Fitness Seller

Hi (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Doreen

Novice
Lid geworden
14 mrt 2023
Berichten
16
Waardering
9
Lengte
1m68
Massa
68kg
Hoi,
Ik ben nieuw hier en stel me graag even voor.
Ik ben Doreen, 168 cm lang en weeg rond de 80 kilo.

ik probeer al een tijd af te vallen, maar helaas kom ik niet verder.
Ik ben tot 78 kilo gekomen maar helaas kom ik nu weer aan.

ik sport drie keer in de week en probeer goed op mijn voeding te letten maar het gaat me niet heel goed af, vooral veel honger. Iemand die me de goede richting op kan helpen met wat tips?
 
Hoi,
Ik ben nieuw hier en stel me graag even voor.
Ik ben Doreen, 168 cm lang en weeg rond de 80 kilo.

ik probeer al een tijd af te vallen, maar helaas kom ik niet verder.
Ik ben tot 78 kilo gekomen maar helaas kom ik nu weer aan.

ik sport drie keer in de week en probeer goed op mijn voeding te letten maar het gaat me niet heel goed af, vooral veel honger. Iemand die me de goede richting op kan helpen met wat tips?
Hoi doreen,

Misschien is het even handig om te vermelden wat je zoal eet iedere dag zodat we je verder kunnen helpen!
 
In de ochtend havermout met melk en banaan.

In de middag meestal een salade. Ook wisselend met kip of kaas. Soms met couscous soms alleen sla.

Avond is wisselend maar probeer tussen de 1500 en 1700 kcal te blijven.
 
In de ochtend havermout met melk en banaan.

In de middag meestal een salade. Ook wisselend met kip of kaas. Soms met couscous soms alleen sla.

Avond is wisselend maar probeer tussen de 1500 en 1700 kcal te blijven.
En hoe groot zijn de porties? Wat drink je aanvullend hierbij? Wat voor oefeningen doe je/wat voor schema houd je aan en wat is jouw verdere dagbesteding? (actieve baan, kantoorbaan, loop je nog 10km per dag voor de lol)
 
200ml melk
40 gr havermout
banaan

100 gram tomaat
100 gram komkommer
75 gram couscous
75 gram kip

drinken water en thee

twee keer per week uur circuit training een keer vrij fitness met wisselende oefeningen waar trainer mee komt. Voor alles combinatie kracht en cardio.

baan is actief maar ook kantoor tijdens werk zo’n 6000 stappen
 
200ml melk
40 gr havermout
banaan

100 gram tomaat
100 gram komkommer
75 gram couscous
75 gram kip

drinken water en thee

twee keer per week uur circuit training een keer vrij fitness met wisselende oefeningen waar trainer mee komt. Voor alles combinatie kracht en cardio.

baan is actief maar ook kantoor tijdens werk zo’n 6000 stappen
Dat zijn geen 1500/1700 calorieën, ga eens calorieën tracken,dan weet je precies wat je binnenkrijgt.
Ik denk dat je meer calorieën tot je neemt.
 
Ik hou het dagelijks bij in myfitness pall
 
Dan moeten de calorieën iets naar beneden.
 
Als je honger hebt kan je ook bv een appel of komkommer eten, dat vult en heeft weinig calorieën, een klein handje ongezouten noten kan je ook proberen.
 
Sterk topic nu al.. Post eens wat screenshots van je MFP dagen?
Als je niet "stiekem" meer gebruikt, of dingen vergeet te loggen, dan moet je wat minderen.
I.p.v. MFP kan je ook hier naar kijken; https://macrofactorapp.com/

Voor honger meer volume voedsel eten, dus wat weinig kcal/100 gram heeft..
Meer drinken, verder is het een stukje gewenning. Hongergevoel gaat vanzelf weg.
 
Oké ik weet niet wat er met BMF bedoeld wordt.

Denk ik vooral meer moet gaan opletten in macro’s, maar daar lees ik verschillende dingen over.
 

Bijlagen

  • E5EAAF91-F3FD-4A0E-9C46-B8295B6618E1.png
    E5EAAF91-F3FD-4A0E-9C46-B8295B6618E1.png
    149,8 KB · Weergaven: 108
  • 52A57801-A33D-41B1-8BC1-81C0213C5F02.png
    52A57801-A33D-41B1-8BC1-81C0213C5F02.png
    147,4 KB · Weergaven: 103
Oké ik weet niet wat er met BMF bedoeld wordt.

Denk ik vooral meer moet gaan opletten in macro’s, maar daar lees ik verschillende dingen over.
BMR is je minimale voedingsbehoefte aan kcals. je gaat daar pas onder als je dieper gaat cutten(vetverbranden)

ga eens uit van 140g eiwit(schreef bijna wiet)
50g vet en de rest koolhydraten.
drink water, thee koffie of zero. Zo weinig mogelijk suiker. Pas ook op met veel sapjes en smoothies waar veel appelsap in zit.
 
BMR is je minimale voedingsbehoefte aan kcals. je gaat daar pas onder als je dieper gaat cutten(vetverbranden)

ga eens uit van 140g eiwit(schreef bijna wiet)
50g vet en de rest koolhydraten.
drink water, thee koffie of zero. Zo weinig mogelijk suiker. Pas ook op met veel sapjes en smoothies waar veel appelsap in zit.
Oké ga ik proberen en hoeveel kcal houd je dan aan? Die 1400 kcal? Qua drinken sowieso alleen water en thee en geen suikerhoudende drankjes want dat vind ik al niet lekker.
 
Oké ga ik proberen en hoeveel kcal houd je dan aan? Die 1400 kcal? Qua drinken sowieso alleen water en thee en geen suikerhoudende drankjes want dat vind ik al niet lekker.
Als je nu op 1700 werkelijke kcals zit, zou ik dat even aanhouden.
weeg je elke ochtend naakt na wc-bezoek, dan kun je alkes bijhouden en zie je resultaat. Val je niet af verlaag je met 150kcals aan koolhydraten, en hou je dat weer dag of 10 aan, adhv resultaat aanpassen tot gewenste. Ik denk dat aks je flink traint je wel moet afvallen op 1700kcals, maar je ziet het zelf wel.

succes 😘
 
Hier een korte update nu een week geprobeerd.

gewicht van 80,8 kg naar 80,6kg
volgens de weegschaal vetpercentage van 30,8% naar 31%

Wat kan ik nu het beste doen naar 1550 kcal en dan 45% koolhydraten, 30% eiwitten en 25% vetten
is dat een idee?
 
Hier een korte update nu een week geprobeerd.

gewicht van 80,8 kg naar 80,6kg
volgens de weegschaal vetpercentage van 30,8% naar 31%

Wat kan ik nu het beste doen naar 1550 kcal en dan 45% koolhydraten, 30% eiwitten en 25% vetten
is dat een idee?
Het is niet de bedoeling dat je elke week maar gaat verlagen. Gewoon op die 1700 kcal blijven zitten en goed blijven tracken (denk dat daar het grootste probleem zit), dit kan je blijven doen tot je gewicht terug stil komt te staan en dan ga je verder verlagen of eventueel cardio toevoegen.

Ik zou je macro's ook niet berekenen in percentages maar in grammen (2-2.2 gram/kg eiwitten, 0.5-1 gram/kg vet, rest koolhydraten).
Gezien je 80kg weegt op 168 zou ik de eiwitten eerder berekenen op basis van je LBM (lean body mass) dan op je lichaamsgewicht. Dat maakt de macro's:
  • 104-114 gram eiwitten
  • 40-80 gram vetten
  • 231-131 gram koolhydraten
Ik eet persoonlijk liever koolhydraten dan vetten dus ga eerder aan de lage kant zitten bij de vetten en de hogere kant bij de koolhydraten.
 
Hier een korte update nu een week geprobeerd.

gewicht van 80,8 kg naar 80,6kg
volgens de weegschaal vetpercentage van 30,8% naar 31%

Wat kan ik nu het beste doen naar 1550 kcal en dan 45% koolhydraten, 30% eiwitten en 25% vetten
is dat een idee?
Wat ik hierboven al schreef. Je moet de Kcals langer aanhouden dan 7 dagen.
Weeg jezelf elke dag naakt na wc-bezoek als je net bent opgestaan. Zo kun je bijhouden wat er gebeurt.
 
Back
Naar boven