- Lid geworden
- 5 jul 2007
- Berichten
- 174
- Waardering
- 8
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 105kg
- Vetpercentage
- 9%
Ruim 1,5 maand geleden heb ik bij Myprotein impact whey protein besteld in de smaak aardbeien stevia. Op de website staat vermeld dat de smaakloze versie 4% suiker bevat. Gezien het feit dat de aardbeien stevia versie geen suiker bevat, maar 98% whey en verder een kleurmiddel en stevia, zou je verwachten dat de voedingswaarden voor deze versie niet heel veel afwijkt. Echter toen ik de whey ontving zag ik op het etiket staan: 12% suiker. Dat is natuurlijk veel te veel voor whey en volgens de ingredientenlijst is dat ook helemaal niet mogelijk.
Vervolgens maar contact opgenomen met de klantenservice van Myprotein. Dat is inmiddels uitgelopen op een soort klucht van al 1,5 maand. Het eerste antwoord was dat de versies met een smaakje 1-5% kunnen afwijken. Ja okay maar dat verklaart nog steeds niet de 12%. Nog een keer contact opgenomen en toen moest ik een foto van de achterkant van de zak maken. Prima. Vervolgens hoor ik 2 weken niets. Weer contact opgenomen. Ditmaal moest ik een foto van de voorkant en achterkant van de verpakking maken. Totaal niet relevant maar ik heb dat toch maar braaf gedaan. Het antwoord nu: aardbeien stevia bevat 3 gram suiker per scoop van 25 gram. Ja duh dat had ik ook al gezien. Toch maar nog een keer om opheldering gevraagd. Inmiddels wacht ik alweer ruim 2 weken….
Het lijkt me duidelijk dat Myprotein helemaal geen antwoord wil geven. Of de voedingswaarden op de website kloppen niet en zijn veel te positief ingeschat, of de inhoud van de zak bevat hele andere ingrediënten dan vermeld. Hoe dan ook, het klopt niet. Ik ga stug door en zal uiteraard een update posten zodra ik die ontvang. Momenteel neig ik er naar om een melding te gaan doen bij de NVWA en de Reclame Code Commissie. Dat eerste zal weinig zoden aan de dijk zetten vrees ik, een klacht bij de RCC heeft wellicht meer nut. Hoewel ik me afvraag of Myprotein als buitenlandse leverancier hier wel zo wakker van ligt. In ieder geval was het voor mij de eerste en laatste keer dat ik bij Myprotein heb besteld.
Vervolgens maar contact opgenomen met de klantenservice van Myprotein. Dat is inmiddels uitgelopen op een soort klucht van al 1,5 maand. Het eerste antwoord was dat de versies met een smaakje 1-5% kunnen afwijken. Ja okay maar dat verklaart nog steeds niet de 12%. Nog een keer contact opgenomen en toen moest ik een foto van de achterkant van de zak maken. Prima. Vervolgens hoor ik 2 weken niets. Weer contact opgenomen. Ditmaal moest ik een foto van de voorkant en achterkant van de verpakking maken. Totaal niet relevant maar ik heb dat toch maar braaf gedaan. Het antwoord nu: aardbeien stevia bevat 3 gram suiker per scoop van 25 gram. Ja duh dat had ik ook al gezien. Toch maar nog een keer om opheldering gevraagd. Inmiddels wacht ik alweer ruim 2 weken….
Het lijkt me duidelijk dat Myprotein helemaal geen antwoord wil geven. Of de voedingswaarden op de website kloppen niet en zijn veel te positief ingeschat, of de inhoud van de zak bevat hele andere ingrediënten dan vermeld. Hoe dan ook, het klopt niet. Ik ga stug door en zal uiteraard een update posten zodra ik die ontvang. Momenteel neig ik er naar om een melding te gaan doen bij de NVWA en de Reclame Code Commissie. Dat eerste zal weinig zoden aan de dijk zetten vrees ik, een klacht bij de RCC heeft wellicht meer nut. Hoewel ik me afvraag of Myprotein als buitenlandse leverancier hier wel zo wakker van ligt. In ieder geval was het voor mij de eerste en laatste keer dat ik bij Myprotein heb besteld.