XXL Nutrition

PPL variaties A+B (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DVM

Novice
Lid geworden
19 jul 2021
Berichten
3
Waardering
1
Hi lotgenoten,

Ik doe PPL met 2 variaties A + B welke ik roteer.

Ik struggle met de push variant.

Ik heb push workout A; focus op chest (compound first)
Ik heb push workout B; focus op schouders (compound first)

In beide variaties doe ik flat & incline dumbell chest press.

Wanneer ik start met push workout A; is flat dumbell chest press mijn 1e oefening en kan ik 34kg met 6-10 reps.
Wanneer ik start met push workout B; is flat dumbell chest press mijn 2e oefening (na shoulder press) en kan ik maar 30kg met 6-8 reps.

Vanuit hyperthrophy standpunt: Zorgen mijn flat dumbell chest presses in variant B (2e oefening; 30kg 6-8 reps) voor spiergroei? Of is mijn lichaam niet getriggered omdat die weet dat ik 34kg met meer reps kan als ik met de oefening begin?

Wil het liefste niet mijn hele schema omgooien, want ik vind het schema eindelijk fijn.
 
Dit is vrij normaal naar mijn weten.

Tijdens workout B zijn je schouders al aangetast door de schouderoefening. Hierdoor dient je chest meer werk te doen tijdens de flat dumbell chest press wat eventueel juist voor meer chest focus kan zorgen. Zodra jij tot failure traint of écht weet dat je daar bijna tegen aan zit, zal je een goede workout hebben.
Natuurlijk is het alsnog de bedoeling dat je in de komende weken alsnog progressie maakt op Push dag A & B vergeleken met de Push dag A & B van deze week.
 
Ik ben geen lotgenoot, want ik verkeer niet in dezelfde omstandigheid als jij :D
Je kunt prima met FP beginnen en dan 30gr DP, en dan vlak. Je kunt altijd meet kg als je begint met DP ipv FP omdat je net als FP hebt gedaan. Met DP belast je ook je schouders
 
Vanuit hyperthrophy standpunt: Zorgen mijn flat dumbell chest presses in variant B (2e oefening; 30kg 6-8 reps) voor spiergroei? Of is mijn lichaam niet getriggered omdat die weet dat ik 34kg met meer reps kan als ik met de oefening begin?
Que? Geen enkele oefening zorgt voor spiergroei, de schade die jij toebrengt aan de spier wel. Het trigger verhaal is ook raar, je lichaam 'weet' niks. Normaal kun je bv 200kg legpress 3x10, maar als je eerst nog zwaar gaat deadliften kun je dat niet meer. Je quads zouden dan niet meer getriggerd worden door een lichtere legpress volgens jouw redenatie. Dat klopt niet.
Zie uitleg van Sosayayo
 
Que? Geen enkele oefening zorgt voor spiergroei, de schade die jij toebrengt aan de spier wel. Het trigger verhaal is ook raar, je lichaam 'weet' niks. Normaal kun je bv 200kg legpress 3x10, maar als je eerst nog zwaar gaat deadliften kun je dat niet meer. Je quads zouden dan niet meer getriggerd worden door een lichtere legpress volgens jouw redenatie. Dat klopt niet.
Zie uitleg van Sosayayo
Ik snap je uitleg. Maar ik dacht na over de progressive overload. Oftewel, bij een bepaalde oefening meer kg's of meer herhalingen. Dus vanuit dat oogpunt heb ik twijfels als ik dezelfde oefening later in de week nogmaals doe, maar dan maar 75% van hoe ik hem op het begin van de week doe.

Maar ik ga er vanuit dat je naar het totaalplaatje moet kijken, en niet oefeningen an sich.
 
Dus het maakt niets uit voor maximale hyperthrophy. Gewoon lekker 1x schouder focused en 1x chest focused laten. Beide spiergroepen groeien door deze dagen!
Zeker, als het werkt houden zo. Ano_081222 is de man met ervaring hierin :rolleyes:
 
Ik snap je uitleg. Maar ik dacht na over de progressive overload. Oftewel, bij een bepaalde oefening meer kg's of meer herhalingen. Dus vanuit dat oogpunt heb ik twijfels als ik dezelfde oefening later in de week nogmaals doe, maar dan maar 75% van hoe ik hem op het begin van de week doe.

Maar ik ga er vanuit dat je naar het totaalplaatje moet kijken, en niet oefeningen an sich.
Precies, de laatste zin van Sosayayo omschrijft dat: vergelijk A met A en B met B
 
Back
Naar boven