Fitness Seller

Review over de werking en risico's van anabolengebruik (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2010
Berichten
33.541
Waardering
22.296
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Anabolic-androgenic steroids: how do they work and what are the risks?

Anabolic–androgenic steroids (AAS) are a class of hormones that are widely abused for their muscle-building and strength-increasing properties in high, nontherapeutic, dosages. This review provides an up-to-date and comprehensive overview on how these hormones work and what side effects they might elicit. We discuss how AAS are absorbed into the circulation after intramuscular injection or oral ingestion and how they are subsequently transported to the tissues, where they will move into the extravascular compartment and diffuse into their target cells. Inside these cells, AAS can biotransform into different metabolites or bind to their cognate receptor: the androgen receptor. AAS and their metabolites can cause side effects such as acne vulgaris, hypertension, hepatotoxicity, dyslipidemia, testosterone deficiency, erectile dysfunction, gynecomastia, and cardiomyopathy. Where applicable, we mention treatment options and self-medication practices of AAS users to counteract these side effects. Clinicians may use this review as a guide for understanding how AAS use can impact health and to assist in patient education and, in some cases, the management of side effects.

De PDF is hier te zien: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fendo.2022.1059473/pdf
 
Laatst bewerkt:
Ff abootje om later te lezen
 
Vraagje... loop ik al wel een week, sinds lezen artikel mee rond....er mag om morele redenen geen langdurig onderzoek naar gebruik worden gedaan. Maar binnen de verslavingszorg doen ze wel onderzoek naar langdurig gebruik, ze hebben immers ook gebruiksruimtes met toezicht en arts op stand by.
Zou het niet op zo'n zelfde manier gedaan mogen worden?
 
Vraagje... loop ik al wel een week, sinds lezen artikel mee rond....er mag om morele redenen geen langdurig onderzoek naar gebruik worden gedaan. Maar binnen de verslavingszorg doen ze wel onderzoek naar langdurig gebruik, ze hebben immers ook gebruiksruimtes met toezicht en arts op stand by.
Zou het niet op zo'n zelfde manier gedaan mogen worden?
Bedoel je deze passage?
Large case-control studies are warranted to obtain sufficiently good quality data to provide better insights herein, as it is both virtually infeasible and morally unacceptable to investigate the long-term effects of AAS use in randomized controlled trials.

Want in de verslavingszorg doen ze volgens mij ook geen randomized controlled trials op de langetermijn.

(Observationeel onderzoek gebeurt wel en raden wij ook aan.)
 
Ja, dat stukje :thumb:
Ok ... ik weet niet hoe die onderzoeken zijn opgezet. Daar zal het morele verschil dan wel zitten.
 
Ja, dat stukje :thumb:
Ok ... ik weet niet hoe die onderzoeken zijn opgezet. Daar zal het morele verschil dan wel zitten.
In dit geval zou het (een randomized controlled trial) betekenen dat je geheel willekeurig een groep deelnemers anabolen voorschrijft en die een aantal jaar laat gebruiken, en een andere groep placebo. In de verslavingszorg zou dat neerkomen op de ene groep een bepaald verdovend middel voorschrijven een paar jaar lang en de andere niet.
 
Back
Naar boven