XXL Nutrition

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running)

Bezoekers in dit topic

Mijn ervaring is dat als je de adductormachine een tijdje niet hebt gebruikt, je heel licht weer moet beginnen om een gruwelijke spierpijn te voorkomen. Ik ben eind augustus terug licht begonnen op 'slechts' 4x15x100 lbs (=45 kg) en zelfs daarmee waren m'n liezen al een paar dagen erg gevoelig. Inmiddels zit ik op werksets van 205 lbs en voel ik de volgende dag vrijwel niets...
Ja dat blijkt wel ja😆 Het was ook niet gewoon gevoelig, maar ik had echt intense pijn alsof het afgescheurd was. Alleen zou dat onlogisch zijn, want het was pas op de 2e dag het ergst😛
 
Een jaar later en hij snapt het nog niet :roflol:
De kennis hebben van hoe iets moet en de uitvoering ervan zijn twee verschillende dingen. Ik heb er op een gegeven moment bewust voor gekozen om niet meer te tracken en heb het waarom daarvan ook uitgelegd in dit topic. Dat was ten tijde van jouw 'permaban', dus dat heb je waarschijnlijk gemist.
 
De kennis hebben van hoe iets moet en de uitvoering ervan zijn twee verschillende dingen. Ik heb er op een gegeven moment bewust voor gekozen om niet meer te tracken en heb het waarom daarvan ook uitgelegd in dit topic. Dat was ten tijde van jouw 'permaban', dus dat heb je waarschijnlijk gemist.

Nou vertel eens welke smoes je nu weer hebt?
 
Logje even gelezen en je wilt niet tracken omdat het je toch niet lukt om consistent 4k aan kcals te eten, je geeft het op :roflol:

Naar de gym gaan kan iedereen, de rest eromheen is niet voor iedereen weggelegd. Een slappe zak van binnen is een slappe zak van buiten.
 
Een slappe zak van binnen is een slappe zak van buiten.
Bedankt voor deze wijze les meneer Kameel. Ik zal deze spreuk boven de schoorsteenmantel hangen.
 
Wat is je doel, in conditie blijven of aankomen in massa ?
 
Nog maar even de laatste 2 trainingen van dit jaar loggen. Al was het maar om aan te geven dat ik bij die 10% van DBB hoor die wèl traint. Ben nu al weer ruim 4 maanden consequent 4x per weer LB/UB aan het doen, dus het gaat prima.

Donderdag 29-12-2022, lower body
oefeningsets, reps, gewicht
Horizontal leg press, unilateral4 x 12 x 85 lbs
Barbell RDL4 x 12 x 60
Leg extension, unilateral4 x 15 x 55 lbs
Seated leg curl3 x 15 x 110, 12 x 115 lbs
Machine seated calf raise17,17,16,15 x 45
Machine standing calf raise, unilateral4 x 12 x 30
Machine adduction11, 10, 12, 12 x 215 lbs
Machine abduction4 x 16 x 150 lbs

Vrijdag 30-12-2022, upper body
oefeningsets, reps, gewicht
Weighted pull-up10, 9, 9, 8 x 4
Barbell bench press, paused10, 10, 9, 8 x 55
Cable seated row4 x 10 x 135 lbs
Dumbbell seated shoulder press9, 8, 8, 7 x 18
Machine pulldown, unilateral4 x 10 x 45
Machine chest press10, 10, 10, 9 x 20
Machine row12, 12, 11, 11 x 32½
Machine shoulder press, unilateral4 x 11 x 20
 
rdl met 60kg is proper.
weighted pull-ups ook, hoeveel kilo doe je daarmee?

edit: 4kg dus, mooi.
 
RDL doe ik juist bewust licht, omdat ik dan mijn hamstrings het beste voel. Ik kan wel zwaarder, maar op een of andere manier voel ik de hamstrings dan minder trekken, alsof andere spieren het overnemen, hoe goed ik ook op mijn vorm/uitvoering let.
 
RDL doe ik juist bewust licht, omdat ik dan mijn hamstrings het beste voel. Ik kan wel zwaarder, maar op een of andere manier voel ik de hamstrings dan minder trekken, alsof andere spieren het overnemen, hoe goed ik ook op mijn vorm/uitvoering let.
Dat klopt (komt i.i.g. overeen met mijn ervaring).
 
Nog maar even de laatste 2 trainingen van dit jaar loggen. Al was het maar om aan te geven dat ik bij die 10% van DBB hoor die wèl traint.
Goed bezig, vergeet de progressieve overload niet :thumb:
 
RonnReeves Don't worry. Ik loop nog elke training braaf alles te noteren in een notitieblokje. Maar zoals jij ook wel weet, is het op onze leeftijd niet meer vanzelfsprekend om op elke training te kunnen 'plussen'. Ik denk zelfs dat het idee om elke keer maar weer beter te moeten dan de vorige keer ook tegen je kan werken als je zoals ik van nature in alles nogal fanatiek kunt worden.
 
Woensdag 25-1-2023, lower body

oefeningsets, reps, gewicht
Barbell RDL4 x 10 x 65
Horizontal leg press, unilateral10 x 10 x 90 lbs
Seated leg curl15 x 115, 10,11,10 x 120 lbs
Machine standing calf raise, unilateral4 x 15 x 30
Machine adduction4 x 12 x 165 lbs
Machine abduction4 x 16 x 150 lbs
Machine seated calf raise15,13 x 50

Nee, die 10 werksets leg press is geen typefout. Verder heb ik een reset qua gewicht gedaan op de adductie machine. In plaats van zo zwaar mogelijk te gaan doe ik nu gecontroleerd (langzaam) excentrisch en houd ik de eindstand (met benen samengeknepen) even vast. Doe vanaf eind augustus vorig jaar nu consequent 4x per week trainen (UB/LB) en dat bevalt me nog steeds prima.
 
Back
Naar boven