Fitness Seller

Uitslag Bloedtest, Oestradiol afwezig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BulkyBoy

Cool Novice
Lid geworden
10 mrt 2023
Berichten
35
Waardering
14
Lengte
1m80
Massa
65kg
Vetpercentage
14%
Hallo leden,

Ik ben 18 jaar oud (man), en heb van mijn 14e tot 16e een eetstoornis gehad waardoor ik langdurig extreem ondergewicht heb gehad. Tijdens deze periode heb ik mijn drive om het zomaar te zeggen verloren en ben ik ook mijn seksuele verlangens verloren. DIt is ook nooit meer teruggekomen ondanks dat ik inmiddels weer een goede BMI heb en al twee jaar aan het krachttrainen ben. Omdat dit mij mentaal best wel sloopt heb ik ervoor gekozen om een bloedtest af te nemen bij Bloedwaardentest. Ik zou graag jullie input willen hebben over mijn bloedwaardes in het algemeen maar vooral mijn hormonen. Alvast bedankt voor de moeite :)
 

Bijlagen

  • Labrapport.pdf
    283,2 KB · Weergaven: 107
Zou als eerste je naam eens weghalen die op de uitslagen staat.

Ik zou me gezien je verleden en huidige gewicht van 63kg op 1,80 meter eerder bezig houden met nog wat gezonder worden.
Je bent nog heel licht. Je vet% is laag en waarschijnlijk nog veel lager geweest. Je hormonen kunnen soms wel maanden tot een paar jaar af blijven wijken. En libido hoeft niet altijd gepaard te gaan met hormoonwaardes.

Wat eerder opvalt is lage hemoglobine (kan duiden op bloedarmoede, alhoewel de waarde maar net onder t minimum zit).
Te hoge ureum is waarschijnlijk omdat je veel eiwit eet (mogelijk nog in relatie tot je eetstoornis en sporten en evt. Nog spelende angsten voor bepaalde voeding)
Verhoogde leverwaarde en verhoogde CK komt mogelijk door t sporten.

Het is waarschijnlijk niet wat je wil horen (of weten) ... maar kom eerst aan tot echt gezond gewicht, met de juiste voeding. Dan pas heeft t in mijn ogen echt nut om naar je hormonen te kijken.
 
Zou als eerste je naam eens weghalen die op de uitslagen staat.

Ik zou me gezien je verleden en huidige gewicht van 63kg op 1,80 meter eerder bezig houden met nog wat gezonder worden.
Je bent nog heel licht. Je vet% is laag en waarschijnlijk nog veel lager geweest. Je hormonen kunnen soms wel maanden tot een paar jaar af blijven wijken. En libido hoeft niet altijd gepaard te gaan met hormoonwaardes.

Wat eerder opvalt is lage hemoglobine (kan duiden op bloedarmoede, alhoewel de waarde maar net onder t minimum zit).
Te hoge ureum is waarschijnlijk omdat je veel eiwit eet (mogelijk nog in relatie tot je eetstoornis en sporten en evt. Nog spelende angsten voor bepaalde voeding)
Verhoogde leverwaarde en verhoogde CK komt mogelijk door t sporten.

Het is waarschijnlijk niet wat je wil horen (of weten) ... maar kom eerst aan tot echt gezond gewicht, met de juiste voeding. Dan pas heeft t in mijn ogen echt nut om naar je hormonen te kijken.
Bedankt voor je input! Echter ben ik wel volledig hersteld gelukkig (al twee jaar inmiddels) en heeft mijn ondersteuningsteam met alle vertrouwen afscheid genomen :)
 
Het kan best zijn dat je afscheid hebt genomen van je begeleiding.
Maar als je nu 2 jaar traint en je voeding en training op orde is dan gaat er ergens toch iets niet "goed" als je dan nu nog maar 63 kg bent bij 1,80 meter.
Hoe is je voeding nu? Hoe train je nu? Kom je nog aan?
Want dit zijn wel belangrijke factoren die ook je hormonen beïnvloeden.
 
Het kan best zijn dat je afscheid hebt genomen van je begeleiding.
Maar als je nu 2 jaar traint en je voeding en training op orde is dan gaat er ergens toch iets niet "goed" als je dan nu nog maar 63 kg bent bij 1,80 meter.
Hoe is je voeding nu? Hoe train je nu? Kom je nog aan?
Want dit zijn wel belangrijke factoren die ook je hormonen beïnvloeden.
Ik Train 5 dagen in de week, volge het Kong Size programma van Alexander Bromley, Eet gemiddeld 4000kcal op een dag, ik weet het lijkt veel voor mijn stats maar heb een actief leven en werk. Kom hierop ongeveer 0,5-1Kg per week op aan.
 
Ik Train 5 dagen in de week, volge het Kong Size programma van Alexander Bromley, Eet gemiddeld 4000kcal op een dag, ik weet het lijkt veel voor mijn stats maar heb een actief leven en werk. Kom hierop ongeveer 0,5-1Kg per week op aan.
Gewoon zo doorgaan, en als je te vet word ga je je kcals verlagen. 300-500g per week is het mooiste, maar jij bent 18 en zit nog in de groei en met 63kg nog ondergewicht.
 
Ik Train 5 dagen in de week, volge het Kong Size programma van Alexander Bromley, Eet gemiddeld 4000kcal op een dag, ik weet het lijkt veel voor mijn stats maar heb een actief leven en werk. Kom hierop ongeveer 0,5-1Kg per week op aan.
Gewoon doorgaan. 4000 valt nog mee. Je bent redelijk lang en veel te licht, nog in de groei en actief.
Kleine opmerking. Als je 0,5-1kg per week aankomt zou je na 2 jaar wel aardig wat zwaarder moeten zijn. ;)
 
Update: Heb toch besloten om morgen naar de huisarts te gaan om de algehele resultaten te bespreken. Hematologie is toch ook niet helemaal in orde en heb een geschiedenis met een hartritmestoornis. Ga dus vragen om weer een keer een ECG te maken en daarbij een afspraak maken bij een klinisch chemicus/endocrinoloog.
 
Je hemoglobine is net onder de waarde. dat kan zijn dat je B12 eo Foliumzuur tekort hebt. maar je uitslagen met HA bespreken is altijd goed. Ik zie niks waar je je onrustig om zou moeten maken. buitenom je Estradiol
 
Je hemoglobine is net onder de waarde. dat kan zijn dat je B12 eo Foliumzuur tekort hebt. maar je uitslagen met HA bespreken is altijd goed. Ik zie niks waar je je onrustig om zou moeten maken. buitenom je Estradiol
Zit persoonlijk gewoon met een hele lijst aan klachten:
droge huid, verlies van libido, erectiestoornis, verlies van gevoel, prikkelbaar, stemmingswisselingen, opvliegers, koude zweetbuien, constante urinatie, snel geïrriteerd, semi-depressief, verlies van hongergevoel, 'droge' pezen en gewrichten, altijd moe.
Dus ik hoop dat na een wat uitgebreider onderzoek in het ziekenhuis er misschien een diagnose gesteld kan worden. Nog een vraagje, Is ureum trouwens niet heel giftig in je bloed?
 
Zit persoonlijk gewoon met een hele lijst aan klachten:
droge huid, verlies van libido, erectiestoornis, verlies van gevoel, prikkelbaar, stemmingswisselingen, opvliegers, koude zweetbuien, constante urinatie, snel geïrriteerd, semi-depressief, verlies van hongergevoel, 'droge' pezen en gewrichten, altijd moe.
Dus ik hoop dat na een wat uitgebreider onderzoek in het ziekenhuis er misschien een diagnose gesteld kan worden. Nog een vraagje, Is ureum trouwens niet heel giftig in je bloed?
Ureum is een afvalproduct wat vrij komt bij de eiwitstofwisseling in je lever. Maar aan je klachten te lezen is het idd een goed idee om je verder te laten onderzoeken, ook op vitamines
 
Update: Bij de huisarts geweest vandaag, zoals ik al had verwacht had ze eigenlijk 0 verstand van hormonen, dat gaf ze ook toe. Vandaar een doorverwijzing naar interne geneeskunde in het ziekenhuis (Rijnstate). De wachttijd is wel 60 dagen, maar hoop dat er sneller plek vrij komt anders word ik er ook niet gelukkiger op.
 
Update: Bij de huisarts geweest vandaag, zoals ik al had verwacht had ze eigenlijk 0 verstand van hormonen, dat gaf ze ook toe. Vandaar een doorverwijzing naar interne geneeskunde in het ziekenhuis (Rijnstate). De wachttijd is wel 60 dagen, maar hoop dat er sneller plek vrij komt anders word ik er ook niet gelukkiger op.
Tenminste eerlijk en mooi dat je nu bent doorverwezen. Beter dan ze je met een kluitje in het riet sturen
 
Tenminste eerlijk en mooi dat je nu bent doorverwezen. Beter dan ze je met een kluitje in het riet sturen
Ze hebben het toch gedaan, kreeg dit bericht:

De verwijzing is geannuleerd met als reden ‘bij een goed testosteron is dit niet de verklaring voor erectiele dysfunctie. derhalve de verwijzing tegen gehouden.’
 
Is er iemand die een ziekenhuis weet waar ze wel de moeite nemen om mij te behandelen en in ieder geval mijn verhaal aan te horen? Ik woon bij Nijmegen/Arnhem dus het liefst in de regio, maar als je elders goede ervaringen hebt in de Randstad bijvoorbeeld hoor ik het ook graag :)
 
Is er iemand die een ziekenhuis weet waar ze wel de moeite nemen om mij te behandelen en in ieder geval mijn verhaal aan te horen? Ik woon bij Nijmegen/Arnhem dus het liefst in de regio, maar als je elders goede ervaringen hebt in de Randstad bijvoorbeeld hoor ik het ook graag :)
Dan kom je al snel uit bij een privé kliniek denk ik als je geen doorverwijzing hebt van een huisarts
 
Dan kom je al snel uit bij een privé kliniek denk ik als je geen doorverwijzing hebt van een huisarts
Heb wel een doorverwijzing gekregen van de huisarts maar deze is afgekeurd door iemand van het ziekenhuis met de reden die ik hierboven heb genoemd
 
Heb wel een doorverwijzing gekregen van de huisarts maar deze is afgekeurd door iemand van het ziekenhuis met de reden die ik hierboven heb genoemd
O sorry lezen is niet mijn sterkste kant.
Dan zou ik gewoon naar het ziekenhuis toegaan en een andere arts raadplegen.

Soms moet je een beetje voor jezelf opkomen ✌️
 
O sorry lezen is niet mijn sterkste kant.
Dan zou ik gewoon naar het ziekenhuis toegaan en een andere arts raadplegen.

Soms moet je een beetje voor jezelf opkomen ✌️
Ga sowieso nog aan mijn huisarts vragen om een verwijzing voor een ander ziekenhuis te krijgen, want zonder verwijzing mag je alles volgens mij uit je eigen zak betalen
 
Back
Naar boven