AndroidHealthClinic

voedingsschema (tips) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Luke19

Novice
Lid geworden
15 dec 2022
Berichten
2
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
93kg
Vetpercentage
21%
Hoi allemaal!

Na een tijdje van alles en nog wat hier op te lezen toch een account aangemaakt. Ik ben nu precies 1,5 jaar bezig met sporten en heb al veel bereikt zonder eigenlijk te weten wat ik nog echt doe qua voeding. Ik ben al 25 kg afgevallen met het gewoon minder junkfood eten maar ik ben hongerig voor meer:). Ik voetbal en ga zo'n 3 á 4 keer per week naar de sportschool. Ik heb me vandaag proberen in te lezen want zo graag een cut willen doen. Als het goed is zou ik voor een cut nu 2376 calorieen moeten eten per dag waarvan 744 calorieen uit eiwitten, 712,8 calorieen en 919,2 calorieen uit koolhydraten. Echter vind ik het erg lastig hoe ik dit nu moet omdraaien in maaltijden voor 1 dag. Na wat rond te kijken op dit forum zie ik veel mensen die er verstand van hebben. Zou iemand misschien een voedingsschema kunnen maken of mij helpen met wat tips wat goed is?

mvg Luke
 
Richtlijn die hier veelal gehanteerd word is 2gr eiwit, 1gr vetten per kg lichaamsgewicht. Rest opvullen met koolhydraten. Zo simpel.
Zelf vind ik iets hoger in eiwit en vet prettig.
In een cut zouden de vetten wat lager kunnen als het lastig wordt om kcal laag genoeg te houden, maar niet té laag want die vetten zijn ook erg belangrijk.
Als je zoekt zijn er genoeg voedingsschema's te vinden. Uiteindelijk komt het neer op macro's en kcal tellen en je daaraan houden. In het begin kan het best wat werk zijn, maar dat hoort bij het leerproces en wordt naderhand makkelijker.
 
Richtlijn die hier veelal gehanteerd word is 2gr eiwit, 1gr vetten per kg lichaamsgewicht. Rest opvullen met koolhydraten. Zo simpel.
Zelf vind ik iets hoger in eiwit en vet prettig.
In een cut zouden de vetten wat lager kunnen als het lastig wordt om kcal laag genoeg te houden, maar niet té laag want die vetten zijn ook erg belangrijk.
Als je zoekt zijn er genoeg voedingsschema's te vinden. Uiteindelijk komt het neer op macro's en kcal tellen en je daaraan houden. In het begin kan het best wat werk zijn, maar dat hoort bij het leerproces en wordt naderhand makkelijker.
Erg bedankt! Ik zal op zoek gaan naar wat voedingsschema's. Heb je nog tips met dingen die er in moeten zitten?
 
Eiwit: vlees, kip, vis, ei, zuivel, eiwit shakes..
Vetten: olijfolie, noten, vette vis, avocado, dooier, pure chocolade (>80%)..
Koolhydraten: brinta, havermout, rijst, (volkoren)brood, pasta..
Vergeet je groente en eventueel fruit (fruit kan nogal veel kcal en suiker bevatten) niet! Af en toe wat lekkers mag best, zeker als je het in je dagelijkse kcal behoefte meeberekent.
 
He Luke,

Ik zie al dat je veel goede tips hebt gekregen hierboven. Ben het helemaal met hun eens!

Zou daar inderdaad lekker mee gaan testen en dan weet ik zeker dat je je doelen gaat behalen:flexbiceps:

Mocht je echt een voedingsschema zoeken ben ik zelf wel groot fan van XXL nutrition door hun gevarieerde programma's.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daarnaast ben ik ook fan van het voedingsschema van Train and Gain (ken hun via Tiktok, echt een interessant account). Ik heb hun sites even gelinkt voor je. Succes!
IMG_20221229_152255.jpg

sure-air-quotes.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He Luke,

Ik zie al dat je veel goede tips hebt gekregen hierboven. Ben het helemaal met hen eens!

Zou daar inderdaad lekker mee gaan testen en dan weet ik zeker dat je je doelen gaat behalen:flexbiceps:

Mocht je echt een voedingsschema zoeken ben ik zelf wel groot fan van XXL nutrition door hun gevarieerde programma's. Daarentegen ben ik geen fan van Train and Gain die ouwe spamboeven zou ik absoluut vermijden!
 
Back
Naar boven