MuscleMeat

Woopy returns

Bezoekers in dit topic

Screenshot_20221204-202057.jpg


De 130kg 😁
 
Geluk straalde er van! Was nice om te zien.
 
Gefeliciteerd Johan, mooie nummers
 
Weekje covid gehad na de wedstrijd. Weet niet of het de goeie moment al is, maar toch proberen iets te doen. Wil niet meer stilzitten.
Lekker toasty 1° in de zaal

Yoke walk
80kg - 3x14m
160kg - 2x14m (De yoke glijdt geen cm verder na een drop op deze ruwe beton. Is ff aanpassen 😄)
240kg - 14+8m (Damn. Benen voelen leeg en ff enorm buiten adem...)


Denk dat ik het hier maar weer bij laat. Lichaam moet nu wel door hebben dat ik terug wil beginnen. Maar heb de indruk dat ik niet veel meer gedaan ga krijgen, en dat de aanslag op mijn lichaam te groot zou zijn.
 
Na het grootste deel van de dag te twijfelen of ik het mezelf zou aandoen, toch maar aan oefening twee van de training van gisteren beginnen.
Mijn beker water die hier nog van gisteren stond, is nog vloeibaar, dus het zal hier wel meer dan 0° zijn

Car deadlift
5 x 320kg
5 x 320kg
5 x 360kg (Voorlopig nog ok)
5 x 400kg (Ook goed. Begin me terug een beetje te amuseren. Da's ook al positief. Goeie hoestbui na deze wel.)
5 x 440kg (Zwaar, maar naar verwachting, dus da's heel goed. Ook niet meer buiten adem dan normaal zou zijn.) PR


Nieuwe 5RM, maar da's niet zo moeilijk als je deze constructie nog maar 2 of 3 keer gebruikt hebt en toen geen reeksen van 5 gedaan hebt. 3RM op deze constructie was 460kg, ter indicatie.

Genoeg voor vandaag weer. Morgen hopelijk eerste volledige training.
 
lekkere gewiggies hier
nice PR, congratz
 
Trainen met zo'n koude vingers dat ik er amper mee kan typen. Gaat weer mooi worden 😅

Log press
5 x 76kg (Elke rep vanaf de kussens. Gaat lekker conditioneel worden.. Handen doen pijn 😄)
5 x 91kg (Pfoe)
5 x 91kg (Tijdens de set voelt het redelijk ok, maar na de set is het doodgaan. Normaal nog een derde set maar dat doe ik vandaag toch maar niet)


En na die laatste set voelde ik me weer zoals zondag. Adem op, benen leeg,... Zal het hier maar weer bij laten. Normaal komt nu bench, maar zag het zelfs niet zitten om aan de opwarming te beginnen.

Morgen staat een best zware squat gepland. Ben benieuwd...
 
Drie weken uitgeweest door ziekte. Eerst corona, dan sinusitis. In de overgang van corona naar sinusitis een paar korte trainingen geprobeerd, maar die waren niet zo'n groot succes. Nog eens proberen heropstarten...

Yoke walk
80kg - 2x14m
160kg - 2x14m (Licht gewicht, maar ben de snelheid niet gewend, en na drie weken zetel liggen ben ik de gewichten wsl ook niet meer gewend 😅)
200kg - 2x14m (Iets onder de 30 seconden dus ongeveer 1m/sec. Dat is de maximale tijd die een speedset op yoke zou mogen duren imo)
220kg - 2x14m (Zelfde tijd ongeveer. Begint op mijn adem te pakken wel nu)
240kg - 2x14m (Net binnen de 30 seconden. Dit is op het randje van wat mijn ademhaling aankan momenteel, dus niet meer verder gaan)

Twee weken geleden kreeg ik dit laatste gewicht niet eens uitgelopen en was ik daarna zodanig buiten adem dat het duidelijk einde training was.
Ben nu ook goed buiten adem, maar ik kan straks wel gewoon aan de volgende oefening beginnen.
Doel op de yoke speed training is vier werksets, en dat waren er nu maar drie. Gezien de omstandigheden is dat wel ok.

Car deadlift
5 x 320kg (Het verschil met vorige keer toen ik dit als eerste (en enige) oefening van de training deed, is toch wel merkbaar 😅)
5 x 410kg (Grote stap, maar wou niet teveel sets meer tussenpakken. Stevig gewicht, maar zeker doenbaar. Vooral beetje licht in het hoofd nadien)
5 x 450kg (Stevig! Zal niet ver weggeweest zijn van mijn max 5RM voor vandaag. Had er vrij zeker nog 1 rep kunnen uitpersen. Daarna zou het twijfelachtig worden. 3RM is 460kg, dus dat scheelt niets op dit gewicht.) PR

Atlas stones

90kg - 1m20 (x4. 5de had ik de energie niet meer voor. Zou 3x5 moeten zijn maar dat is nu duidelijk nog wat veel gevraagd. Was in principe zonder hars, maar er hing wel nog een overschotje op van de trainees van afgelopen weekend)

Hanging leg raise
10 x
10 x
10 x


Goeie training!
Vrij complete training kunnen doen. Heel blij mee. Hier kan ik weer op verderbouwen.
Tussendoor een paar keer half dood gegaan (vooral na de stones was het even moeilijk) maar voel me nu best wel ok!
 
Drie weken uitgeweest door ziekte. Eerst corona, dan sinusitis. In de overgang van corona naar sinusitis een paar korte trainingen geprobeerd, maar die waren niet zo'n groot succes. Nog eens proberen heropstarten...

Yoke walk
80kg - 2x14m
160kg - 2x14m (Licht gewicht, maar ben de snelheid niet gewend, en na drie weken zetel liggen ben ik de gewichten wsl ook niet meer gewend 😅)
200kg - 2x14m (Iets onder de 30 seconden dus ongeveer 1m/sec. Dat is de maximale tijd die een speedset op yoke zou mogen duren imo)
220kg - 2x14m (Zelfde tijd ongeveer. Begint op mijn adem te pakken wel nu)
240kg - 2x14m (Net binnen de 30 seconden. Dit is op het randje van wat mijn ademhaling aankan momenteel, dus niet meer verder gaan)

Twee weken geleden kreeg ik dit laatste gewicht niet eens uitgelopen en was ik daarna zodanig buiten adem dat het duidelijk einde training was.
Ben nu ook goed buiten adem, maar ik kan straks wel gewoon aan de volgende oefening beginnen.
Doel op de yoke speed training is vier werksets, en dat waren er nu maar drie. Gezien de omstandigheden is dat wel ok.

Car deadlift
5 x 320kg (Het verschil met vorige keer toen ik dit als eerste (en enige) oefening van de training deed, is toch wel merkbaar 😅)
5 x 410kg (Grote stap, maar wou niet teveel sets meer tussenpakken. Stevig gewicht, maar zeker doenbaar. Vooral beetje licht in het hoofd nadien)
5 x 450kg (Stevig! Zal niet ver weggeweest zijn van mijn max 5RM voor vandaag. Had er vrij zeker nog 1 rep kunnen uitpersen. Daarna zou het twijfelachtig worden. 3RM is 460kg, dus dat scheelt niets op dit gewicht.) PR

Atlas stones

90kg - 1m20 (x4. 5de had ik de energie niet meer voor. Zou 3x5 moeten zijn maar dat is nu duidelijk nog wat veel gevraagd. Was in principe zonder hars, maar er hing wel nog een overschotje op van de trainees van afgelopen weekend)

Hanging leg raise
10 x
10 x
10 x


Goeie training!
Vrij complete training kunnen doen. Heel blij mee. Hier kan ik weer op verderbouwen.
Tussendoor een paar keer half dood gegaan (vooral na de stones was het even moeilijk) maar voel me nu best wel ok!
Netjes na zo'n tijdje ziekte! Mooi om weer verder te bouwen
 
Log press
5 x 76kg (Viper presses. Dit gaat qua ademhaling een moeilijke worden)
5 x 91kg (Ook vipers, al waren de laatste bijna gewoon strict presses. Volgende set met legdrive doen. Dodelijk op ademhaling...)
5 x 91kg (Met heel kleine legdrive. Set duurde ongeveer even lang, dus die vipers leveren qua tijd niet veel op. Hierna even kapot. Geen derde set meer doen. Dan mogen ze denk ik letterlijk de ziekenwagen laten komen...)

Bench press
8 x 70kg
8 x 110kg
8 x 110kg
8 x 110kg (Snelle sets, maar voel wel dat het even geleden is. Dit is uiteraard minder pakkend op de adem, maar moet toch ook even lucht bijnemen nu)

Pull up
5 x (Valt tegen na de succesvolle bulk van de laatste tijd 😂 zou me nog es moeten wegen eigenlijk)
5 x
4 x
4 x
4 x
4 x
4 x (30 reps in zo weinig mogelijk sets. Iets wat ik mijn trainees ook vaak laat doen. Als het lukt in 5 sets of minder, wordt er 5kg toegevoegd, tot dat ook in 5 sets of minder lukt, enzovoort. Ik zal nog wat oefening nodig hebben voor ik gewicht kan toevoegen 😄)

Triceps cable pushdown
10 x 20kg (Met rope attachment. Weet niet of ik die al gebruikt had. Heb hem wel al een paar maand 😄. Stevig na de log en bench)
10 x 20kg (Volgende set zullen geen 10 reps zijn, denk ik 😂)
5 x 20kg (Die 5de was net net niet, maar soit. Dikke pump 😄)


Goeie training. 1 setje log niet kunnen doen, maar buiten dat wel een complete training. Hoop dat die ademhaling snel verbetert.

Heel lang geen pullups gedaan, dus zou morgen pijn kunnen doen 😄
 
Stijfheid in rug valt heel goed mee. Onderarmen hebben er wel goed van 😄

Axle squat
5 x 60kg
5 x 100kg
5 x 130kg
5 x 150kg (Toch wel al stevig doorduwen...)
5 x 170kg (Goeie beslissing geweest om 10kg deload te doen. Ging goed maar 180 zou te zwaar geweest zijn. Is nu ook net iets meer dan een maand geleden dat ik gesquat heb...)

Toch qua ademhaling weer even bekomen na die laatste set

Front Squat
3 x 100kg (Frostbite aan mijn hals met die koude bar 😂)
2 x 130kg
1 x 150kg (Goeie snelheid nog, maar voelt zwaar op de schouders. Hierbij laten voor vandaag.)

Stiff leg deadlift
5 x 130kg
5 x 130kg (Dit moet normaal een pak zwaarder, maar voelt niet goed vandaag. Niets forceren)

Wrist roller
2 x 10kg (Hmm. In mijn log staat dat ik dit de laatste keer ook met 10kg deed en van de eerste set al een onderarm pump had, maar dit voelde als niets...)
2 x 15kg (Dit was al meteen een pak interessanter 😅)


Heb de laatste tijd wel vaak last gehad van mijn onderarmen die lastig deden. 90kg overhandse axle deadlift lukte toen ook amper. Mss heeft het mijn onderarmen goed gedaan om een hele tijd niets te doen 🤷‍♂️

Ok training. Squat ga ik op een iets sneller tempo opbouwen naar waar ik gebleven ben. En met "sneller" bedoel ik dat ik binnen 2 maand terug op mijn laatste niveau wil komen.
 
Stijfheid in rug valt heel goed mee. Onderarmen hebben er wel goed van 😄

Axle squat
5 x 60kg
5 x 100kg
5 x 130kg
5 x 150kg (Toch wel al stevig doorduwen...)
5 x 170kg (Goeie beslissing geweest om 10kg deload te doen. Ging goed maar 180 zou te zwaar geweest zijn. Is nu ook net iets meer dan een maand geleden dat ik gesquat heb...)

Toch qua ademhaling weer even bekomen na die laatste set

Front Squat
3 x 100kg (Frostbite aan mijn hals met die koude bar 😂)
2 x 130kg
1 x 150kg (Goeie snelheid nog, maar voelt zwaar op de schouders. Hierbij laten voor vandaag.)

Stiff leg deadlift
5 x 130kg
5 x 130kg (Dit moet normaal een pak zwaarder, maar voelt niet goed vandaag. Niets forceren)

Wrist roller
2 x 10kg (Hmm. In mijn log staat dat ik dit de laatste keer ook met 10kg deed en van de eerste set al een onderarm pump had, maar dit voelde als niets...)
2 x 15kg (Dit was al meteen een pak interessanter 😅)


Heb de laatste tijd wel vaak last gehad van mijn onderarmen die lastig deden. 90kg overhandse axle deadlift lukte toen ook amper. Mss heeft het mijn onderarmen goed gedaan om een hele tijd niets te doen 🤷‍♂️

Ok training. Squat ga ik op een iets sneller tempo opbouwen naar waar ik gebleven ben. En met "sneller" bedoel ik dat ik binnen 2 maand terug op mijn laatste niveau wil komen.
150 kg front squat is vet. Filmpje van toevallig?
 
Nee, niet gefilmd. Mijn beste is 2x170 dus was de moeite niet 😅
Geen idee wat de maximale grootte is om hier videos te kunnen uploaden, maar mijn filmpje van die 170 van 15 seconden is blijkbaar te groot, dus 🤷‍♂️ op mijn instagram komen vaak filmpjes. Johandp85
 
Triceps, rug en onderarmen lekker stijf 😄

Strict log press
5 x 47kg
3 x 67kg
3 x 79.5kg
3 x 89.5kg (Vlotjes)
3 x 89.5kg (Maar toch goed dat ik ook hier een 10kg deload gedaan heb precies. Laatste strict log is van begin november geleden)
3 x 89.5kg (Stevig doorduwen al)

Gaat nog stevig worden de komende weken

Log clean
2 x 102kg
1 x 112kg (2F. Grappig hoe de clean tijdens log nooit het probleem is, maar als ik apart log cleans doe, is het ineens zwaar)
1 x 112kg (Wtf 😂 heeft er ook wel mee te maken dat ik mijn pul over mijn riem aanheb, waardoor ik die niet kan gebruiken plus is gladder, maar dan nog. Meneer kan 130kg log pressen maar heeft moeite met een 112kg clean 😂)

En nu komt het...

Sandbag loading
90kg - 1m30 (x4 plus na elke rep de yoke vooruitduwen zodat ik langs dezelfde kant opnieuw kan loaden. Proberen tijdens de reps mijn rust te houden, voor de ademhaling. Moesten 5 reps zijn maar dat ging nog teveel zijn. Is op het randje nu)
90kg - 1m30 (x4. Misschien iets betere set)


Die 1m30 (en een beetje) is mijn yoke hoogte. Is nipt om de zak vlot over te krijgen. Gaat beter gaan als ik er terug meer gewend aan ben. Ben al heel blij dat ik 2x4 haalde, wetende hoe conditioneel dit voor mij is.
Normaal nog sled row & drag, maar dat gaat teveel worden voor mijn longen. Mss volgende keer.
 
Yoke walk
80kg - 14m
130kg - 14m
180kg - 14m
220kg - 14m
270kg - 14m (Stevig al)
300kg - 14m (Geen drops, maar zwaar. Heel lang geleden dat ik zware yoke deed)

Car deadlift
5 x 320kg
5 x 370kg
13 x 420kg (Benen leeg 😄)

Sandbag carry
90kg - 20m
110kg - 20m (Pff zwaar 😄)

Bench press
20 x 100kg (No warmup 😄) PR


Good train. Samen met 4 van mijn trainees.
 
Log press
5 x 76kg (Vorige week was ik hier precies minder buiten adem van)
3 x 91kg (3 reps is opvallend beter voor de ademhaling. Presses voelden wel vrij zwaar)
3 x 101kg (Iets beter. Moet precies terug mijn benen leren gebruiken)
3 x 101kg (Beter. Blijft wel op het randje voor de ademhaling)
3 x 101kg (Beste set. Ademhaling blijft moeilijk maar ik heb tenminste de geplande sets kunnen doen)

Bench press
6 x 70kg
6 x 110kg
6 x 120kg (Stevig toch)
6 x 120kg
6 x 120kg
6 x 120kg (Dit was een mooie @10...)

Pull up
5 x
5 x (Valt precies ook zwaarder dan vorige week)
5 x
4 x
4 x
4 x
3 x (Laatste rep trager proberen zakken. Heeft toch een seconde geduurd ipv 0 secondes 😂)

1 setje van 5 reps meer dan vorige keer, dus toch kleine vooruitgang

Triceps cable pushdown
10 x 20kg
10 x 20kg
7 x 20kg (Die laatste drie reps waren niet zo mooi meer. Soit, toch weer een paar reps meer dan vorige week 😄)


Eerste training die ik compleet heb kunnen doen sinds de corona, als je afgelopen strongman training niet meetelt aangezien ik daar niet echt een plan had na de eerste twee oefeningen. Er is nog wat werk nodig voor het er volledig uit is, maar goed, er is vooruitgang!
 
Bodyweight
96.1kg (Eindelijk nog eens gewogen. Precies niet veel veranderd. Lichter dan op competitie, maar dat was ook een uitschieter.)

Squat
5 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg (Vlotte reps, maar voelt zwaar op de rug. Hoe? 😄)
3 x 160kg
3 x 180kg (Stevig, maar goed genoeg om de laatste rep paused te kunnen doen 😁)

Front Squat
4 x 110kg
4 x 130kg (Elke rep werd mijn zicht 5% zwarter 😅)
4 x 130kg
6 x 130kg (Eerste PR van het jaar 😁) PR

Stiff leg deadlift

8 x 145kg (Wel, da's best zwaar) PR
8 x 145kg
8 x 145kg (Gesloopt! Vorige week viel 2x5x130kg me tegen, dus wel mooi)


Normaal nog speedsets met farmers nu, maar ben op. Die laatste sets hebben er in gehakt.
Verder wel goeie training!
 
Btn push press
5 x 60kg (Nieuwe vaste oefening in mijn schema (tweewekelijks)) PR
3 x 80kg (Heel easy nog)
2 x 100kg (Duidelijk zwaarder, maar vooral het vertrouwen dat direct wat minder was, en na de eerste rep de twijfel of ik hem terug in de nek zou opvangen of droppen op de blokken en terug uitsquatten 😅)
2 x 105kg (Iets meer vertrouwen al) PR
2 x 110kg (Tweede rep is telkens de betere geweest. Ik denk meer vertrouwen omdat ik weet dat ik die op het eind mag droppen. Volgende keer mss elke rep gewoon droppen. Die 110kg in de nek opvangen is niet alles 😅. Wel goeie reps. Volgende keer mijn 3x2 hier mee doen en van daar opbouwen.) PR

Incline log bench press

3 x 76kg (Ook nieuw. Makkelijker dan ik verwacht had)
3 x 91kg (Vlotjes)
3 x 96kg (Ook vlot. Vooral het zittend naar boven rollen is een beetje zoeken 😄)
3 x 101kg (Al een beetje doorduwen, maar nog veel over. Volgende keer verder stijgen) PR

Sandbag carry

110kg - 20m (Gek hoe enorm uitputtend dit is voor mij. Moesten 3 reeksen zijn maar dan kunnen ze mij bij elkaar rapen. Volgende keer misschien de 90kg zak nemen)

Sled pull (hand over hand)
100kg - 5m (Fuck, zwaar! Mijn lichte sled pulls doe ik al staand, maar hier gaat dat niet omdat ik mezelf dan vooruit trek ipv de slee. Heb dan getrokken met 1 voet tegen een trapje, maar is niet ideaal. Ga ik eens moeten over nadenken)

Sled drag
100kg - 5m (Dit is dan weer best ok. Moet normaal superset met de pull zijn, dus zal wel zwaarder zijn als dat meteen op elkaar volgt.)


Presses waren relax. De conditietraining erna is een ander verhaal 😅. Elke week een beetje opbouwen. Komt goed.
 
Back
Naar boven