MuscleMeat

VVD: Gratis kinderopvang (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 jul 2005
Berichten
12.404
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
DEN HAAG - De VVD wil alle werkende ouders recht geven op gratis kinderopvang. Dat schrijven de liberalen in hun conceptverkiezingsprogramma, dat komende maandag wordt gepresenteerd.


Met de vergaande maatregel wil de partij meer mensen aan het werk krijgen en houden. Meer werkenden is een van de oplossingen om de oplopende kosten van de vergrijzing te kunnen blijven betalen. Nu haken vooral veel jonge moeders af, mede door de torenhoge kosten van de kinderopvang.

"De VVD vindt het belangrijk dat gezinszorg en carrière kunnen samengaan. Werkende moeders zijn ook goede moeders", zo is in het verkiezingsprogramma te lezen.

Kijk eens aan. Als ze dit echt menen, dan stem ik op de VVD. Gaat ons 600 euro in de maand schelen.
 
Al ben ik er principieel op tegen, als het je 600 euro in de maand scheelt, kan ik me voorstellen dat je vanuit dergelijke overwegingen op een partije gaat stemmen. (al ga ik er daarbij van uit dat je geen 6000 euro schoon in het handje hebt per maand :D)

Maar ik blijf erbij dat je als ouder bij je kind hoort te zijn.
 
Ze willen allemaal zoveel doen belasting verlagen etc etc allemaal verkiezingspraatjes...
 
Ze willen allemaal zoveel doen belasting verlagen etc etc allemaal verkiezingspraatjes...

Ook zeker waar, de soep wordt nooit zo heet gegeten natuurlijk. Maar voor de concurrentiepositie van Nederland kan ik me voorstellen dat dit een goede zet kan zijn!

(still, I'm a far cray away from voting VVD :D)
 
VVD wordt het bij mij toch wel. Misschien nog wel rechtser.
Uitkeringen en dergelijke moeten eens aangepakt worden. Hardwerkende mensen die geen moer over houden moeten ontzien worden!
En hypotheekrente aftrek mag van mij niet aan getornd worden!
 
VVD wordt het bij mij toch wel. Misschien nog wel rechtser.
Uitkeringen en dergelijke moeten eens aangepakt worden. Hardwerkende mensen die geen moer over houden moeten ontzien worden!
En hypotheekrente aftrek mag van mij niet aan getornd worden!

idem
 
ook al zullen ze het misschien niet helemaal doorkrijgen, korting of subsidie voor werkende ouders zou toch wel netjes zijn.
de vvd heeft bij mij ook wel een beetje de voorkeur als ik ga stemmen, maar ik weet natuurlijk alle partijstandpunten nog niet.
 
Alle partijstandpunten heeft toch geen nut. Een aantal belangrijke kunnzen ze kiezers mee trekken. Ook al komen ze in de regering, zegt niks.
 
Hoe worden die mensen die bij de kinderopvang werken dan betaalt? Aangezien het dan gratis word?
 
Door de regering denk ik
 
Nou dan zal de kinderopvang waarschijnlijk slechter worden denk ik zelf... Het moet ergens van betaald worden. Moet de regering het gaan betalen dan zal er weer op bezuinigd gaan worden op 1 of andere manier en dat gaat ten koste van de kids die er zitten.

Ik geloof er niet zo in.
 
Nou dan zal de kinderopvang waarschijnlijk slechter worden denk ik zelf... Het moet ergens van betaald worden. Moet de regering het gaan betalen dan zal er weer op bezuinigd gaan worden op 1 of andere manier en dat gaat ten koste van de kids die er zitten.

Ik geloof er niet zo in.

:stupid:
 
Zit ook wat in, maar daarmee kunnen we al die uitkeringtrekkers wat minder geld geven. Want dat wordt ook steeds krommer in dit land. Ik ken mensen die al 25 jaar niet WILLEN werken en dus al die tijd al geld krijgen en 1 ervan kreeg van de week te horen dat hij nooit meer hoeft te solliciteren, want hij past nergens tussen.

Nou dan breekt mijn air max
 
Zit ook wat in, maar daarmee kunnen we al die uitkeringtrekkers wat minder geld geven. Want dat wordt ook steeds krommer in dit land. Ik ken mensen die al 25 jaar niet WILLEN werken en dus al die tijd al geld krijgen en 1 ervan kreeg van de week te horen dat hij nooit meer hoeft te solliciteren, want hij past nergens tussen.

Nou dan breekt mijn air max

Dat zijn al helemaal regels van niks, mensen met eenuitkering vangen 1200 euro door op hun luie gat te zitten.
En mensen die knetterhard werken in de fabriek 40 uur in de week verdienen 1400 euro, slaat echt nergens op.
 
Ja en dan te bedenken dat mensen die 100% afgekeurd waren door hun ziekte zowat verplicht werden om voor minimaal 60% te gaan werken.

Maar laat ik reeel wezen....dat was dus ook de vvd die dat heeft besloten
 
Hoe worden die mensen die bij de kinderopvang werken dan betaalt? Aangezien het dan gratis word?

Via belasting verhogingen, etc... de meerderheid denkt er niet bij na en gaat erop stemmen, lekker dom dus ;) .
 
Ja maar alle uitkeringstrekkers gaan toch niet minder krijgen.. daarbij zijn er ook mensen die wel met recht een uitkering krijgen. Die dus echt niet meer kunnen werken.

EN mocht het vergoed gaan worden de kinderopvang. Dan zullen veel meer ouders hun kinderen daarheen willen hebben en wat gebeurd er dan. Te weinig opvangplekken voor die kids. Of de regels worden gebogen door teveel kids per opvang aan te nemen, waardoor zorg per kind ook weer minder wordt. Er is gewoon geen personeel daarvoor in de opvang. Er is nu al veel moeite om een kind bij een opvang te onderbrengen omdat er geen plek is.
 
Je hebt gelijk Paarsje...

:sad:
 
Blijft lastig allemaal, maarja dan stem je op een bepaalde partij die bepaalde ideeen heeft waarvan jij denkt dat is wel wat.
Maar partijen hebben altijd ideeen waarbij jij denkt dat is dan weer minder, en zul je zien dat ze die ideeen er door drukken en de andere niet.
 
Dan betaal ik liever 600 euro in de maand. Dan ik me kind gratis ergens wegbreng.
 
Back
Naar boven