AndroidHealthClinic

Jullie advies / mening over dit full body schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoeveel is het dan in totaal per spiergroep per sessie, en waarom werd er in het advies om 2 sets te doen omdat 3 te veel zou zijn daarin geen onderscheid in gemaakt?
Ik denk omdat backoff setjes niet als werksets werden gezien? Zijn ze dat überhaupt? Does it even matter?
 
Daarmee weet ik dat niet iedereen evenveel belang hechta aan, tijd wil of kan investeren in de optimale training. Dan moet iemand met minder genoegen nemen, maar op een andere manier trainen.

De drang om sterker en fitter te worden voel ik zeker wel, daar ga ik ook ergens rond de jaarwisseling weer werk van maken.
Het zou fijn als je pas weer terug komt op dit forum als jij jezelf hebt weten te motiveren om te gaan trainen. Een beetje intelligente praten op een bodybuilders forum is slechts parels voor de zwijnen.
Trainze :thumb:
 
Het zou fijn als je pas weer terug komt op dit forum als jij jezelf hebt weten te motiveren om te gaan trainen. Een beetje intelligente praten op een bodybuilders forum is slechts parels voor de zwijnen.
Trainze :thumb:
Mag Harry dan daarna poep praten?
 
Laatst bewerkt:
Harry werkt met 32 uur, 8 uur per dag maar 4 dagen.
Vroegah werkte ik 5 dgn op de bouw, bij plus 2graden om 0700 de stenen die nog vastgevroren waren van de stapel trekken omdat ze vastgevroren waren voordat ze gemetseld konden worden. En een uur heen en terug met nog naar bier stinkende collega s.

Daar ben ik groot mee geworden, mocht zelfs aan de deur staan... naast 4a5x trainen naast die andere werkzaamheden.
Moest ook nog zelf koken.

Harry moet wel zelf willen.
Dat klopt gemiddeld genomen werkt Nederland part-time, tegenwoordig 'full-time' volgens sommige bedrijven. Dat terzijde want ik was al bang dat mensen het naar zichzelf gaan reflecteren haha. Maar je geeft een hint naar waar het in mijn ogen mis gaat. Wat wil Harry nou eigenlijk echt en weet Harry dat zelf wel?

De meest gemiddelde Harry kun je bij wijze alleen zeggen ga lekker elke week lekker aan die gewichten met een plan waar je jezelf in kunt vinden en dat gaat jou het meeste opleveren omdat je daarmee consistent blijft trainen.
De meest gemotiveerde Bert die wedstrijden doet kun je je hele effectiviteits discussie op los laten en zelfs daarvan zet ik vraagtekens bij het woord 'effectief'.
Wil trouwens niet zeggen dat Harry met die startende consistentie niet kan uitgroeien tot een Bert. (ja ja I identify myself as Bert from now on ;) )

Wat voor mij werkt, werkt voor een ander niet op de lange termijn. Het is nou juist dat persoonlijk vinden van die match wat het meest effectief gaat zijn onder aan de streep. Dat noem ik echte 'effectiviteit'.

Wat voor jou vroegah op te brengen was, kun je misschien nu ook niet meer en heb je enorm veel baat bij de basis die je vroegah hebt gelegd. Die match van toen kan nu ook sheit voor je gaan werken :P


ONTOPIC bijna vergeten te zeggen wat ik wilde zeggen :D
Hebben jullie nog tips/aanpassingen om dit schema beter te maken? Ik hoor het graag!
Met het bovenstaande in mijn hoofd, zal het antwoord NEE zijn. Niet het schema in ieder geval. Als je weet over progressive overload en daarmee de juiste prikkels geeft en genoeg weet over eten om te kunnen groeien, moet je vooral met dit schema en meerdere schema's blijven spelen. Periode wat meer reps, periode wat meer sets, minder, opschrijven wat je ervan vind en ervaart(vergeet je anders al snel). Dan vanzelf vind je uit wat voor jou optimaal gaat werken.

Ervaring van mijzelf is dat ik altijd op zoek ben naar het optimale. Research doen, vragen stellen en dan daar stijf aan vasthouden tot ik het beu ben en een tijdje niks doe. Voor mij is het optimale dus variatie en elke periode net wat anders doen. Verder research leidde tot de reden waarom dit werkt voor mij, maar dan gaan we het hebben over dopamine en shit en dat gaat te ver. Het bevestigde wel dat wel meer mensen hier last van zullen hebben. Zelfs in de topsport word hier bewust mee gewerkt anno 2022 e.g. volgens mij was het Cees Bol die elke week 1 avonturenrondje nodig had om de trainingen leuk te houden naast de decompressie (deload) die al redelijk standaard is. Sommigen doen het sus, anderen doen het weer zo...
 
Ik denk omdat backoff setjes niet als werksets werden gezien? Zijn ze dat überhaupt? Does it even matter?
Als ze productief zijn zijn het toch werksets en tellen ze toch mee? Waarom zou je ze anders doen?
 
Je moet geloven in een systeem, of dat 3x8 is of 2x10 maakt geen F uit. Focus en ga er vol voor. domweg 3x10 doen wat je easy kunt heb je in elk geval niets aan
 
Je moet geloven in een systeem, of dat 3x8 is of 2x10 maakt geen F uit. Focus en ga er vol voor. domweg 3x10 doen wat je easy kunt heb je in elk geval niets aan
Ik denkt dat dit een mooie conclusie is. Ik heb de hele discussie gelezen en ben eigenlijk weinig wijzer geworden.

Dus de conclusie die ik voor mezelf trek met betrekking op het schema waar deze hele post over ging: Ik blijf bij 3x8, maar zal wat (met name isolatie) oefeningen weg laten zodat ik wat minder setjes heb per training, en dus nog maar een uur train in plaats van anderhalf uur :emo:
 
Denk dat je dan wel resultaat inlevert..
 
27 werksets per training is veel te veel, ga dat maar eens halveren
Precies. Deze 2 trainingen zijn er eigenlijk 4. Ik hou zelf hwt meest van PPL. Kun je proberen.
 
Hebben jullie nog tips/aanpassingen om dit schema beter te maken? Ik hoor het graag!
Wat volgens mij nog niet genoemd is, is dat dit schema erg upper body dominant is. In elke training een squatbeweging en een kuitoefening en de rest is upperbody.
 
Wat volgens mij nog niet genoemd is, is dat dit schema erg upper body dominant is. In elke training een squatbeweging en een kuitoefening en de rest is upperbody.
Tis ook geen cardio hé...
 
Steks verbaasd ?

Wat denk je van 5x5 Squat, OHP, BP,DL,BOR ?
Geeft goed resultaat en mist kuitheffen en curls
 
Ook voor hypotrophie?
Beginners zeker en intermediates voegen wat assistance en/of isolatie toe waar nodig.
Niet om de taalnazi uit te hangen, maar ik neem aan dat je hypertrophy bedoelt?

Noun. hypotrophy (uncountable) a degeneration in the functioning of an organ due to the reduction of the volume of the cells.
 
Back
Naar boven