Fitness Seller

Hallo leden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
2 mrt 2023
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
138kg
Ik kijk en lees op ze tijd hier in de forum voor interessante verhalen mbt fitness(sport) en voeding.
Nu toch besloten om een account te maken en wellicht zal het mij helpen om mijn doelen te bereiken.

Ik ben 31 jaar oud en ik heb mijn hele leven wel gesport.
Voetbal tot mijn 23e
Fitness vanaf mijn 17e ( 2/3 per week)
Boksen/kickboksen vanaf me 25e ( nu sporadisch)

De laatste jaren zijn mijn prioriteiten zodanig veranderd dat ik met een lengte van 1,75/1,76 een gewicht van 138 kilo aantik.
Uiteraad van alles geprobeerd om af te vallen en structureel te trainen, maar vaak door lack of motivation steeds laten liggen (afgehaakt).
Ben altijd wel een persoon geweest die wat zwaarder was maar dit is nu mischien wel het zwaarst wat ik weeg.

Hopelijk vind ik hier in de forum wat tips om eea eindelijk te bereiken en ook vast te houden.

Bedankt!
 
Ik adviseer je om te beginnen met onderstaand topic te lezen/begrijpen.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/metabolisme-aankomen-en-afvallen.394572/

Succes:flexbiceps:
Bedankt hiervoor!


Ik heb nog wat algemene vragen mbt tot mijn situatie

Omdat ik een kantoorbaan hebt van 40 uur zit ik vaker stil dan dat ik beweeg.
Dan heb ik men ooit horen zeggen, dat je prima veel minder kan eten ivm weinig activiteit en je overgewicht. (Je lichaam heeft genoeg reserves om het te overleven)

Verder was ik benieuwd hoe ik bijvoorbeeld mijn eiwit behoefte berekenen (2gr per lichaamsgewicht is dan best enorm)

En als laatst wat zou een prima (uiteraard, wekelijks kijken wat het doet) caloriebehoefte en indeling van macros zijn om af te vallen.

Nogmaals bedankt!
 
Hallo!
Weet je je kcal behoefte en je inamen?
 
Welkom en alvast succes!

De laatste jaren zijn mijn prioriteiten zodanig veranderd dat ik met een lengte van 1,75/1,76 een gewicht van 138 kilo aantik.
Uiteraad van alles geprobeerd om af te vallen en structureel te trainen, maar vaak door lack of motivation steeds laten liggen (afgehaakt).

Dat je het omschrijft dat 'prioriteiten veranderd zijn' en dat je daardoor de 138 kilo aantikt zegt al een hoop toch? Welk excuus was er om niet voor jezelf te zorgen? Het onder ogen zien dat er geen prioriteiten belangrijker zijn in het leven dan de sociale, mentale en fysieke verplichtingen die je hebt naar jezelf toe is imo stap 1. Als je dat niet doet, ben je een lul naar jezelf toe. Ook al zou je anderen plaatsen boven jezelf, je kunt anderen ook minder helpen als je jezelf niet helpt. Naast de 40 uur zitten en laten we zeggen 56 uur liggen, heb je zo'n 70 uur in de week over voor alle andere dingen.

Ondanks dat ik als een lul over kom en heel direct ben bij stap 1, snap ik ook je startpunt en zou ik voorstellen dat je nu die gevonden motivatie gebruikt om dingen in je dag te gaan 'slijpen' die je de komende 100 jaar kunt volhouden. Dingen die er voor zorgen dat je niet weer de 100+ kilo aantikt, wat als je eenmaal dat gewicht bent geweest ook gemakkelijk weer kan gebeuren.

Tips is om kleine gewoontes eerst aan te leren met de motivatie die je hebt;
- Voeding gezonder maken (e.g. geen suiker dranken en gezonde maaltijden met eiwit/vet/carb in balans)
- Elke dag actief zijn en lekker beginnen met 20min actief (of minder als dat een te grote stap zou zijn) zijn en dat uitbouwen naar minimaal 1+ uur per dag actief zijn (schoonmaken, wandelen, klussen)
- Een sport of sporten gaan doen die je leuk vind en dat een aantal keer per week gaan doen of nog beter, een gewoonte maken dat je elke dag 'iets' doet waardoor je gaat zweten.

Wat je hiermee bereikt is dat je standaard actiever word en vanzelf ook weerstand kunt bieden aan 'life'. Dan ben jij bijv. diegene die op die werkdag met aansluitend diner en cursus dat je voorstelt om nog een rondje te wandelen en er extra vroeg uit was gegaan om nog even 20min te fietsen. Het was misschien je gymdag, maar door die cursus ging dat begrijpelijk niet, maar toch heb ben je actief geweest.

Dit is imo de basis van een gezond gewicht en dat vast kunnen houden.

Verder was ik benieuwd hoe ik bijvoorbeeld mijn eiwit behoefte berekenen (2gr per lichaamsgewicht is dan best enorm)

En als laatst wat zou een prima (uiteraard, wekelijks kijken wat het doet) caloriebehoefte en indeling van macros zijn om af te vallen.
Bovenstaande gezegd hebbende, dan spot ik hier toch wel wat scheefgroei. Je bent een dacia van 20 jaar oud aan het tunen, terwijl je eerste in een auto wil rijden die uberhaupt getuned kan worden ;)

Als je 3 maaltijden eiwit/vet/carbs op een normaal gevuld en enkel bord naar binnen werkt en 2 stuks fruit pakt op een dag en dat aanvult met suikerloos drinken dan moet je al als een raket gaan afvallen.
Dan komen vanzelf de boterhammen met wat zalm, kwark met wat fruit en noten, een aardappel groente vlees op tafel.

Ik zeg dit omdat ik voorzie dat je al je focus, energie en motivatie al op deze gewoontes verbruikt. Als je een tijdje meer verbruikt dan dat je bezit dan rebound je vanzelf in oude gewoontes.
 
Laatst bewerkt:
Hallo!
Weet je je kcal behoefte en je inamen?
Nee nog niet, maar heb wel MFP om bewust te worden van mijn porties en eten


Chris1989 Bedankt voor je directe en oprechte bericht.
En inderdaad ben ik er achter gekomen dat het verschil gemaakt kan worden in de gewoontes.
 
Nee nog niet, maar heb wel MFP om bewust te worden van mijn porties en eten


Chris1989 Bedankt voor je directe en oprechte bericht.
En inderdaad ben ik er achter gekomen dat het verschil gemaakt kan worden in de gewoontes.

Bereken eerst dit, dan kunnen we je gericht advies geven.
 
Ik kijk en lees op ze tijd hier in de forum voor interessante verhalen mbt fitness(sport) en voeding.
Nu toch besloten om een account te maken en wellicht zal het mij helpen om mijn doelen te bereiken.

Ik ben 31 jaar oud en ik heb mijn hele leven wel gesport.
Voetbal tot mijn 23e
Fitness vanaf mijn 17e ( 2/3 per week)
Boksen/kickboksen vanaf me 25e ( nu sporadisch)

De laatste jaren zijn mijn prioriteiten zodanig veranderd dat ik met een lengte van 1,75/1,76 een gewicht van 138 kilo aantik.
Uiteraad van alles geprobeerd om af te vallen en structureel te trainen, maar vaak door lack of motivation steeds laten liggen (afgehaakt).
Ben altijd wel een persoon geweest die wat zwaarder was maar dit is nu mischien wel het zwaarst wat ik weeg.

Hopelijk vind ik hier in de forum wat tips om eea eindelijk te bereiken en ook vast te houden.

Bedankt!
Begin allereerst eens te sporten, en minder te snoepen. Normale porties eten. track wat je nu werkelijk eet, en haal daar eens 750Kcals per dag van af (5250 per week bekeken)
sausjes naar light, geen frisdrank met suiker etc etc. Nu een dieet volgen van 2700Kcals ga je niet redden. Niet meteen de omslag maken naar blaadjes sla alleen
 
Back
Naar boven