XXL Nutrition

Nieuw (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dhakr030

Novice
Lid geworden
2 feb 2023
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
70kg
Vetpercentage
6%
Hallo bodybuilding forum,

Ik ben nieuw in de fitness scène.
Doe al meerdere jaren verschillende sporten, ben er een paar jaar tussenuit geweest. Nu besloten om weer te gaan trainen en ik heb jullie hulp daarbij nodig.

Ben een echte control freak en alles moet persee gebalanceerd zijn. Zowel de training als de groei. Aesthetics Hecht ik ontzettend veel waarde aan. Het draait voor mij om meer dan zwaar tillen. Aangezien ik dus nieuw ben en zelf wat aangekloot heb loop ik nu tegen wat dingen aan zoals imbalansen. Zal even een lijstje neerzetten wat ik graag wil bereiken/wil en het zou tof zijn als jullie mij kunnen begeleiden op mijn pad naar shredded sick cunt lol.

Wat ik zoek:

1. Een goede gym gevuld met ervaren lifters die niet doen aan bro-science maar echte “geleerde” wetenschappelijk ingestelde lifters. Ben in m’n reizen beperkt dus graag in Utrecht of omstreken, het liefst Utrecht. Het zou mooi zijn als de gym spiegels heeft zodat ik het liefst mezelf kan bekijken tijdens oefeningen om te zien of ik het perfect doe. Perfectie is mijn streven. In lichaam en oefeningen.
Een gym met like minded people zou great zijn, aesthetics en perfectie.
2. Een gebalanceerd trainings programma met als doel een lichaam zoals zyzz maar beter. Het doel is niet alleen aesthetics ook athletisch zijn, veel kracht om te tillen denk aan opponents optillen en neergooien ( worstelen ) uithoudingsvermogen zodat m’n lichaam kan performen en kan doen wat ik het “vraag” om te doen.
Squatten ben ik geen fan van dus als er andere oefeningen voor de squat zouden kunnen komen zou dat heel mooi zijn. Heb een probleem met m’n knieeen ( trappen gehad bij training en nu kamp ik met verdraaide benen en kapotte knieeen basically ) dus als ik de squat inga verdeeld de pressure en muscle activation zich niet zuiver “recht en gelijkmatig” dus vandaar dat ik het liever vermijd. M’n middel hou ik graag ook zou smal mogelijk. Voor een mooie V shape. Heb trouwens ook issues met m’n lower abs. 1 ze activaten niet goed. En je raad t de bovenste abs zijn veel sterker dan m’n onderste abs en meer massa ook. Oefeningen zoals hanging leg raise werkt voor mij niet. Als jullie me zouden kunnen adviseren hoe ik zo’n core kan krijgen als zyzz helemaal perfect in balans zou dat top zijn. Oefeningen en alles wat je maar kan verzinnen wat zou kunnen helpen word gewaardeerd.

3. Tips voor voeding
Zou fijn zijn als jullie me zouden kunnen adviseren hoe ik makkelijk goede voeding kan binnen krijgen zonder te koken.

4. Alles wat je maar kan bedenken wat gaat helpen in mijn road to aesthetics en athletics word op prijs gesteld. Zou zeggen gooi random wijsheid wat ik mee kan nemen. Ik luister graag naar andere en wat zij fout hebben gedaan/ hebben geleerd zodat ik dit zelf kan voorkomen dus als jullie wat hebben 👍.

Ben 28 jaar oud, 1.84m, 70kg

Het doel is 90 kilo zo min mogelijk vet.
Compleet in balans en sterk en fit.

Ben benieuwd wat jullie te delen hebben. Kan niet wachten om te starten!

Groeten,

T.
 
Golds gym is een prima gym in die omgeving
 
Misschien wel meer dan 90kg trouwens. Hangt ervanaf hoe ik me voel / hoe het eruit ziet.
 
En stel kleine doelen. 90 kg is niet een doel wat je op korte termijn gaat bereiken. Je kunt motivatie verliezen als je merkt dat het langer duurt dan gedacht dit te bereiken en dan zul je het nooit bereiken.
 
Begin met meer eten en sticky's lezen bovenaan elke sectie.

 
En stel kleine doelen. 90 kg is niet een doel wat je op korte termijn gaat bereiken. Je kunt motivatie verliezen als je merkt dat het langer duurt dan gedacht dit te bereiken en dan zul je het nooit bereiken.
Elke kleine gain ben ik al tevreden mee. Paar keer curlen en aderen zien. Tot aan elk klein stukje groei. Dus motivatie zit wel goed. Ik moet het bereiken, verliezen is geen optie 🫡
 
1. Een goede gym gevuld met ervaren lifters die niet doen aan bro-science maar echte “geleerde” wetenschappelijk ingestelde lifters. Ben in m’n reizen beperkt dus graag in Utrecht of omstreken, het liefst Utrecht. Het zou mooi zijn als de gym spiegels heeft zodat ik het liefst mezelf kan bekijken tijdens oefeningen om te zien of ik het perfect doe. Perfectie is mijn streven. In lichaam en oefeningen.
Afhankelijk van waar je in Utrecht woont:

Zuilen: Allin Fitness / Ironhouse
Nieuwegein: Golds gym
Centrum: Trainmore

Naar mijn mening zijn dit de beste in Utrecht. Ironhouse en Golds passen het best bij jouw wensen.
 
Wat vinden jullie van de gym dutchgym in lombok, op de hoek bij de groeneweg.
 
Niet bekend mee, maar op basis van de website word ik er niet heel warm van. Wat hierboven al door Sosayayo wordt aangegeven, echt ervaren lifters zul je in 'centrum' Utrecht bij IHU (Iron House) wel treffen. Echter heeft IHU, omdat het een powerlifting minded gym is, geen spiegels. Golds ben ik nog niet geweest, TrainMore is qua spiegels redelijk goed bezet (iets té :o) maar het gemiddelde niveau is niet persé 'ervaren' te noemen.
 
Elke kleine gain ben ik al tevreden mee. Paar keer curlen en aderen zien. Tot aan elk klein stukje groei. Dus motivatie zit wel goed. Ik moet het bereiken, verliezen is geen optie 🫡
Welkom !

Beetje perfectionisme is fijn ! Maar too much kan je ook erg tegen zitten. Het blijft een proces en niemand is perfect.

Zyzz heeft zijn lichaam ook niet binnen een dag gebouwd. En zoals hij zelf zegt , zyzz is slechts een symbool.

Maar waar je ook je inspiratie vandaan haalt ! Ga ervoor !

Small waste , v vorm is toch een beetje de aesthetisch basis daarvoor. Daar zou je een mooi begin mee kunnen maken. Volgens mij genoeg filmpjes etc. te vinden voor hoe je dat bouwt.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat je lekker moet beginnen met krachttraining en daarin ervaring opdoen. Begin meteen goed met je voeding on point.
 
Back
Naar boven