MuscleMeat

Het grote I don't want to live on this planet anymore topic (7 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Bij tijd en wijlen ook redelijk slaapverwekkend, wie weet gouden combi met die stoel.
     
    Heb jij een idee hoe een 80.000 pk motor te vervangen?

    80.000pk valt nog best mee.

    Ik was hier niet verder op ingegaan, maar het gaat niet om 'vervangen' het gaat om beter reguleren van de uitstoot en verbruik.

    Vooral cruiseschepen omdat dat die een niet essentiele rol spelen IIT vrachtschepen die cruciaal zijn.

    En 80.000pk is gewoon niet heel veel als we het over schepen hebben, dat hadden schepen 100 jaar geleden al.


    Dit dus.

    Wij stoken at worst 10 liter benzine per uur en mogen nieteens meer zelf onze snelheid bepalen vanwege het miliue, motoren moeten aan allemaal milieueisen en testen voldoen en alles moet gefilterd worden, maar deze boten verbruiken net zo veel als een flinke stad, hebben 0 milieuregulatie voor de motoren, filteren helemaal niks en mogen lekker zelf bepalen welke snelheid ze aanhouden en wat voor hun rendabel is.
     
    Laatst bewerkt:
    Ik was hier niet verder op ingegaan, maar het gaat niet om 'vervangen' het gaat om beter reguleren van de uitstoot en verbruik.

    Vooral cruiseschepen omdat dat die een niet essentiele rol spelen IIT vrachtschepen die cruciaal zijn.

    En 80.000pk is gewoon niet heel veel als we het over schepen hebben, dat hadden schepen 100 jaar geleden al.



    Dit dus.

    Wij stoken at worst 10 liter benzine per uur en mogen nieteens meer zelf onze snelheid bepalen vanwege het miliue, motoren moeten aan allemaal milieueisen en testen voldoen en alles moet gefilterd worden, maar deze boten verbruiken net zo veel als een flinke stad, hebben 0 milieuregulatie voor de motoren, filteren helemaal niks en mogen lekker zelf bepalen welke snelheid ze aanhouden en wat voor hun rendabel is.
    Jij wil je pakketje toch ook zo snel mogelijk in huis hebben
     
    Jij wil je pakketje toch ook zo snel mogelijk in huis hebben

    De snelheid van global shipping heeft echt 0 impact op hoe snel je jouw pakketje in huis hebt, die komen gewoon vanuit een pakhuis in europa, meestal gewoon in NL.

    De aanvoer van de grote leveringen aan dat pakhuis gaan via ship, dat duurt een maand, maar als dat langzaam richting 5 of 6 weken zou gaan merk je daar 0.0 van.
     
    Ik was hier niet verder op ingegaan, maar het gaat niet om 'vervangen' het gaat om beter reguleren van de uitstoot en verbruik.

    Vooral cruiseschepen omdat dat die een niet essentiele rol spelen IIT vrachtschepen die cruciaal zijn.

    En 80.000pk is gewoon niet heel veel als we het over schepen hebben, dat hadden schepen 100 jaar geleden al.



    Dit dus.

    Wij stoken at worst 10 liter benzine per uur en mogen nieteens meer zelf onze snelheid bepalen vanwege het miliue, motoren moeten aan allemaal milieueisen en testen voldoen en alles moet gefilterd worden, maar deze boten verbruiken net zo veel als een flinke stad, hebben 0 milieuregulatie voor de motoren, filteren helemaal niks en mogen lekker zelf bepalen welke snelheid ze aanhouden en wat voor hun rendabel is.
    Zo'n schip vervoert 20.000 containers, per container is dat dus 0,7l stookolie per uur bij een snelheid an 45km per uur. Als je het eerlijk vergelijkt is er waarschijnlijk op geen enkel vlak een wijze van vervoer dat schoner en rendabeler is. Nul milieuregulatie is onzin, de brandstof heeft sowieso zwavelnormen, die zijn wel wat ruimer dan brandstof voor auto's maar het verbruik per verplaatst tonnage is dan in verhouding nog veel gunstiger.
     
    De snelheid van global shipping heeft echt 0 impact op hoe snel je jouw pakketje in huis hebt, die komen gewoon vanuit een pakhuis in europa, meestal gewoon in NL.

    De aanvoer van de grote leveringen aan dat pakhuis gaan via ship, dat duurt een maand, maar als dat langzaam richting 5 of 6 weken zou gaan merk je daar 0.0 van.
    Het heeft wel invloed op het aantal schepen dat er moet zijn en de ook voorraad van de consumenten goederen. Hoe meer tijd er zit tussen productie en levering hoe meer product ergens onrendabel ligt.
     
    Zo'n schip vervoert 20.000 containers, per container is dat dus 0,7l stookolie per uur bij een snelheid an 45km per uur. Als je het eerlijk vergelijkt is er waarschijnlijk op geen enkel vlak een wijze van vervoer dat schoner en rendabeler is. Nul milieuregulatie is onzin, de brandstof heeft sowieso zwavelnormen, die zijn wel wat ruimer dan brandstof voor auto's maar het verbruik per verplaatst tonnage is dan in verhouding nog veel gunstiger.
    Ik dacht precies zo en mij was t ook zo uitgelegd totdat een maatje van me hiermee kwam:

    Voorheen was ik altijd trots dat ik in de scheepvaart werkzaam ben. Tegenwoordig iets minder.

    Vuile stookolie
    In ZEMBLA – De smerige olieroute van Dirk Bayens en Norbert Reintjens, bleek al dat Stookolie, de brandstof voor de scheepvaart, wordt bijgemengd met grote hoeveelheden giftig restafval. Het gaat om stoffen als kwik, zware metalen, fenol en benzeen, meestal afkomstig uit de petrochemische industrie. Dit zogenaamde restafval moet worden aangeboden aan een afvalverwerker. Maar dat kost geld. Voor de bedrijven die af willen van dat restafval is het veel lucratiever om die stoffen te dumpen in stookolie en als brandstof te verkopen aan de scheepvaart. Dit heeft grote gevolgen voor het milieu en de volksgezondheid.
     
    Ik dacht precies zo en mij was t ook zo uitgelegd totdat een maatje van me hiermee kwam:

    Voorheen was ik altijd trots dat ik in de scheepvaart werkzaam ben. Tegenwoordig iets minder.

    Vuile stookolie
    In ZEMBLA – De smerige olieroute van Dirk Bayens en Norbert Reintjens, bleek al dat Stookolie, de brandstof voor de scheepvaart, wordt bijgemengd met grote hoeveelheden giftig restafval. Het gaat om stoffen als kwik, zware metalen, fenol en benzeen, meestal afkomstig uit de petrochemische industrie. Dit zogenaamde restafval moet worden aangeboden aan een afvalverwerker. Maar dat kost geld. Voor de bedrijven die af willen van dat restafval is het veel lucratiever om die stoffen te dumpen in stookolie en als brandstof te verkopen aan de scheepvaart. Dit heeft grote gevolgen voor het milieu en de volksgezondheid.
    Dat zal zeker gebeuren, maar is de scheepvaart daar echt de schuldige partij in, of de afvalverwerkende industrie?
     
    Dat zal zeker gebeuren, maar is de scheepvaart daar echt de schuldige partij in, of de afvalverwerkende industrie?
    Daar gaat t toch ook totaal niet over. Dit gebeurd wie de 'schuldige' ook is en maakt de scheepvaart gewoon niet tot een kg voor kg schone industrie zoals ze t willen doen lijken.

    Vroeg me jaren geleden al af hoe t komt dat zodra ze op open zee zijn er een ander kleurtje rook uit de schoorsteen komt :(

     
    Daar gaat t toch ook totaal niet over. Dit gebeurd wie de 'schuldige' ook is en maakt de scheepvaart gewoon niet tot een kg voor kg schone industrie zoals ze t willen doen lijken.

    Vroeg me jaren geleden al af hoe t komt dat zodra ze op open zee zijn er een ander kleurtje rook uit de schoorsteen komt :(
    Ik ga sowieso de uitzending van Zembla eens bekijken die bij je quote hoort, in ben wel benieuwd. Wij hebben ook een aantal afvalstromen die (mits ze aan de eisen voldoen :rolleyes:) de stookolie ingaan.

    Er zijn toch ook gewoon verschillende normen voor open zee en haven? Ik dacht dat veel schepen over moeten schakelen op bijv. diesel als ze in haven varen, Ook op de Noordzee mag de olie die ze verstoken niet zoveel zwavel bevatten als op de grote oceanen.
     
    Back
    Naar boven