XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

  • Het is een mooie deal voor Rusland. 20.000 verkrachters, pedo's, moordenaars, etc minder.
    Ik weet het niet hoor. Gevangenen, waarschijnlijk slecht getrainde, inzetten als kanonnenvoer in een oorlog zegt ook iets over de normen en waarden van dit regime.

    Bovendien: al die verkrachters, pedo's, moordenaars, etc. die jij noemt en die niet zijn omgekomen, staan nu weer op vrij voeten, want dat was de deal. Wellicht getraumatiseerd. Lekker dan.
     
    Laatst bewerkt:
    Ik weet het niet hoor. Gevangenen, waarschijnlijk slecht getrainde, inzetten als kanonnenvoer in een oorlog zegt ook iets over de normen en waarden van dit regime.

    Bovendien: al die verkrachters, pedo's, moordenaars, etc. die jij noemt en die niet zijn omgekomen, staan nu weer op vrij voeten, want dat was de deal. Wellicht getraumatiseerd. Lekker dan.
    Verkrachters, pedo's en moordenaars na 1/3 a 2/3 van hun korte gevangenisstraf weer loslaten op de eigen bevolking zegt pas iets over een regime.
     
    De oorlog sleept aan omdat men dat wil. Wie wil dat? Diegene die wapens verkopen. Wie nog? De VS....net zoals ze Iran en Irak 8 jaar wapens hebben gegeven....elkaar laten afzwakken....om daarna Irak makkelijk over te nemen. Maar zelf dat lukte niet.
     
    Dat hoeft hij ook niet. Gewoon de grenzen van een soeverein land respecteren en dan zijn we klaar.
    En je weet hopelijk wel waarom hij zich verplicht voelde Oekraïne aan te vallen? Of ga je de 40 jaar durende provocatie van de NATO negeren?
     
    En je weet hopelijk wel waarom hij zich verplicht voelde Oekraïne aan te vallen? Of ga je de 40 jaar durende provocatie van de NATO negeren?
    Nee. Geschiedenis is niet echt mijn interessegebied. Dus het komt door de NATO dat Poetin zich gedwongen voelde Oekraine binnen te vallen?
     
    Nee. Geschiedenis is niet echt mijn interessegebied. Dus het komt door de NATO dat Poetin zich gedwongen voelde Oekraine binnen te vallen?
    De NATO heeft na de Koude OOrlog zijn expansiedrang gewoon verder gezet. Rusland verder omsingelt met "armed bases" vol met (kern)wapens. Rusland zegt al 40 jaar dat ze er mee moeten ophouden maar dat doet de NATO natuurlijk niet. En we weten allemaal wat de fascistische milities van Oekraine al tien jaar doen in de grensstreek.
     
    De NATO heeft na de Koude OOrlog zijn expansiedrang gewoon verder gezet. Rusland verder omsingelt met "armed bases" vol met (kern)wapens. Rusland zegt al 40 jaar dat ze er mee moeten ophouden maar dat doet de NATO natuurlijk niet. En we weten allemaal wat de fascistische milities van Oekraine al tien jaar doen in de grensstreek.
    Wat doen ze dan en heb je er bronnne bij?
     
    Dus het komt door de NATO dat Poetin zich gedwongen voelde Oekraine binnen te vallen?
    Ja

    Op zich een vrij bizar artikel: https://www.trouw.nl/buitenland/na-...t-leeft-over-twee-maanden-niet-meer~b598d1a4/

    'Training' van minder dan twee weken. Ook bizar dat de leeftijd van de trainees al opgeschoven is naar 40+. Dat zegt genoeg over de Oekraïense verliezen.
    Fucked up.
    Een mensenleven is niks waard.

    Beter stopt iedereen met dat 'we gaan pas praten als Rusland helemaal uit Oekraïne vertrekt' gelul, en beginnen ze zo snel mogelijk met vredesonderhandelingen. De Donbass is Oekraïne kwijt, de Krim zijn ze ook kwijt. Die gaan ze niet terug kunnen veroveren.

    Elke dag dat deze oorlog voortduurt kost Oekraïne alleen maar mensenlevens en kapitaalvernietiging.
    Of ze worden straks zo wanhopig dat ze een paar stormshadows of ander lang afstand spul op een stad in Rusland afvuren en dan heb je de poppen aan het dansen.
     
    De NATO heeft na de Koude OOrlog zijn expansiedrang gewoon verder gezet. Rusland verder omsingelt met "armed bases" vol met (kern)wapens. Rusland zegt al 40 jaar dat ze er mee moeten ophouden maar dat doet de NATO natuurlijk niet. En we weten allemaal wat de fascistische milities van Oekraine al tien jaar doen in de grensstreek.
    Of ze zijn gewoon een beetje boos omdat zowel Gorbatsjov als Poetin in het verleden ook graag wilden toetreden tot.l de NATO.

    Maar op een serieuzere voet áls Rusland de NATO de schuld geeft omdat ze zich gedwongen voelde om deze oorlog te starten, geef je dan de NATO geen vrijbrief om zich er dan ook actief in te mengen?
     
    De NATO heeft na de Koude OOrlog zijn expansiedrang gewoon verder gezet. Rusland verder omsingelt met "armed bases" vol met (kern)wapens. Rusland zegt al 40 jaar dat ze er mee moeten ophouden maar dat doet de NATO natuurlijk niet. En we weten allemaal wat de fascistische milities van Oekraine al tien jaar doen in de grensstreek.
    De data zeggen iets anders. Die laten een duidelijke afname zien van nucleaire wapens na de koude oorlog:
     
    De data zeggen iets anders. Die laten een duidelijke afname zien van nucleaire wapens na de koude oorlog:

    Er zijn er op papier misschien minder in omloop, maar in verhouding staan er nu veel meer nukes op strategische plekken rondom Rusland. Zogenaamd om de NAVO landen te beschermen tegen Iran, je verzint het niet.

    5-7 minuten afstand vanaf Moskou gezien zelfs.

    Moet Rusland eens proberen, of China, Nukes in Mexico neerzetten :emo:
     
    Er zijn er op papier misschien minder in omloop, maar in verhouding staan er nu veel meer nukes op strategische plekken rondom Rusland. Zogenaamd om de NAVO landen te beschermen tegen Iran, je verzint het niet.
    En dat is een legitieme reden voor Rusland om Oekraine binnen te vallen? En daarnaast, Rusland zal ze toch ook wel strategisch goed hebben geplaatst neem ik aan?
     
    O.K. Ik ga even de het NATO beleid van de afgelopen 10-20 jaar bestuderen, wat er volgens jullie voor heeft gezorgd dat Rusland geen andere keus had dan Oekraine binnen te vallen. Vind het een sterk verhaal. Ik moet dan teruggaan tot voor annexatie van de Krim neem ik aan?
     
    Laatst bewerkt:
    En dat is een legitieme reden voor Rusland om Oekraine binnen te vallen? En daarnaast, Rusland zal ze toch ook wel strategisch goed hebben geplaatst neem ik aan?
    In een paar onderzeeërs in elk geval.
     
    O.K. Ik ga even de het NATO beleid van de afgelopen 10-20 jaar bestuderen, wat er volgens jullie voor heeft gezorgd dat Rusland geen andere keus had dan Oekraine binnen te vallen. Vind het een sterk verhaal. Ik moet dan teruggaan tot voor de Krim-oorlog neem ik aan?
    Ee NATO is steeds verder op blijven rukken naar het oosten zegt men.

    Wel lastig om dat hard te maken aangezien Turkije er al sinds 1952 bij hoort
     
    Back
    Naar boven