MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Hoe bak jij je steak?


  • Totaal stemmers
    55

Bezoekers in dit topic

Draadjesvlees met bieten
 

Bijlagen

  • 20221122_174346.jpg
    20221122_174346.jpg
    165 KB · Weergaven: 34
28C3561F-9546-4C72-9FC2-0720B998AB35.jpeg

Dit keer kipsalade :)

300gr gemengde salade
150gr ijsbergsla
150gr aardappel
100gr kipfilet
35gram kipkrokant
35gram Remia friteslijn
Roze himalaya zout maakt m af👌🏻

Deze was ook zeer lekker maar de tonijn was wel beter.
 
Bekijk bijlage 572523
Dit keer kipsalade :)

300gr gemengde salade
150gr ijsbergsla
150gr aardappel
100gr kipfilet
35gram kipkrokant
35gram Remia friteslijn
Roze himalaya zout maakt m af👌🏻

Deze was ook zeer lekker maar de tonijn was wel beter.
Indien meer volume:
Sperziebonen / wortels 30kcal/100gr FODmap vriendelijk dus kunt laden zonder bloated te raken. Ui en champignons zijn idem dito bovenstaande kcal, maar eet je dit 2/3/4x pd 100gr of meer…..

Zakje jus kopen, aanmaken met water is ook extreem laag in kcal net zoals de zero sauzen, maar geeft weer een andere smaak sensatie.
 
Bekijk bijlage 572523
Dit keer kipsalade :)

300gr gemengde salade
150gr ijsbergsla
150gr aardappel
100gr kipfilet
35gram kipkrokant
35gram Remia friteslijn
Roze himalaya zout maakt m af👌🏻

Deze was ook zeer lekker maar de tonijn was wel beter.
Zakjes dipsaus mix van duyvis.
Aanmaken met water. Is ook low cal en gevarieerd.
 
Zakjes dipsaus mix van duyvis.
Aanmaken met water. Is ook low cal en gevarieerd.
336kcal per 100gr. Hoeveel gram is ‘gebruikelijk’? Ben wel echt een saus liefhebber dus ben bang dat dit toch te veel calorieen zal worden voor mij
 
336kcal per 100gr. Hoeveel gram is ‘gebruikelijk’? Ben wel echt een saus liefhebber dus ben bang dat dit toch te veel calorieen zal worden voor mij
Zakje is maar 6 gram. Je gebruikt hooguit de helft. 3x3,36 = ca 11 kcal
 
336kcal per 100gr. Hoeveel gram is ‘gebruikelijk’? Ben wel echt een saus liefhebber dus ben bang dat dit toch te veel calorieen zal worden voor mij
Saus expert 🫡

1 zakje = 6gr = 19 kcal
Mengen met 100ml water OF 100ml van een zero saus om de smaak te veranderen.
Nettoram 3 voor 0.40€ of appie 0.40€ ps

image.jpg
 
Saus expert 🫡

1 zakje = 6gr = 19 kcal
Mengen met 100ml water OF 100ml van een zero saus om de smaak te veranderen.
Nettoram 3 voor 0.40€ of appie 0.40€ ps

Bekijk bijlage 572531
Veel van die sausjes zijn makkelijk zelf te maken. Volgens mij is dit ei, paar teentjes knoflook, olie en citroen. Weet niet precies want ben niet zo dol op knoflook. Allemaal dingen die je meestal prima in je dieet kan laten passen.

Is je dat te veel werk? Of vind je dat minder lekker ofzo?
 
Veel van die sausjes zijn makkelijk zelf te maken. Volgens mij is dit ei, paar teentjes knoflook, olie en citroen. Weet niet precies want ben niet zo dol op knoflook. Allemaal dingen die je meestal prima in je dieet kan laten passen.

Is je dat te veel werk? Of vind je dat minder lekker ofzo?
Denk gemakzucht en kosten.
Die zakjes zit veelal uienpoeder, knoflookpoeder, paprikapoeder, zout, bindmiddel, kruiden etc in. Je kan al die kruiden los los kopen bij de turk/toko maar dan heb je echt veel en dat is nog beter prijzig. En dan is het goede verhouding zoeken. Tja... dan is kant en klaar gemengd makkeljker en misschien wel goedkoper.

Overigens zit in de zakjes en zero kcal sausen geen heel ei of olie. Zijn vnl vetvrij.

En alles is te binden met guargom etc.
Je koopt vnl duur water met kruiden die gebonden worden. :D
 
Denk gemakzucht en kosten.
Die zakjes zit veelal uienpoeder, knoflookpoeder, paprikapoeder, zout, bindmiddel, kruiden etc in. Je kan al die kruiden los los kopen bij de turk/toko maar dan heb je echt veel en dat is nog beter prijzig. En dan is het goede verhouding zoeken. Tja... dan is kant en klaar gemengd makkeljker en misschien wel goedkoper.

Overigens zit in de zakjes en zero kcal sausen geen heel ei of olie. Zijn vnl vetvrij.

En alles is te binden met guargom etc.
Je koopt vnl duur water met kruiden die gebonden worden. :D
Dat zero kcal heeft soms toch ook temaken met de hoeveelheid? Eén serving is dan 3kcal, maar ondertussen gaat het om een halve theelepel ofzo?

Zou niet goed weten wat er erg is aan een eitje
 
Ik heb voor de komende wintermaanden wat mager rundvlees gerookt.

Zelf gekocht bij de slager (7,5kg) gezout en gekruid en gerookt in mijn rookkast.

Nog paar daagjes roken en het is klaar om te eten. Smaakt heerlijk. Heb een dun stukje gesneden (na 3 dagen roken) om te proeven qua smaak en it's on point.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221121_181707_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20221121_181707_WhatsApp.jpg
    107,1 KB · Weergaven: 72
  • 20221122_200940.jpg
    20221122_200940.jpg
    121,4 KB · Weergaven: 72
Ik heb voor de komende wintermaanden wat mager rundvlees gerookt.

Zelf gekocht bij de slager (7,5kg) gezout en gekruid en gerookt in mijn rookkast.

Nog paar daagjes roken en het is klaar om te eten. Smaakt heerlijk. Heb een dun stukje gesneden (na 3 dagen roken) om te proeven qua smaak en it's on point.
groothandelprijs? opslag in het schuurtje naast Flappie :emo:
 
Ik heb voor de komende wintermaanden wat mager rundvlees gerookt.

Zelf gekocht bij de slager (7,5kg) gezout en gekruid en gerookt in mijn rookkast.

Nog paar daagjes roken en het is klaar om te eten. Smaakt heerlijk. Heb een dun stukje gesneden (na 3 dagen roken) om te proeven qua smaak en it's on point.
Nice!

Is ook ontzettend lang houdbaar nu toch?
 
Back
Naar boven