XXL Nutrition

Trainingslog PartyMarty (1 bezoeker)

Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?


  • Totaal stemmers
    37

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Had hm ook nog even aan de fysio doorgestuurd omdat ik natuurlijk meteen begon te twijfelen van je bericht :p
Hij vond het een prima nette rep en op het commentaar "onderrug" was zijn mening "ach flikker toch op" :roflol:

En hij stuurde deze post als belangrijke uitleg over waarom hier niets mis mee is:
Het was ook een vraagteken en geen uitroepteken, niet meteen aan jezelf twijfelen. De uitspraken van je fysio zijn al even wetenschappelijk en professioneel als je YT deadlift filmpje. Wel duidelijk, # datdanweerwel. :p

Kijkend naar jouw filmpje was dat het enige waar ik een vraag over zou kunnen bedenken.

Insta filmpje kan ik niet openen.
 
Het was ook een vraagteken en geen uitroepteken, niet meteen aan jezelf twijfelen. De uitspraken van je fysio zijn al even wetenschappelijk en professioneel als je YT deadlift filmpje. Wel duidelijk, # datdanweerwel. :p

Kijkend naar jouw filmpje was dat het enige waar ik een vraag over zou kunnen bedenken.

Insta filmpje kan ik niet openen.
Is wel een mooie Instagram slideshow van een neutral spine onderzoek :)
 
De uitspraken van je fysio zijn al even wetenschappelijk en professioneel als je YT deadlift filmpje.
Zijn uitleg was dus wel wetenschappelijk met allemaal onderzoek. Ik vind al dat wetenschappelijk onderzoek bij trainen vaak allemaal maar aids. Maar hij is daarin een beetje hetzelfde als jij, ook zo'n studie lezer :)
Post:

Screenshots:
2022-10-01 07_39_11-The Sports Physio op Instagram_ _🧐NEUTRAL SPINES🤔 . Right then lets take a...png

2022-10-01 07_39_22-The Sports Physio op Instagram_ _🧐NEUTRAL SPINES🤔 . Right then lets take a...png

2022-10-01 07_39_30-The Sports Physio op Instagram_ _🧐NEUTRAL SPINES🤔 . Right then lets take a...png

2022-10-01 07_39_37-The Sports Physio op Instagram_ _🧐NEUTRAL SPINES🤔 . Right then lets take a...png

2022-10-01 07_39_43-The Sports Physio op Instagram_ _🧐NEUTRAL SPINES🤔 . Right then lets take a...png

2022-10-01 07_39_50-The Sports Physio op Instagram_ _🧐NEUTRAL SPINES🤔 . Right then lets take a...png

2022-10-01 07_39_57-The Sports Physio op Instagram_ _🧐NEUTRAL SPINES🤔 . Right then lets take a...png
 
Zijn uitleg was dus wel wetenschappelijk met allemaal onderzoek. Ik vind al dat wetenschappelijk onderzoek bij trainen vaak allemaal maar aids. Maar hij is daarin een beetje hetzelfde als jij, ook zo'n studie lezer :)
Post:

Screenshots:
Bekijk bijlage 568891
Bekijk bijlage 568892
Bekijk bijlage 568893
Bekijk bijlage 568894
Bekijk bijlage 568895
Bekijk bijlage 568896
Bekijk bijlage 568897
Dank voor je uitgebreide post, dit is wel interessant!

Ik was niet je fysio aan het dissen. Zo'n korte bondige samenvatting kan ik juist wel waarderen, een wat uitgebreidere uitleg en toelichting ook trouwens. Ben zelf meer een filmpjes kijker dan een studielezer.

Strongman zijn wel een klasse apart, dat is niet hoe je iemand een oefening uitlegd. Strongman houden wel vaak hun rug op dezelfde manier tijdens een beweging, bijvoorbeeld als ze over zo'n ronde steen heenhangen en die optillen.

Dit doet me buiten KneesOverToesGuy denken aan een filmpje van Rip over het tillen van odd objects.

McGill is natuurlijk een heel grote naam als het gaat om onderrug en alles eromheen.
 
Zijn uitleg was dus wel wetenschappelijk met allemaal onderzoek. Ik vind al dat wetenschappelijk onderzoek bij trainen vaak allemaal maar aids. Maar hij is daarin een beetje hetzelfde als jij, ook zo'n studie lezer :)
Post:

Screenshots:
Bekijk bijlage 568891
Bekijk bijlage 568892
Bekijk bijlage 568893
Bekijk bijlage 568894
Bekijk bijlage 568895
Bekijk bijlage 568896
Bekijk bijlage 568897
Dat plaatje met die twee x-rays zegt veel. Toch eens op gaan letten want volgens mij heb ik ook wel de neiging mijn rug te veel hol te trekken bij een hinge beweging. Goeie post!
 
Fatty makes mistakes. :spaz:

Om mee te mogen doen met de competitie/gymnastics/normale WODs moest je zo'n Fundamentals lesje mee doen, daarna geven ze je account pas vrij om die dingen te kunnen reserven.
Had er al 5x over gebeld, eigenaar zou mijn account vrijgeven maar is dat iedere keer vergeten. Dus ik dacht: oké, fuck it, ik doe dat kut lesje wel gewoon. Ik in de sportschool gevraagd met wie ik die les had (ik was de enige die daarvoor ingeschreven had), de werknemer van de gym stuurt mij naar de trainer, en de trainer keek me wat verward aan. Hij was gisteren ook aan het trainen toen ik daar was en toen heb ik hem een hoop instructies gegeven hoe beter te deadliften. Hij zag dat Fundamentals lesje dus echt niet zitten omdat ik daar 0 aan zou hebben en ik eigenlijk overal sterker in ben dan hij. Dus wat regelt die vent; hop meteen mee de WOD in. Wat dus echt niet m'n plan was omdat Muay Thai daarna nog 75min op de planning stond en ik was er vanuit gegaan dat dat fundamentals lesje geen hol voor zou stellen.

De WOD deel 1, allemaal in buddy verband vandaag:
Front Squat. Eerst beide om-en-om je 1RM opzoeken en daarna 6 singles op 75%, ook weer om-en-om.
Ik was wel happy met deze want dit ligt mij natuurlijk best goed. Was de enige in de groep die boven de 100 was geland en vond het bij 104kg Front Squat wel mooi geweest omdat ik gisteren al 5x5x100 back squat gedaan had. Had zelf verwacht dat het bij 90kg op zou houden. Die singles daarna sloegen natuurlijk nergens op, waren veel te licht, dus die maar ATG paused gedaan (80kg) om er nog wat van te maken.

WOD deel 2:
8 rondes (om-en-om, dus ieder 4 rondes)
21 wall balls 20kg
15 box jump overs (gewoon box jump maar dan aan de andere kant van de box af)
9 hang cleans 50kg
Totaal gestorven. Die 9x50 hang cleans stelden echt geen zak voor dus dat was meer een rust momentje. Maar op die box jumps/wall balls ben ik echt beyond dood gegaan.

Muay Thai.
Compleet gesloopt aangekomen bij de Muay Thai les. Iedereen verklaart je natuurlijk voor complete josti, en terecht.
Leuke warming-up met wat shadow boxing combinaties gedaan. Daarna meteen in duo's op een power kussen lekker beuken. De gene met het kussen bepaald wat je doet en de ander voert uit. Dus beetje R jab - L hook - R high kick - L low kick, dat soort combinaties. Had een super chill maatje gevonden en heb me echt geweldig vermaakt daarmee.

Daarna 32min sparren. 3 min sparren - 1min rust, dan doorwissel van partner.
Was een hele ervaring. M'n hele scheenbeen de godgetver in getrapt, is helemaal paars en dik (nu al) zelfs door de scheenbeschermers heen. Paar tikken op m'n neus gehad. High kick op m'n kop geïncasseerd, was minder, maarja, shit happens. Trap in m'n zak gehad terwijl ik m'n toque nog moet halen.

Net jammer dat je dan halverwege tegen iemand moet sparren die zichzelf nét te serieus neemt. Ik wild een Teep door het midden doen, hij checkt hem, en houdt mijn hak tegen z'n lichaam aan... Normaal krijg je dan gewoon 3-4 tikken op je kop omdat je geen hol kunt qua dekking. Maar deze man vond het grappig om m'n standbeen onderuit te sweepen en me op een kleine sessie ground 'n pound te trakteren. Het enige kutte was dat mijn enkel omzwikte tijdens die beweging (aangezien ik niet verwacht had op m'n rug gesmeten te worden), dus kan nu maar half lopen :roflol:

8 rondes sparren. Was helemaal leeg, totaal gesloopt en dit dit hele grapje was waaaaaaaay too much om achter elkaar te doen.
Dusja nu: algemeen voldaan gevoel, helemaal dood, alles doet pijn en kan amper lopen :roflol: Volgende week beter :thumb:

Volgende week ook een andere Muay Thai training meepakken aangezien dinsdag/donderdag techniekles is en zaterdag alleen maar sparren. Het is overigens best wennen om super vriendelijke mensen in het gezicht te slaan en in de buikstreek en tegen de benen te trappen. Geef je iemand een mooie combinatie door het midden en ik steeds: "ohh sorry sorry sorry man" :roflol:
Morgen rustdag, liggen en vreten, want ik ben in een world of hurt van alle nieuwe dingen die ik deze week geprobeerd heb.

Truste :kiss:
 
Laatst bewerkt:
Fatty makes mistakes. :spaz:

Om mee te mogen doen met de competitie/gymnastics/normale WODs moest je zo'n Fundamentals lesje mee doen, daarna geven ze je account pas vrij om die dingen te kunnen reserven.
Had er al 5x over gebeld, eigenaar zou mijn account vrijgeven maar is dat iedere keer vergeten. Dus ik dacht: oké, fuck it, ik doe dat kut lesje wel gewoon. Ik in de sportschool gevraagd met wie ik die les had (ik was de enige die daarvoor ingeschreven had), de werknemer van de gym stuurt mij naar de trainer, en de trainer keek me wat verward aan. Hij was gisteren ook aan het trainen toen ik daar was en toen heb ik hem een hoop instructies gegeven hoe beter te deadliften. Hij zag dat Fundamentals lesje dus echt niet zitten omdat ik daar 0 aan zou hebben en ik eigenlijk overal sterker in ben dan hij. Dus wat regelt die vent; hop meteen mee de WOD in. Wat dus echt niet m'n plan was omdat Muay Thai daarna nog 75min op de planning stond en ik was er vanuit gegaan dat dat fundamentals lesje geen hol voor zou stellen.

De WOD deel 1, allemaal in buddy verband vandaag:
Front Squat. Eerst beide om-en-om je 1RM opzoeken en daarna 6 singles op 75%, ook weer om-en-om.
Ik was wel happy met deze want dit ligt mij natuurlijk best goed. Was de enige in de groep die boven de 100 was geland en vond het bij 104kg Front Squat wel mooi geweest omdat ik gisteren al 5x5x100 back squat gedaan had. Had zelf verwacht dat het bij 90kg op zou houden. Die singles daarna sloegen natuurlijk nergens op, waren veel te licht, dus die maar ATG paused gedaan (80kg) om er nog wat van te maken.

WOD deel 2:
8 rondes (om-en-om, dus ieder 4 rondes)
21 wall balls 20kg
15 box jump overs (gewoon box jump maar dan aan de andere kant van de box af)
9 hang cleans 50kg
Totaal gestorven. Die 9x50 hang cleans stelden echt geen zak voor dus dat was meer een rust momentje. Maar op die box jumps/wall balls ben ik echt beyond dood gegaan.

Muay Thai.
Compleet gesloopt aangekomen bij de Muay Thai les. Iedereen verklaart je natuurlijk voor complete josti, en terecht.
Leuke warming-up met wat shadow boxing combinaties gedaan. Daarna meteen in duo's op een power kussen lekker beuken. De gene met het kussen bepaald wat je doet en de ander voert uit. Dus beetje R jab - L hook - R high kick - L low kick, dat soort combinaties. Had een super chill maatje gevonden en heb me echt geweldig vermaakt daarmee.

Daarna 32min sparren. 3 min sparren - 1min rust, dan doorwissel van partner.
Was een hele ervaring. M'n hele scheenbeen de godgetver in getrapt, is helemaal paars en dik (nu al) zelfs door de scheenbeschermers heen. Paar tikken op m'n neus gehad. High kick op m'n kop geïncasseerd, was minder, maarja, shit happens. Trap in m'n zak gehad terwijl ik m'n toque nog moet halen.

Net jammer dat je dan halverwege tegen iemand moet sparren die zichzelf nét te serieus neemt. Ik wild een Teep door het midden doen, hij checkt hem, en houdt mijn hak tegen z'n lichaam aan... Normaal krijg je dan gewoon 3-4 tikken op je kop omdat je geen hol kunt qua dekking. Maar deze man vond het grappig om m'n standbeen onderuit te sweepen en me op een kleine sessie ground 'n pound te trakteren. Het enige kutte was dat mijn enkel omzwikte tijdens die beweging (aangezien ik niet verwacht had op m'n rug gesmeten te worden), dus kan nu maar half lopen :roflol:

8 rondes sparren. Was helemaal leeg, totaal gesloopt en dit dit hele grapje was waaaaaaaay too much om achter elkaar te doen.
Dusja nu: algemeen voldaan gevoel, helemaal dood, alles doet pijn en kan amper lopen :roflol: Volgende week beter :thumb:

Volgende week ook een andere Muay Thai training meepakken aangezien dinsdag/donderdag techniekles is en zaterdag alleen maar sparren. Het is overigens best wennen om super vriendelijke mensen in het gezicht te slaan en in de buikstreek en tegen de benen te trappen. Geef je iemand een mooie combinatie door het midden en ik steeds: "ohh sorry sorry sorry man" :roflol:
Morgen rustdag, liggen en vreten, want ik ben in een world of hurt van alle nieuwe dingen die ik deze week geprobeerd heb.

Truste :kiss:
Hahah ik had hetzelfde, iemand vol op zn neus meppen en dan 'sorry maat gaat het?' :roflol:
 
hou je het wel een beetje leuk?
Ik moet inderdaad een beetje opletten op dat ik niet te fanatiek overal in duik. Vandaar dat ik nu ook vooral groepslessen ga doen, zodat de trainer een beetje de begrenzer kan zijn. Dat van gisteren was gewoon een beetje balen. Zou een beginnersklasje doen en daarna gaan boksen, werd meteen doorgeschoven naar het serieuze klasje. Dus opeens werd 1:15u boksen en 1:00u een beetje aankloten gewoon 2:15u kei hard trainen.
Heb ook een limiet ingesteld van maximaal 4 groepslessen per week.

De TRT heeft mentaal wonderen gedaan voor me, maar m'n fysiek heeft ie ook wel een leuke uplift gegeven.
Dingen qua balans lijken steeds beter te gaan. Ben op het moment eigenlijk mega tevreden over hoe dingen gaan en hoe ik bepaalde dingen aanpak die vroeger vaak niet geweldig gingen. Ik heb ook het idee dat bepaalde dingen nog steeds beter lijken te worden op die TRT. Vooral gemoed, motivatie, geduld en negatieve emoties.

Ben eigenlijk heel erg gelukkig op het moment met hoe mijn leven verloopt :D
 
Dat heb ik even gemist...TRT?
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven