvinger op de ringen en nu pinken net binnnen de ringen. Heb altijd al betere triceps dan chest. Maar kan stabieler pressen zo en veel beter mijn lats gebruiken vanuit de beneden positie.
Ja ik voel ook echt dat het ontzettend wennen dus ik ga komende tijd het gewicht wat terug brengen en dan vanuit daar weer naar opbouwen. Mijn grip breedte wil ik ook niet echt aanpassen , ik mis idd ook mijn lats als ik te breed bench. Van die suïcide grip wil ik wel echt af ook want dat maakt het voor mij praktisch een close grip
 
Krampen waar? Tis wel zo als je echt bencht zoals het hoort het niet echt comfortabel is :p maar als je gewoon setjes bencht en je niet 100%max force hoeft te steken is het wel raar dat je zoveel last hebt. Soms krijg ik wel eens kramp inde rug bij men setup, maar dan ga ik ff terug rechtzitten en gewoon resetten.

Legdrive is je voeten naar voor duwen qua kracht. En niet in de grond duwen btw.
Ik merk hierbij dat ik mijzelf naar achteren duw. Als ik een incline smith press doe bijvoorbeeld, duw ik na een tijd zelf het bankje naar achteren. :emo:

Kan zijn dat ik de bar schuin naar voren wil duwen en dat ik mijzelf daardoor naar achteren duw i.c.m. de legdrive. Bekend mee?
 
Ik merk hierbij dat ik mijzelf naar achteren duw. Als ik een incline smith press doe bijvoorbeeld, duw ik na een tijd zelf het bankje naar achteren. :emo:

Kan zijn dat ik de bar schuin naar voren wil duwen en dat ik mijzelf daardoor naar achteren duw i.c.m. de legdrive. Bekend mee?
Legdrive zou ik ook niet als een constant iets toepassen maar alleen wanneer je de rep doet. Maar wel bekend mee ja , gewoon dikke plate achter het bankje leggen :p
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Back
Naar boven