Fitness Seller

Menstruatie en bodybuilding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Damn, ik zeg toch niet dat ik niet train. Jij kan überhaupt niet eens oordelen, want je bent een man. Dus reageren en je mening uiten is iets wat je gewoon beter voor je kan houden. douchebag.
Did you just assume Vonk's gender?
 
Ik kreeg te horen dat ik de 2 weken na mijn menstruatie 1 set meer moest pakken (dus 4 sets ipv 3 in mijn geval). Dit 2 weken doen. Daarna 2 weken terug naar 3 sets.
Als je cyclus natuurlijk is (geen pil).
In de fase na je menstruatie zou je beter spieren kunnen opbouwen en is je eiwitsynthese en herstel beter.
Dit is gebaseerd op hormonen in je lijf tijdens je cyclus.

Dus tijdens je menstruatie mn normale sets uitvoeren en na mijn cyclus een set meer? Vind ik een goed idee om uit te proberen!
 
Dus tijdens je menstruatie mn normale sets uitvoeren en na mijn cyclus een set meer? Vind ik een goed idee om uit te proberen!
Yep.
Is ook een kwestie van proberen of t voegt.
Niet iedereens lijf werkt hetzelfde.
 
Trainen vlak voor die tijd vind ik juist fijn. Kan mijn gechagrijn er in kwijt. Blijven bewegen zorgt juist voor minder kramp
Dubbelop omdat de verleiding om te gaan snoepen groter is als ik op de bank ga zitten.

10 dagen is echt veel.

Ben nog niet zo lang gestopt en wil gewoon geen kunstmatige hormonen meer.
Met een mirena spiraal krijg je minder dan 1% van wat in de pil zit. Het hoeft niet langs je maag enzo.

Weet niet hoe je eet, maar de hoeveelheid vetten die je binnen krijgt speelt een grote rol bij je hormonale balans.
Heb zelf (zoals veel vrouwen, denk ik) altijd de neiging om daar te weinig van te eten. Dat is iets wat best invloed heeft op mijn stemming, maar merk ik niet gelijk dezelfde dag.

Wat Kathlinoo al zegt, magnesium

Hou je je trainingen (en stemming?) ook bij in een app? Mij helpt dat altijd wel om er wat meer grip op te krijgen.
 
Damn, ik zeg toch niet dat ik niet train. Jij kan überhaupt niet eens oordelen, want je bent een man. Dus reageren en je mening uiten is iets wat je gewoon beter voor je kan houden. douchebag.
Groot gedeelte hier heeft thuis een vrouw op de bank zitten. En laten we eerlijk zijn, als er iemand objectief naar kan kijken, is het vaak je partner wel. Die ziet ook liever dat het goed met je gaat.
Iets met mannen en hormonale schommelingen
 
Groot gedeelte hier heeft thuis een vrouw op de bank zitten. En laten we eerlijk zijn, als er iemand objectief naar kan kijken, is het vaak je partner wel. Die ziet ook liever dat het goed met je gaat.
Iets met mannen en hormonale schommelingen

Plus dat de mannen die zelf aan hormoon toediening doen, vaak ervaringsdeskundige zijn geworden door schade en schande. Maar wat weten wij met onze piemels nou :dunno:
 
Damn, ik zeg toch niet dat ik niet train. Jij kan überhaupt niet eens oordelen, want je bent een man. Dus reageren en je mening uiten is iets wat je gewoon beter voor je kan houden. douchebag.
Ik heb mij in deze materie verdiept. De cyclus kan je positief benutten bij krachttraining en het bouwen van spiermassa. Mits je weet op welke manier.

Maar ik zal m'n mond houden omdat ik een man ben.

Succes!
 
Trainen vlak voor die tijd vind ik juist fijn. Kan mijn gechagrijn er in kwijt. Blijven bewegen zorgt juist voor minder kramp
Dubbelop omdat de verleiding om te gaan snoepen groter is als ik op de bank ga zitten.

10 dagen is echt veel.


Met een mirena spiraal krijg je minder dan 1% van wat in de pil zit. Het hoeft niet langs je maag enzo.

Ah, interessant! Ik ga daar eens onderzoek naar doen, dat zou een idee kunnen zijn.
Weet niet hoe je eet, maar de hoeveelheid vetten die je binnen krijgt speelt een grote rol bij je hormonale balans.
Heb zelf (zoals veel vrouwen, denk ik) altijd de neiging om daar te weinig van te eten. Dat is iets wat best invloed heeft op mijn stemming, maar merk ik niet gelijk dezelfde dag.


Wat Kathlinoo al zegt, magnesium

Hou je je trainingen (en stemming?) ook bij in een app? Mij helpt dat altijd wel om er wat meer grip op te krijgen.
Ja dat doe ik inderdaad. Is niet dat ik geen zin heb om te bewegen. Alleen mn kracht is een stuk minder en weet nooit zo goed hoe ik dan het beste kan trainen. Ik heb gisteren in ieder geval mijn compounds iets qua gewicht verlaagd. Dat hielp al een stuk beter.
 
Typisch vrouwengedrag dit, selectief reageren
clerks 2 women GIF
 
Interessant gesprek wel, denk dat er veel goeie perspectieven en kennis gedeeld is en dat je inderdaad een overkoepelend idee eruit kunt afleiden. Zelf laatste twee maanden ook regelmatig over nagedacht vermits wel of geen anticonceptie inderdaad invloed heeft alsook het bewustzijn dat je wil dragen voor je lichaamsritme. Dat laatste geldt inderdaad voor mannen en vrouwen. Nu eventueel aanvullend op magnesium en ijzer zou ik maca aanraden voor eender wie eigenlijk. Het dient algemeen gezegd voor je seksuele gezondheid maar heeft na een maand of twee ongeveer een merkbaar effectief op hormoonschommelingen en premenstrueel syndroom. Ik gebruik al lange tijd geen hormonale anticonceptie en merk heel duidelijk dat mijn lichaam en geest veel stabieler is sinds ik dit consequent neem. Helemaal natuurlijk en zowel in pil als poeder vorm te vinden. Zeker de moeite wanneer je hier last van hebt. Mijn man neemt dit ook en ook voor hem heeft dit aanzienlijk effect. 👌😊
 
Interessant gesprek wel, denk dat er veel goeie perspectieven en kennis gedeeld is en dat je inderdaad een overkoepelend idee eruit kunt afleiden. Zelf laatste twee maanden ook regelmatig over nagedacht vermits wel of geen anticonceptie inderdaad invloed heeft alsook het bewustzijn dat je wil dragen voor je lichaamsritme. Dat laatste geldt inderdaad voor mannen en vrouwen. Nu eventueel aanvullend op magnesium en ijzer zou ik maca aanraden voor eender wie eigenlijk. Het dient algemeen gezegd voor je seksuele gezondheid maar heeft na een maand of twee ongeveer een merkbaar effectief op hormoonschommelingen en premenstrueel syndroom. Ik gebruik al lange tijd geen hormonale anticonceptie en merk heel duidelijk dat mijn lichaam en geest veel stabieler is sinds ik dit consequent neem. Helemaal natuurlijk en zowel in pil als poeder vorm te vinden. Zeker de moeite wanneer je hier last van hebt. Mijn man neemt dit ook en ook voor hem heeft dit aanzienlijk effect. 👌😊
Goeie, ijzer!

Maca is ginseng, toch?
 
Nu eventueel aanvullend op magnesium en ijzer zou ik maca aanraden voor eender wie eigenlijk. Het dient algemeen gezegd voor je seksuele gezondheid maar heeft na een maand of twee ongeveer een merkbaar effectief op hormoonschommelingen en premenstrueel syndroom. Ik gebruik al lange tijd geen hormonale anticonceptie en merk heel duidelijk dat mijn lichaam en geest veel stabieler is sinds ik dit consequent neem. Helemaal natuurlijk en zowel in pil als poeder vorm te vinden. Zeker de moeite wanneer je hier last van hebt. Mijn man neemt dit ook en ook voor hem heeft dit aanzienlijk effect. 👌😊
Kijk aan, dat slik ik nog niet. Ik ga mij hier in verdiepen, waar koop jij kwalitatieve Maca? Ik gebruik veel suppletie van Vitakruid, dus dan kijk ik of deze ook te koop is.
 
Back
Naar boven