MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Lijkt me echt behoorlijk useless, vergelijkbaar met een auto met wat, 3000pk?

Onder de 200kph sta je gewoon je wiel(en) te spinnen en daarboven moet je je afvragen of je dan nog echt zo veel vermogen en acceleratie wilt.

Werkt waarschijnlijk ook alleen maar onder specifieke omstandigheden, in het filmpje kan hij een normale Hayabusa al niet bijhouden omdat hij te veel wheelspin heeft.

Maarja ik kan 100pk kennelijk al niet op de weg houden dus ik kan maar beter niet te veel kritiek hebben
Vond em toch aardig goed het vermogen op de weg zetten met 600pk en straatasfalt. Maar dit is ook voor competities en zo moet je er ook naar kijken. Is geen toergerichte bike en daar gebruiken ze hem ook niet voor.
 
Mijn stijl is het ook niet.

Maar speel al langer met het idee van een turbocharged fireblade 900rr. Zit alleen met het carburateur probleem, dan zou ik op injectie moeten gaan. Verder is het wel te doen op lage druk en std internals en kleine aanpassingen. Inlaattraject is de enigste belangerijke horde die je moet nemen. Maar optie zou zijn van de 2001 fireblade met de eerste injectie, ECU laat je zo flashen hoorde ik. Blok overzetten is hels aangezien de sc33 blade het blok in het frame zit en bij de sc44 de achterbrug aan het blok gemonteerd zit.

Smering haal je vanuit de kop en via zwaartekracht langs de turbo en het blok weer in, dat is in principe "zo gebeurd" .

Starlet glanza turbo zou het beste passen, 1.3 4 in lijn turboblok, compacte turbo . Ze hadden ooit plug and play kits maar die kan ik niet meer vinden.

Staat iig op de bucketlist
Daar heb je waarschijnlijk (toegang tot) een vermogensbank voor nodig?
 
Mijn stijl is het ook niet.

Maar speel al langer met het idee van een turbocharged fireblade 900rr. Zit alleen met het carburateur probleem, dan zou ik op injectie moeten gaan. Verder is het wel te doen op lage druk en std internals en kleine aanpassingen. Inlaattraject is de enigste belangerijke horde die je moet nemen. Maar optie zou zijn van de 2001 fireblade met de eerste injectie, ECU laat je zo flashen hoorde ik. Blok overzetten is hels aangezien de sc33 blade het blok in het frame zit en bij de sc44 de achterbrug aan het blok gemonteerd zit.

Smering haal je vanuit de kop en via zwaartekracht langs de turbo en het blok weer in, dat is in principe "zo gebeurd" .

Starlet glanza turbo zou het beste passen, 1.3 4 in lijn turboblok, compacte turbo . Ze hadden ooit plug and play kits maar die kan ik niet meer vinden.

Staat iig op de bucketlist
Ik ben zelf eerder geneigd om de nieuwe Kawa ZX-04 te kopen. Had bijna als 2de motor de nieuwste Kawa 636 gekocht, totdat ik me realiseerde dat die teveel op mijn oude Speed Four lijkt.
 
franco-morbidelli-yamaha-facto-1.jpg
 
Haarlem naar Markem met een vriendin, grotendeels binnendoor, leuke route.

Stukje op de Tracer 900 gereden ook.
Super blok, alleen de sithouding en het brede stuur is het niet voor mij.


IMG_20230413_215020_082.jpg

20230413_200456.jpg

IMG-20230413-WA0054.jpg
 
Vraagjes voor ervaren lange afstand rijders onder ons(en ieder ander die iets wilt zeggen, iedereen is welkom #safe space)

Ik wil met een vriendin(beide eigen motor) van mij in augustus naar Schotland de NC500 doen. Via Hoek van Holland de ferry en dan heel Engeland door naar Schotland, de NC500 en terug.

Plan is om nachtferry naar Engeland en dan in 1 dag van Harwich naar Edinburgh (700km/8uur) dan vanuit Edinburgh de NC500 in 5 dagen. Dan weer de zelfde route terug. Alles bij elkaar 9 dagen 8 nachten. Totaal +-3000km.

Is dit te doen?
Tips en tricks?
Must pack?
Must see?
Must avoid?
Andere dingen die je er over kan zeggen?


Foto voor inspiratie.
81364342_631601807646238_6133653950308664955_n.jpg
 
Waarom Engeland en Schotland op de motor? Het is daar best mooi, maar kwa weer en wegen kan je eigenlijk geen slechtere keuze maken in Europa.
 
Vraagjes voor ervaren lange afstand rijders onder ons(en ieder ander die iets wilt zeggen, iedereen is welkom #safe space)

Ik wil met een vriendin(beide eigen motor) van mij in augustus naar Schotland de NC500 doen. Via Hoek van Holland de ferry en dan heel Engeland door naar Schotland, de NC500 en terug.

Plan is om nachtferry naar Engeland en dan in 1 dag van Harwich naar Edinburgh (700km/8uur) dan vanuit Edinburgh de NC500 in 5 dagen. Dan weer de zelfde route terug. Alles bij elkaar 9 dagen 8 nachten. Totaal +-3000km.

Is dit te doen?
Tips en tricks?
Must pack?
Must see?
Must avoid?
Andere dingen die je er over kan zeggen?


Foto voor inspiratie.
Bekijk bijlage 581537
Erg leuk, ik ga deze zomer of anders volgend jaar ook die kant op, maar waarschijnlijk naar Wales. Onderschat de afstanden en met name de duur van de dagetappes niet.

Op het motor-forum krijg je vast goede tips en antwoorden op eventuele specifieke vragen.
 
Waarom Engeland en Schotland op de motor? Het is daar best mooi, maar kwa weer en wegen kan je eigenlijk geen slechtere keuze maken in Europa.
Nc500 zou echt heel mooi moeten zijn en we willen beide een keer naar Schotland dus komt goed uit. Het weer kan wel shit zijn ja, maar augustus zou wel oke moeten zijn hoop ik.

Erg leuk, ik ga deze zomer of anders volgend jaar ook die kant op, maar waarschijnlijk naar Wales. Onderschat de afstanden en met name de duur van de dagetappes niet.

Op het motor-forum krijg je vast goede tips en antwoorden op eventuele specifieke vragen.
Thnx voor de tip van het motor forum.

Ja die ene dag van 700km is een beetje twijfelachtig, maar we willen die liever niet in 2en splitsen want dan redden we het niet met het aantal beschikbare dagen.
 
Nc500 zou echt heel mooi moeten zijn en we willen beide een keer naar Schotland dus komt goed uit. Het weer kan wel shit zijn ja, maar augustus zou wel oke moeten zijn hoop ik.


Thnx voor de tip van het motor forum.

Ja die ene dag van 700km is een beetje twijfelachtig, maar we willen die liever niet in 2en splitsen want dan redden we het niet met het aantal beschikbare dagen.
700km is best een eind, op jouw leeftijd was ik helemaal lam van 1000km snelweg maar anderen lachen daarom. Zorg dat je naast je motorjas betere kleding draagt dan alleen een motorjeans en motorschoenen zoals op je foto´s hier, je moet voorbereid zijn op regen, kou en hitte. Banden moeten ook niet verder dan halfsleets zijn. Check ook remblokjes, remolie niveau, staat van de aandrijfketting en onderweg je motoroliepeil. Ververs desnoods je olie voordat je weggaat. Denk vooraf goed na hoe je je bagage gaat vervoeren. Bandenreparatie setje en klein busje kettingvet spray is ook wel handig.
 
Laatst bewerkt:
Erg leuk, ik ga deze zomer of anders volgend jaar ook die kant op, maar waarschijnlijk naar Wales. Onderschat de afstanden en met name de duur van de dagetappes niet.

Op het motor-forum krijg je vast goede tips en antwoorden op eventuele specifieke vragen.
Zou met de boot vanuit IJmuiden naar Hull gaan scheelt je ook al weer een eind rijden vanaf Harwich 354 km volgens de navi, vanaf Hull is het 400 km naar Edinburgh en vanaf Edinburgh naar Inverness begin van de route is het ook 250 km. Zou zelf overigens Hull Edinburgh in 1 dag doen en dan de 2e dag vanaf Edinburgh met de route beginnen, dat lijkt me prima te doen, maar goed ligt ook aan het weer, aan de motor waar je op rijdt etc, veel variabelen die daar aan trekken 🤣
 
Back
Naar boven