XXL Nutrition

100 herhalingen- wat een spierpijn! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RawBas

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
11 nov 2004
Berichten
5.592
Waardering
194
Ik had gisteren eigenlijk te weinig tijd om een volledige workout te doen, dus heb ik even een old school shock principe van stal gehaald: de 100 herhalingen methode.

Ik moest borst/rug trainen en heb voor de borst schuin bankdrukken in de Smith machine gekozen en voor de rug seated cable row.

Eerst de borst: zoveel gewicht op de stang gedaan dat ik 15 herhalingen non-stop kon maken. Stang wegleggen, 1x diep inademen en weer de volgende herhalingen eruit geperst, een stuk of 6. Zo doorgegaan tot de 100. Op den duur pers je er maar 1 of 2 herhalingen tegelijkertijd uit. Je kunt dan strippen, maar ik heb hetzelfde gewicht aangehouden. Ongeveer 10 minuten non-stop gepresst en klaar met de borst. Helemaal leeg.

Paar minuten bijkomen en hetzelfde met de rug gedaan. 10 minuten en klaar. Ook weer helemaal leeg. En vandaag Spierpijn, met een hoofdletter S!:eek:

Wat is dit toch een heerlijke sport!:D
 
Super :D Ga ik ook eens proberen :) !!
 
Hehehe, klinkt lekker ouwe! Misschien leuk ideetje voor morgen, heb nu twee rustdagen achter de rug, kan wel een opkikker gebruiken! :D
 
Alles wat extreem anders is als wat je gewend ben levert enorme spierpijn op.


Wees trouwens blij dat je het zo snel heb. Snel opkomende spierpijn is meestal snel weg.

DOMS blijft daaaaagen hangen :D :D
 
Heb dit eens voor kuiten en rug gedaan (raises en chin ups) had daarna anderhalve week hevige spierpijn (lopen ging nauwelijks) en nog een licht nagevoel een halve week daarna :)
 
Heb dit eens voor kuiten en rug gedaan (raises en chin ups) had daarna anderhalve week hevige spierpijn (lopen ging nauwelijks) en nog een licht nagevoel een halve week daarna :)

Ik ga dus een zwaar weekend tegemoet?!:rolleyes: :D
 
Ik heb het ook welles geprobeerd, was meer een wedstrijdje wie kan het meeste raps maken :D, echt vreselijke spierpijn krijg je ervoor terug.
 
Tof, misschien ook eens leuk om uit te proberen.

Alleen k*t dat je 10 min. lang hetzelfde toestel bezet houdt.
 
damn dat ga ik morgen gewoon doen, kan volgende week toch niet trainen :D
 
Dat moet ik ook eens doen als ik weinig tijd heb. Lijkt me geweldig om mijn lichaam op die manier te verrassen.
 
maar wat ik me afvraag, hoe plan je je volgende trainingen dan in, weer net als tevoren? dan is die prikkel toch ook maar eenmalig in principe?
ben hier effe benieuwd naar.
 
Eerst de borst: zoveel gewicht op de stang gedaan dat ik 15 herhalingen non-stop kon maken. Stang wegleggen, 1x diep inademen en weer de volgende herhalingen eruit geperst, een stuk of 6. Zo doorgegaan tot de 100. Op den duur pers je er maar 1 of 2 herhalingen tegelijkertijd uit.


Een soort piramide training dus?
 
nee niet helemaal, piramide training doe je gewoon elke set minder hh en zwaarder gewicht.
 
'Cento' sets kan je perfect in je schema inpassen door elke training één enkele oefening te kiezen (elke training een andere natuurlijk) en die als laatste oefening als 'cento' set uit te voeren. Normaalgezien wordt er wel gestripped bij 100 setjes.
 
maar wat ik me afvraag, hoe plan je je volgende trainingen dan in, weer net als tevoren? dan is die prikkel toch ook maar eenmalig in principe?
ben hier effe benieuwd naar.

Het is een echte shock methode.
Ik heb hem nu van stal gehaald omdat ik per se wilde trainen en maar hooguit 30 minuten tijd had. Dan kijk ik welke opties ik heb. Alles is dan beter dan niet trainen.
Deze methode wordt eigenlijk gebruikt om spieren een flinke oplawaai te geven. Even de sleur doorbreken. Even een compleet nieuwe prikkel.
Wanneer je je volgende training weer pakt ligt aan hoe erg het met de spierpijn gesteld is. Je moet dus instinctief trainen bij dit soort extreme methodes. Planingen kun je tijdelijk uit het raam gooien want je weet gewoon niet hoe heftig je lichaam zal reageren.
Het is ook niet een methode die je wekelijks als vast trainingsschema moet gebruiken. Gebruik het waarvoor die bedoeld is: shockeren!
 
Die leuke verrassing wil ik mn spiervezeltjes ook wel s gunnen. Fijne tip :thumbup:
 
cool
vorig jaar heb ik ook een eidje op 100 herhaling workouts gestaan.
deed ze wel na elkaar in 1 set
fullbody op 1 dag.
Deed dan 100 herhalingen bench press met 50kg burn baby:)
 
@topicstarter:
Ga je eigenlijk elke set tot failure of blijf je daar liever vanaf?
 
Back
Naar boven