AndroidHealthClinic

35 3 jaar bezig nu met progressie maar niet wat ik had verwacht

Bezoekers in dit topic

Sowieso voel ik ook wel veel voor Chris1989 zijn opmerking. Steady, consistentie e.d. is belangrijkste en het feit dat die 5x redelijk intens trainen er helemaal ingeslepen zit en ik niet aan moet denken om te stoppen of minder te sporten.
Soms bekruipt mij alleen het gevoel van trage progressie en is er niet vele meer uit te halen.
Wat is je doel ook al weer ?

Aanwezig zijn in de sportschool ?
3x een uurtje kun je ook van groeien.
Jij hebt nog geen 5x per week nodig, en je lichaam groeit er blijkbaar ook niet van.

Houdt je doel voor ogen, dan is het al moeilijk genoeg. Doe dan alles, maar zeker niet teveel om het doel te behalen.
 
Wat is je doel ook al weer ?

Aanwezig zijn in de sportschool ?
3x een uurtje kun je ook van groeien.
Jij hebt nog geen 5x per week nodig, en je lichaam groeit er blijkbaar ook niet van.

Houdt je doel voor ogen, dan is het al moeilijk genoeg. Doe dan alles, maar zeker niet teveel om het doel te behalen.

Dus je zegt eigelijk. volume en workout aantal omlaag. intensiteit omhoog.
Doel is een fatsoenlijk lijf bouwen ;-) Niet perse 100kg bench ofzo. leuk maar niet nodig.
 
UB-LB-Rust-UB-LB weekend, repeat
 
Wat is je doel ook al weer ?

Aanwezig zijn in de sportschool ?
3x een uurtje kun je ook van groeien.
Jij hebt nog geen 5x per week nodig, en je lichaam groeit er blijkbaar ook niet van.

Houdt je doel voor ogen, dan is het al moeilijk genoeg. Doe dan alles, maar zeker niet teveel om het doel te behalen.
Als er een ontvreden 'waarom lukt mijn over de top doel niet' situatie is dan werkt zo'n 'trap onder hol' reactie vaak al niet, laat staan bij iemand die wat wil fine tunen.

Ik interpreteer een situatie waar TS redelijk tevreden is maar zich soms wel eens wat afvraagt aan welke knoppen er nog meer gedraaid kunnen worden. 5x hoeft inderdaad zeker niet, maar het is ook geen probleem als dat wel zo is.
 
Als er een ontvreden 'waarom lukt mijn over de top doel niet' situatie is dan werkt zo'n 'trap onder hol' reactie vaak al niet, laat staan bij iemand die wat wil fine tunen.

Ik interpreteer een situatie waar TS redelijk tevreden is maar zich soms wel eens wat afvraagt aan welke knoppen er nog meer gedraaid kunnen worden. 5x hoeft inderdaad zeker niet, maar het is ook geen probleem als dat wel zo is.

Precies dit.
Antwoord kan ook prima zijn.

Joh zeur niet. ga zo steady door. leeftijd, genetics, sub-optimaal druk leven kan zorgen dat je qua prestaties nou eenmaal niet boven een 6.5je komt. ;-)
 
Chris1989 Zat jij zelf niet te klooien met progressie bij jezelf ?
 
Chris1989 Zat jij zelf niet te klooien met progressie bij jezelf ?
Oh ja zeker, soms wel, soms niet, net zoals iedereen toch? Of kun jij met droge ogen zeggen dat je het helemaal perfect hebt?

Wel bijzonder dat je de vragen naar mij toe draait..
 
Oh ja zeker, soms wel, soms niet, net zoals iedereen toch? Of kun jij met droge ogen zeggen dat je het helemaal perfect hebt?
Bij mij loopt het op plan. was ook aan het aftrainen in massa ipv meer aankomen. rond de feestdagen(kerst-oud&nieuw) had ik ff geen inspriratie, maar 1-1 er weer vol tegenaan.

edit: eerlijk gezegd heb ik dat vaker in die periode, mis dan overleden geliefden en denkt dan ook teveel aan geliefden die zwak/ziek zijn.
 
Laatst bewerkt:
Precies dit.
Antwoord kan ook prima zijn.

Joh zeur niet. ga zo steady door. leeftijd, genetics, sub-optimaal druk leven kan zorgen dat je qua prestaties nou eenmaal niet boven een 6.5je komt. ;-)
Ow... als een 6.6 je doel is... Dan moet je niet bij mij zijn. Ik weet dat 70% van de fitnessers daar genoegen mee neemt. Maar dan heb je niets aan mijn advies. Eigenlijk hoef je dan ook geen doel te hebben, 5x naar da gym is ook ogay :thumb:
 
Ow... als een 6.6 je doel is... Dan moet je niet bij mij zijn. Ik weet dat 70% van de fitnessers daar genoegen mee neemt. Maar dan heb je niets aan mijn advies. Eigenlijk hoef je dan ook geen doel te hebben, 5x naar da gym is ook ogay :thumb:
full metal jacket
 
Als er een ontvreden 'waarom lukt mijn over de top doel niet' situatie is dan werkt zo'n 'trap onder hol' reactie vaak al niet, laat staan bij iemand die wat wil fine tunen.

Ik interpreteer een situatie waar TS redelijk tevreden is maar zich soms wel eens wat afvraagt aan welke knoppen er nog meer gedraaid kunnen worden. 5x hoeft inderdaad zeker niet, maar het is ook geen probleem als dat wel zo is.
13kg op de bp in 6 mnd.
Je interpreteert maar, maar je hebt blijkbaar nog moeite met begrijpt lezen.
 
Ow... als een 6.6 je doel is... Dan moet je niet bij mij zijn. Ik weet dat 70% van de fitnessers daar genoegen mee neemt. Maar dan heb je niets aan mijn advies. Eigenlijk hoef je dan ook geen doel te hebben, 5x naar da gym is ook ogay :thumb:
Haha nee zeker niet wil het maximale er uit halen.
Alleen wellicht is de kans dat combinatie leeftijd, genetics enz. ik genoegen moet nemen met.
 
Er liggen toch wat simpele dingen voor de hand die het allemaal wat effectiever kunnen maken, jouw potentiele progressie optimaliseren.

Om een paar keer per week een uur doeltreffend te trainen en gewoon altijd consistent te eten hoef je echt geen speciaal moeilijk leven te leiden.
 
moeite met begrijpt lezen.
....

Zo ook laatst een snowflake collega die werkdruk voelde in een omgeving waar bijna niemand werkdruk kan voorstellen, manager deed er niks mee want begreep het echt niet, maar nu ligt de collega eruit voor een half jaar. Onder aan de streep, de rest van het bedrijf de dupe voor onbegrip van een manager. Volgens mij heb je dan alleen maar verliezers. Net zoals een falende 'schop onder de hol' reactie en onbegrip voor die 13kg, alleen maar verliezers.
 
Laatst bewerkt:
Haha nee zeker niet wil het maximale er uit halen.
Alleen wellicht is de kans dat combinatie leeftijd, genetics enz. ik genoegen moet nemen met.
Je hebt je genen niet meezitten, maar daarmee hoef je er geen genoegen mee te nemen.
Om te beginnen sluit ik me aan bij de mensen die hier een 5x5 schema prediken. Daarbij heb je ook meer aan je creatine.
Ter aanvulling op de discussie over hoe je meer uit je training zou kunnen helpen heb ik de volgende ideeën:

Mogelijk is het een idee om jezelf naast kracht eens toe te leggen op "power", ofwel hoe snel je de kracht kunt leveren.
Dit kun je doen door explosief/plyometrisch te trainen, waardoor je sneller en meer snelle spiervezels leert aansturen/spreken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een dead bench.

Hiernaast zou je kunnen proberen om eens isometrisch te trainen. Er is een theorie dat type 2a spiervezels type 2b eigenschappen aan kunnen nemen (waardoor je meer kracht kunt ontwikkelen). Door isometrisch te trainen zou er sprake zijn van een zuurstofarme omgeving, waardoor je dit proces zou moeten kunnen bevorderen. Twee kameraden van me hebben er in ieder geval goede ervaring mee.

Leg je naast het 5x5 schema met isolatieoefeningen toe op de spieren die aandacht nodig hebben om beter te worden op de compounds. Afhankelijk van waar je bench faalt kunnen het bijvoorbeeld je schouders (onderin), borstspieren (midden) of triceps (lockout) zijn die extra aandacht nodig hebben. Voor de isolatieoefeningen wordt wel aangenomen dat het bevordelijk is voor de spiergroei wanneer de spieren op rek staan. Denk hierbij aan incline front raises voor de schouders, flyes voor de borst en overhead triceps extensions voor de triceps.

Vergeet hiernaast ook vooral je posterior chain niet. Je rug vormt de basis voor je bench, en daarom kan een goede rug(training) je bench verbeteren. Ik zou zeggen; aanpakken die lats, maar vooral ook rhomboids, rear delts, rotator cuff en met name de lower traps. Ook de hamstrings zou ik naar voren halen in je schema, zoals al eerder aangegeven,

Persoonlijk geloof ik dat een goede training van de benen en billen inhoudt dat je door brandende gevoel en de vemoeidheid heen moet buffelen. Het is makkelijk en min of meer geaccepteerd om de biceps te trainen totdat je geen flesje water meer kunt drinken, maar de benen trainen totdat je niet meer kunt lopen is een heel ander verhaal.

Tot slot ; luister naar je eigen lichaam waar het gaat om inspanning en herstel/frequentie. Naar mijn idee is het belangrijk om zo hard en vaak mogelijk te trainen, voor zover de vorm en je herstel dit toelaten, om de spiereiwitsynthese zo hoog mogelijk te houden. De standaard schema's kunnen hartstikke goed werken voor veel mensen, maar dat wil niet zeggen dat het voor jou werkt.
 
Zijn er before after pics?
Miss ben je upcomming Ronny Coleman met bigorexia syndroom?

2-3kg droog per jaar nemen lijkt mij wel oké.
Reken maar 10 jaar als je een echte goede natty fysiek wilt.
Je moet het vooral leuk vinden.
Naast spiertjes is liften ook goed voor je mentale toestand etc

Welkom in de nattycrew
 
Ik begrijp niet goed wat het probleem is, want zo te lezen ga je gewoon vooruit in kracht? Heb je het idee dat je minder vooruit gaat? Of gaat het je gewoon niet snel genoeg?
 
En zo hebben we alle mogelijke misinformatie over trainen uit de afgelopen 50 jaar weer bij elkaar gehaald van HIT naar isometrics naar 5x5. Plus het advies om vooral niet te veranderen omdat je eigenlijk altijd wel perfect bent hoe je bent net zoals moeders zei. Ik hoop dat TS er een beetje uit kan komen.
 
En zo hebben we alle mogelijke misinformatie over trainen uit de afgelopen 50 jaar weer bij elkaar gehaald van HIT naar isometrics naar 5x5. Plus het advies om vooral niet te veranderen omdat je eigenlijk altijd wel perfect bent hoe je bent net zoals moeders zei. Ik hoop dat TS er een beetje uit kan komen.

Een wijs man zei ooit:
“Onderzoeken geven je de theorie, praktijk voor een individu kan anders zijn (daarmee vallen alle influencers al gelijk af....gelukkig :D). De een gaat lekker op high reps en compounds, de ander kan het met isolatie oefeningen, de derde weer op een andere willekeurige manier. Het antwoord is er dus niet voor je, dat zul je zelf moeten uitzoeken en proberen.”

Ohw wacht, dat was jij..
 
Ik zou gewoon hard trainen enzo.
 
Back
Naar boven