Fitness Seller

beste isolatieoefeningen voor zijkant schouders? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

killerbee

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
2.228
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
92kg
Omdat mijn voorkant van de schouders veel te ver vooruitloopt tegenover mijn zwakke borst ben ik van plan om de voorkant van de schouders een periode niet te trainen en meer focus te leggen op achterkant en zijkant.
Ik doe nu barbell upright row,military press,side lateral raises en bent over rows.
Hoe zou ik dit nu best aanpakken??? (dus ook geen compound,ik wil absoluut zijkant en achterkant isoleren)
 
Gewoon side raises met dumbbells en/of kabels

En dan geen military press en upright rowing meer doen.
 
Ik weet niet of het wat is, heb ze nog maar 2 keer gedaan, maar het is wel een grappige oefening.

DELTOIDS...the lazy way

(en hee, er is niks mis met Serge Nubret)
 
wrm isolatie? doe gwn overhead presses of handstand pushups
 
wrm isolatie? doe gwn overhead presses of handstand pushups

Waarom geen isolatie?Hij wil toch zijkant appart trainen:rolleyes:

Handstand pushups...give me a break:D
 
wrm isolatie? doe gwn overhead presses of handstand pushups

omdat ik mijn voorkant op geen enkele manier ook maar een beetje wil trainen,snappie?
 
Upright rows (niet echt iso maar toch)

lying side raises *EDIT: euh, dus eigenlijk zoals wazzup poste
 
wrm isolatie?

omdat die achterlopen zegt ie toch?

ik zou behind neck presses doen, lateral raises (maar dan handpalmen naar achteren in plaats van naar beneden en duimen ook naar beneden (alsof je een fles wijn ontkurkt (zonder de draaiende beweging natuurlijk+ rear deltoid rows bijv.
 
gewoon simpel is overhead press voor overall werk, en side en rear raises. Ik zou overhead press wel blijven doen omdat dat hij naast dat hij de voorste en middelste schouderkop traint, ook de stabilisatiespieren aanspreekt en zo meewerkt om schouderproblemen te voorkomen. Als je de intensiteit opvoert bij gelijk volume, gaat de boel echt wel groeien.
 
Dumbbell side raises zittend :D
 
One hand side raises met een relatief licht gewicht en iets meer reps.
 
Bij je lateral raises licht vooroverbuigen om je voorste kop uit te schakelen.
 
Ik weet niet of het wat is, heb ze nog maar 2 keer gedaan, maar het is wel een grappige oefening.

DELTOIDS...the lazy way

(en hee, er is niks mis met Serge Nubret)
die is best heftig als je op een bankje gaat liggen op je zij met dumbbell naar de grond en dan omhoog tot boven je hoofd en wel spanning erop houden branden niet normaal
 
dumbbell side raises met gesupineerde greep, dus met duimen naar elkaar toewijzend. spreek je de zijkant meer aan dan de voorkant, aardige oefening.

succes
 
dumbbell side raises met gesupineerde greep, dus met duimen naar elkaar toewijzend. spreek je de zijkant meer aan dan de voorkant, aardige oefening.

Gesupineerd is duimen van elkaar afwijzend ;)
 
Waarom komen mensen aan met presses ??? laterale en achterste schouderkop zijn pull-spieren.

Gewoon upright rows doen, face pulls.
 
wrm isolatie? doe gwn overhead presses of handstand pushups

Waarom overhead presses als hij zijkant schouders wil benadrukken?

omdat ik mijn voorkant op geen enkele manier ook maar een beetje wil trainen,snappie?

Ga je dan geen borst en bepaalde tricep oef niet meer doen :D

Trouwens bent over row is voor rug, of bedoel je rear delt row?

Wat is er trouwens mis met compound of voor je zijkant & achterkant schouders :(
 
Voer je je lateral raises wel goed uit ?
Omdat je zijkant achterloopt
Ik zou zeker die oefening van Wazzup erbij proberen!
Volgens mij en uit ervaring denk ik dat die beter voor je zijkant werkt als de zo geroemde wide grip upricht row's
Die oefening van Wazzup kan je trouwens ook staande met een kabel doen als je hem goed uitvoerd is ie super!
 
Gewoon side raises met dumbbells en/of kabels

En dan geen military press en upright rowing meer doen.

waarom geen upricht rows, dat is een oefening voor de de Lateral Deltoid.
Dit is juist 1 van de oefeningen die ik standaard in mijn schema heb.
 
Back
Naar boven