AndroidHealthClinic

Vakantie Japan 2024 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

apfelstrudel

Enormous Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
39.949
Waardering
52.872
Lengte
1m86
Massa
105kg
Vetpercentage
25%
Beste mede ijzereters,

Al langere tijd wil ik graag naar het land van de rijzende zon. Volgend jaar moet het dan toch eindelijk gaan gebeuren.

Kzat te denken om rond mei te gaan, voor een maand, met vrouw en kind van bijna 3 jaar (tegen die tijd).

Is hier iemand wel eens in Japan geweest? En zo ja, heb je dan tips, do's/don'ts, dingen die echt de moeite waard zijn of achteraf juist totaal niet de moeite waard bleken te zijn.

Hoeveel was je kwijt voor je vakantie?

Ik budgeteer op circa 10k ex vliegtickets.
 
Ik las al dat het zeer handig was om binnenlands met de Shinkansen te reizen en dus een JR-pass aan te schaffen voor een week of 3. Eerste week verblijven we toch in Tokyo.
 
Aangezien iedereen hun reiswensen en plannen anders zijn ga ik mezelf de tijd besparen om een lang verhaal te typen: Ik ben goed bekend in Japan, de cultuur en met de taal en heb in het verleden voor een tiental reizen itinerary's verzorgd voor first-time bezoekers. Voor vragen, tips en andere zaken mag je altijd DM'en. Dan zal ik er zo uitgebreid mogelijk op terug komen zodra ik er tijd voor heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in Japan geweest met K1 tournament in1997. Meeste alleen gyms gezien daar, en Tokyo Dome City. Zou nog wel eens terug willen, maar dan meer bekijken dan dat alleen. veel smalle kleine auto's en smalle straatjes waar mensen net hun auto voor de deur kwijt kunnen.
 
Gaaf man! Maar durf je zo'n lange vlucht wel aan met zo'n jonkie?

10k is wel veel..zo duur is het daar toch niet?

Zat Turouise niet in Japan?
 
Tama train station

Cat island

Deer park

Tokyo

Fukushima (kernfysicus)

Sakura seizoen is tot april
 
Interessant is ook alle soorten vending machines te checken. Ja, nerd alert. Ik weet het maar ze hebben ze daar in alle geuren en kleuren. Is echt bizar
 
Jij wat maat. Blijf je er 25 jaar of zo?
Uitgaande van €150 pppd kom je uit op €9000 voor 2 personen.

Wij zijn ook nogal foodies dus onze grootste kostenpost is altijd eten en dineren. Misschien nog een week ergens een auto huren, lijkt mij wel leuk om eens rondt te scheuren in Japan.

Zou voor een rituele Seppuku gaan.
Scheelt me wel een retourticket.
 
Leuke boswandeling voor jou in Aokigahara, ook geschikt voor een langer verblijf.

Maar laat de kleine dan maar thuis.
 
Ik ben in Japan geweest met K1 tournament in1997. Meeste alleen gyms gezien daar, en Tokyo Dome City. Zou nog wel eens terug willen, maar dan meer bekijken dan dat alleen. veel smalle kleine auto's en smalle straatjes waar mensen net hun auto voor de deur kwijt kunnen.

Dan heeft Peter Aerts in die K-1 week meer van het nachtleven gezien dan jij. ;)
 
Back
Naar boven