MuscleMeat

Herstel lichaam na drank(festijn)? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik zuip meestal maar een dag of 5 in mijn vakantie en moet hier meestal 5 a 6 weken van herstellen voor ik weer fit ben.
 
Jaman heb het laatst uitgerekend, in 3 jaar tijd ca 2300 euro. Naja zat ook veel eiwit bij. Meeste van die shit ben k op de helfd nog mee gekapt op man :D.

Hou het nu maar bij Creatine, eiwit en multi-vit. Maar was cker leuk te proberen :p

Wheehheh damn man :D

Had ff 3 jaar UBERHARD getrained en dat geld gespaard :D voor 2300 euro heb je denk ik wel 7 leuke kuurtjes :D
 
Precies niet, maar totale herstel na 1 keer goed zuipen is al minimaal 2 weken. Reken hier dus maar op enkele maanden voordat je weer op je oude niveau bent. Lichaam heeft wonderbaarlijk herstelvermogen, maar 14 dagen straalbezopen is een aardige tik voor je systeem om van te herstellen.

2 weken herstellen na 1 avond flink zuipen?
wat bedoel je met herstellen dan? dat je dan pas weer kan gaan trainen of dat je dan pas weer op je oude niveau kan komen?
is alcohol dan zo slecht voor je lichaam? ik dacht altijd 1 a 2dagen dat je lam bent maar dat je erna weer helemaal hersteld bent.
 
Bespaar me je advies. Ik ben 23 jaar kerel en weet dondersgoed waar ik mee bezig ben. En dat je alleen moet kuren als je op wedstrijd niveau draait, en helemaal niet moet drinken, en als je uitgaat je alleen water drinkt, en eens in de maand op stap gaat etc etc etc. zal onbetwijfeld je mening zijn maar bespaar het me ;)

Dude, je mag dan wel 3 jaar ouder zijn maar over mij weet je helemaal niets.
Ik drink zoals elk normale jongere, **** al die stricte regeltjes, leven moet je. Hetzelfde geldt over voedingsschema's waaraan sommigen zich starrig vasthouden, respect voor diegenen, maar ik laat liever wat ruimte (m.a.w. als amateur heeft het IMO weinig zin).
Verder durf ik niet te beweren dat je niet weet waar je mee bezig bent, maar ik blijf erbij dat iemand die kuurt zich wél 200% moet geven, en als voorbereiding slaagt dat nergens op.

Maar je beseft hoogstwaarschijnlijk wel dat het raar overkomt als je je post nog eens bekijkt, je spreekt niet over plezierdrinken, maar 20 glazen bier per avond. Pretty heavy als je het mij vraagt, ik ga er dan wel van uit dat je serieus wat aankan.
Moest ik dat doen, dan lag ik op intensive care, (maar inderdaad; ik ben jou niet, daar heb je een punt...)
 
Het was indeed een beetje dom om het plezier van de strandhoeren en drank in één post samen te vatten met het woord kuren mja :rolleyes:
 
Heeft iemand enig idee hoe lang je lichaam erover doet om volledig te herstellen als je flink gezopen heb. Het is zo dat ik in de afgelopen 3 weken van de 21 dagen 14 dagen straalbezopen ben geweest. Niet gezond maar in de vakantieperiode reserveer je die tijd.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor je lichaam na zo'n slopend drankfestijn weer volledig hersteld is?

Je bedoelt wanneer je weer mag kuren? :D
 
2 weken herstellen na 1 avond flink zuipen?
wat bedoel je met herstellen dan? dat je dan pas weer kan gaan trainen of dat je dan pas weer op je oude niveau kan komen?
is alcohol dan zo slecht voor je lichaam? ik dacht altijd 1 a 2dagen dat je lam bent maar dat je erna weer helemaal hersteld bent.

Volledig herstel van alle enzymen, neurotransmitters, lever en andere zaken waar een keer goed doorhalen van invloed op is. Je kan natuurlijk gewoon blijven trainen, maar het duurt dus minimaal 2 weken voordat je weer op je oude vormpeil bent.

Wisselt nog wel wat per persoon, maar de schade van alcohol in grote mate is aanzienlijk.
 
Kom op man het is toch duidelijk dat je kapot gaat van een tijd doorhalen! Ik ga niet eens beginnen wat ik gemiddeld op een avond drink dat wil je niet eens weten. Maar dat het Katabool werkt is een ding wat erg zeker is. Ik heb het aan den lijven ondervonden. Wel is het zo dat je het op de korte termijn niet eens hoeft te ervaren.. Stel je begint te drinken 3 dagen lang.. dan zou je op de 3e dag nog steeds PR's kunnen neerzetten in de gym. Het is de wil die er voor zorgt dat het gewicht omhoog gaat. Zelf ondervonden met mijn Deadlift record tijdens de Carnaval.
 
Ben zelf overigens nog aan het herstellen van een aantal jaartjes flink doorhalen :D
 
Volledig herstel van alle enzymen, neurotransmitters, lever en andere zaken waar een keer goed doorhalen van invloed op is. Je kan natuurlijk gewoon blijven trainen, maar het duurt dus minimaal 2 weken voordat je weer op je oude vormpeil bent.

Wisselt nog wel wat per persoon, maar de schade van alcohol in grote mate is aanzienlijk.

Dus elke zaterdagavond zat worden (zoals heel veel mensen doen) is dus echt slecht voor een bb'er?
ik ga eens per 4-8 weken uit maar mijn trainingsmaat is elke zaterdag lam. of van bier of van een pilletje. toch knap dan dat hij dit jaar wat kg's gegaind heeft
 
Je gaint wel, maar langzamer dan je in normale doen had gedaan. Je lichaam blijft natuurlijk niet weken lang catabool na een zuipfestijn, dat zou niemand overleven. Maar minder anabool is ook minder progressie.
 
Hoe sta jij er voor zolangzamerhand juriaan ?? word het niet eens tijd voor een nieuwe serie foto's?

@ Drankfestijn... ik denk idd toch wel een maand...
Ikzelf ben ook aardig aan het feesten geweest in de vakantie .. vorige week weer volop aan de training was ook flink zwaar.. heb op vakantie ook wel getraind, maar had niet al te veel materiaal en gewicht tot me beschikking daar...
 
Zow, ik vraag me het op dit moment ook even af hoe lang het zal duren.. Ben naar Lloret geweest en heb me daar 7 avonden goed beschonken.. Hele lichaam is nu moe, ben ook hardstikke verkouden met een zere keel der bij
 
Heeft iemand enig idee hoe lang je lichaam erover doet om volledig te herstellen als je flink gezopen heb. Het is zo dat ik in de afgelopen 3 weken van de 21 dagen 14 dagen straalbezopen ben geweest. Niet gezond maar in de vakantieperiode reserveer je die tijd.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor je lichaam na zo'n slopend drankfestijn weer volledig hersteld is?

ik denk niet dat dit hier thuishoort..

ik ben van de 14 dagen 11 dagen niet normaal lam geweest, maar ik heb mij nooit afgevraagd hoe het zou zitten met herstel..

maakt het wat uit? je hebt 2 weken in het jaar lol en als je echt zoveel om het herstel had gegeven dan had je deze vraag gesteld voordat je zoveel ging zuipen..

als je gaat zuipen moet je niet achteraf mauwen over massaverlies, dat weet je namelijk al voordat je begint met zuipen..

maak een beetje lol en zit er niet teveel over in.. je moet wel blijven leven..

als jij 50 weken per jaar dedicated bent en 2 weken niet, dan gain je over het gehele jaar altijd nog meer dan genoeg..
 
meestal na enkele weken flink alcohol kappen krijg je een dikke griep .
is mij ook al veel gebeurt
 
In spanje krijg je ook griep door die airco's.
Ze noemen het zelfs de pest. Blanes pest / Llorett pest.
Zoop vroeger 2x per week aardig. Trainen ging op zich wel. Vakanties ook meestal kleine 3 weken naar de klote. Hersteld wel weer joh. Heb wel eens afkick verschijnselen gehad :)
 
idd man die k*tairco's daarzo, zit al 3 weken te hoesten en met een verstopte neus en wordt langszaam minder, als het niet snel overgaat ga ik maar eens naar de dokter, hoorde ook al dat een paar mensen aan de antibiotica moesten.
 
Hmm zoals ik het nu lees met je LITERS drank en pizza's en hotdogs heb je je lichaam aardig vertyft. Zonde van die tijd trainen daarvoor. Ik snap ook wel dat het gezellig is een keer flink feesten maar ik snap niet waarom je je lichaam zo ver******:scratch: Ik zou er geen goed gevoel bij hebben en dan wou je nog gaan kuren ook... Doe eerst nu maar is stoppen met zuipen en ga vanaf nu weer gezond eten met de goede vitaminen, veel water drinken. Goed slapen en je zult je na een dikke maand weer in orde voelen. En dan weer lekker gaan knallen met frisse moed en een goed uitgerust lichaam.
 
Dude, je mag dan wel 3 jaar ouder zijn maar over mij weet je helemaal niets.
Ik drink zoals elk normale jongere, **** al die stricte regeltjes, leven moet je. Hetzelfde geldt over voedingsschema's waaraan sommigen zich starrig vasthouden, respect voor diegenen, maar ik laat liever wat ruimte (m.a.w. als amateur heeft het IMO weinig zin).
Verder durf ik niet te beweren dat je niet weet waar je mee bezig bent, maar ik blijf erbij dat iemand die kuurt zich wél 200% moet geven, en als voorbereiding slaagt dat nergens op.

Maar je beseft hoogstwaarschijnlijk wel dat het raar overkomt als je je post nog eens bekijkt, je spreekt niet over plezierdrinken, maar 20 glazen bier per avond. Pretty heavy als je het mij vraagt, ik ga er dan wel van uit dat je serieus wat aankan.
Moest ik dat doen, dan lag ik op intensive care, (maar inderdaad; ik ben jou niet, daar heb je een punt...)

Goede post santoz, missch niet helemaal goed verwoord, ben ik met je eens. Ik dacht dat je een moraalridder was die me de les wilde lezen. Dit is nl zovaak gebeurt in het verleden als je post dat je een kuurtje wilt doen.

Anyway, heb idd veel gezopen, maar die 20 glazen is dan wel verspreid over de dag he, naja waren er 25 maar das van 's middags 15.00 tot 0.00 's nachts, du zo'n 3 glazen in het uur. Dan valt het wel mee :D
 
Je bedoelt wanneer je weer mag kuren? :D

:D Neeeeeeeeee heb 2 kuren keihard verdoet. Laatste 2 kuren ben ik steeds in week 7 ziek geworden en na de kuur lichter geeindigd dan ervoor. Ben nu ruim 1.5 jaar clean en ga voorlopig ook niet gebruiken, denk toch december :thumb:.

@de rest goede reply's
 
Back
Naar boven