MuscleMeat

Waarschijnlijk distale bicep pees ruptuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ivar_V

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
29 sep 2019
Berichten
556
Waardering
135
Lengte
1m83
Massa
105kg
Vetpercentage
14%
Beste allemaal,

4 weken geleden heb ik een blessure opgelopen in mijn elleboog. Ik kreeg een harde knie in mijn elleboog (kussen dempte de klap maar toch)

Symptomen waren:

Arm moeilijk kunnen buigen
kleine holte in mijn bicep bij aanspannen
Pijn.
Geen knappend gevoel
Geen zwelling (misschien voorkomen doordat 30 minuten met ijs te hebben gekoeld)
Geen blauwe verkleuring.

Nu na 4 weken:

Nauwelijks tot geen pijn meer.
Bij aanspannen bicep meer ruimte tussen bicep en onderarm. (net alsof de bicep is verschoven) Ik kan 2 vingers leggen tussen de plooi en de bicep bij aanspannen.

Huisarts dacht aan een kneuzing.
Fysio zei direct bicep inscheuring. alleen niet duidelijk volledig of partieel.

Op de echo bij de fysio was niet duidelijk te zien wat er is gebeurt, hoe groot de schade is.

Komende week krijg ik een echo in het ziekenhuis.

Ik denk aan een gedeeltelijk scheur van de biceppees. (distaal)

Wat denken jullie?

Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt!
 

Als je dit leest lijkt t heel erg op wat jij omschrijft.
 

Als je dit leest lijkt t heel erg op wat jij omschrijft.

Bedankt.
Bij mij is het niet de lange bicep pees die verbonden is met de schouder maar met mijn elleboog.
 
Bedankt.
Bij mij is het niet de lange bicep pees die verbonden is met de schouder maar met mijn elleboog.
In beide gevallen zal er "bult" vorming optreden. Als je er geen pijn aan hebt of last hebt met buig-strek bewegingen en trainen dan zal t mogelijk niet volledig gescheurd zijn geweest. Dan zou het ook alleen esthetisch zijn. Maar lijkt me dat een arts dit wel vast kan stellen.
 
Beste allemaal,

Wat denken jullie?

Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt!
ik denk dat je ziekenhuis onderzoek moet afwachten, en dat je na 4weken wel laat bent. Verder geen ervaring mee
 
Als je het er bij aanspannen uit ziet als de arm van popeye dan zou het zomaar kunnen. En zoals hierboven al gezegd, voor operatie ben je te laat
 
Hoe gaat het nu?
 
Hoe gaat het nu?

Wel, ik ben een maand geleden bij de orthopeed geweest, Hij constateerde inderdaad een 50% distale bicepprees ruptuur. Zijn verwachting is dat op termijn mijn kracht en herstel op 95% zou uitkomen.
Ik kan ook weer begonnen met belasten en opbouwen met oefeningen.
Ik ben nu 4 weken bezig. Het gaat goed, behalve bij bicepsoefeningen moet ik heel voorzichtig zijn.
Ik voel geen pijn maar wel napijn bij de spieren/ aanhechtingen eromheen vlakbij de elleboog.
Mocht het weer misgaan dan volgt er alsnog een operatie, maar daar ga ik niet vanuit.

Bye the way; Bedankt voor de interesse kerel!
 
De pijn gaat maar niet weg.

In de morgen voel ik in principe niks maar al snel komt de pijn weer opzetten.

Wordt er een beetje radeloos van.

Trainen gaat wel maar daarna wordt de pijn erger en gaat niet echt meer helemaal weg.

Ik zal er mee moeten leven denk ik.


Als ik maar kan blijven trainen.
 
Jij bent echt een pechvogel
 
Back
Naar boven