MuscleMeat

VVD: Gratis kinderopvang (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ok, weet je wat, laten we dan alle uitkeringtrekkers ook een kartonnen doos geven en alle hulpbehoefenden een euthanasiespuit die ze zelf mogen toedienen :rolleyes: , want het is allemaal maar een luxe probleem. Het heeft geen ene reet te maken met of men nu een kind kan betalen of niet. Gaat erom dat alles schijtduur is geworden maar de lonen amper meegroeien. Let bijvoorbeeld op de euro, deze heeft alles dubbel zo duur gemaakt (en ook de kinderopvangkosten). Zo kon je het vroeger in de gulden tijd goed betalen, nu is het niet meer bij te benen. Huur is verdubbeld, gas water licht is verdubbeld, benzine is verdubbeld en zelfs dat kotsbier wat studenten drinken is in prijs verdubbeld.

Iedereen mag kankeren op zijn dure zorgtoeslag, dure benzinerekening, k*t euro etc. etc. maar als ouders gaan klagen over het feit dat hun met hun rug tegen een muur worden aangedrukt, omdat alleen de man zelf de rekeningen niet meer kan betalen en zo de vrouw wordt gedwongen om te gaan werken, dan is het ineens een luxeprobleem wat in mijn ogen altijd nog een kind heet. Maar mijn kind is uit liefde gemaakt en ik zal er altijd voor zorgdragen, maar dat ik dan blij wordt dat men de kinderopvang wilt gaan betalen en andere mensen ouders dan maar hypocriete k*tflikkers noemt, dan schiet het bij mij in het verkeerde slof.

Iemand die een kind een "produkt" en een "luxe-artikel" noemt verdient totaal geen respect meer. Zo'n iemand is in mijn ogen een arrogante kwal die het geluk in de ander zijn ogen totaal misgunt. Een kind is iets wat met geen euro te maken heeft. Een kind is een stuk liefde wat handen en voeten heeft gekregen en welke met liefde behandeld dient te worden.

Ik zal tot aan mijn dood voor mijn kleine zorgen..hoe dan ook. Maar het moet maar eens afgelopen zijn te kankeren op mensen die wel iets van hun leven willen maken.
 
De koopkracht is jaren hard toegenomen, alleen onder Bruin 1 en 2 niet. Mede door de recessie, dat geef ik toe. Maar om nou te zeggen dat mensen met kinderen op eens aan het gas hangen, nou nee.

Iedereen moet vooral zelf de keuze kunnen maken om een kind voort te brengen, maar dan wel er zelf voor dokken. Nogmaals, dat ging vroeger ook. Dan maar geen plasmascherm aan de muur en niet die derde vakantie geboekt per jaar.

Ja ik kan dat wel allemaal, maar ik heb dan ook geen auto en geen kinderen. Een zeer bewuste keuze.

Hoe trouwens je huur verdubbeld kan zijn begijp ik al niet Yzord, huurverhogingen zijn gebonden aan maximaal wettelijke huurverhogingen. Behalve in de vrije sector dan, maar daar woon je volgens mij niet. Huren zijn mischien verdubbeld in 20 jaar of zo, maar de lonen zijn in de tussentijd ook zo goed als verdubbeld. Dus dat heft elkaar weer goed op.
 
Ik heb ook geen plasmascherm. We hebben niet eens een breedbeeld. Wij hebben geen digitale videorecorder, maar een dvd speler van 35 euro. Wij rijden niet in een luxe wagen, maar in een 205je. We zijn al 4 jaar niet op vakantie geweest en mijn vriendin heeft al een jaar niet lekker op haar manier kunnen shoppen. Toch werken we beide fulltime.

Wat we wel hebben is een zoontje van 2 waar we beiden gelukkig van worden.
 
En dat is je meer dan gegund Yzord, maar jij valt dan wel onder de doelgroep die waarvoor kinderopvang (gedeeltelijk) vergoed zou moeten worden. Dat is de groep die anders in de subsidieval terecht komt, waarbij het inderdaad loont om eerder een uitkering te trekken dan een baan te hebben.
 
Ok, weet je wat, laten we dan alle uitkeringtrekkers ook een kartonnen doos geven en alle hulpbehoefenden een euthanasiespuit die ze zelf mogen toedienen :rolleyes: , want het is allemaal maar een luxe probleem.
In dit geval wordt de kostenpost (kind) willens en wetens op de wereld gezet. Dat is dus geen vergelijking.

Het heeft geen ene reet te maken met of men nu een kind kan betalen of niet. Gaat erom dat alles schijtduur is geworden maar de lonen amper meegroeien. Let bijvoorbeeld op de euro, deze heeft alles dubbel zo duur gemaakt (en ook de kinderopvangkosten). Zo kon je het vroeger in de gulden tijd goed betalen, nu is het niet meer bij te benen. Huur is verdubbeld, gas water licht is verdubbeld, benzine is verdubbeld en zelfs dat kotsbier wat studenten drinken is in prijs verdubbeld.
Ja, de koopkracht is voor mij inderdaad ook minder geworden. En daarom vind jij het eerlijk dat mensen die voor kinderen kiezen extra geld krijgen, en mensen die geen kinderen nemen moeten dat maar betalen?

Iedereen mag kankeren op zijn dure zorgtoeslag, dure benzinerekening, k*t euro etc. etc. maar als ouders gaan klagen over het feit dat hun met hun rug tegen een muur worden aangedrukt, omdat alleen de man zelf de rekeningen niet meer kan betalen en zo de vrouw wordt gedwongen om te gaan werken, dan is het ineens een luxeprobleem wat in mijn ogen altijd nog een kind heet.
Onfortuinlijke omstandigheden zullen er altijd zijn, en daar mag ook best een regeling voor zijn. Ik ben de laatste die wil zien dat kinderen als Tokkies opgroeien. Dat kost ons namelijk ook heel veel.
Nu nemen mensen echter kinderen omdat ze weten dat de staat (lees: de belastingbetaler) hen toch wel helpt. Er is geen enkele verantwoordelijkheid. Fatsoenlijke ouders (de mijne, bijvoorbeeld) namen pas kinderen toen ze zeker wisten dat ze het zich konden veroorloven, ook al zou het onverwacht tegen hebben gezeten. Is dat nu echt zoveel moeite?

Maar mijn kind is uit liefde gemaakt en ik zal er altijd voor zorgdragen, maar dat ik dan blij wordt dat men de kinderopvang wilt gaan betalen en andere mensen ouders dan maar hypocriete k*tflikkers noemt, dan schiet het bij mij in het verkeerde slof.
Het punt is nu juist: je zorgt niet voor je kind! Dat doen jij EN IK! Je mag kinderen nemen zoveel je wilt, maar wees dan ook een vent en betaal ECHT alles zelf.

Iemand die een kind een "produkt" en een "luxe-artikel" noemt verdient totaal geen respect meer. Zo'n iemand is in mijn ogen een arrogante kwal die het geluk in de ander zijn ogen totaal misgunt. Een kind is iets wat met geen euro te maken heeft. Een kind is een stuk liefde wat handen en voeten heeft gekregen en welke met liefde behandeld dient te worden.
Iemand die voor z'n hobby op de zak van een ander teert, die verdient in mijn ogen absoluut geen respect. Nog steeds blijk je niet door te hebben hoe egoistisch je bent. JOUW geluk. JOUW kind. Maar MIJN geld! Ik word heel gelukkig van trainen. Betaal jij voortaan mijn kosten daarvoor? Samen met SlettieBettie eindelijk eens op vakantie, daar worden we allebei heel gelukkig van. De rekening heb je volgende week in je brievenbus.

Ik zal tot aan mijn dood voor mijn kleine zorgen..hoe dan ook.
Niet liegen, want dat doe je nu ook al niet helemaal. Zodra je geen kinderbijslag en andere subsidies meer accepteert, dan trek ik mn woorden terug.

Maar het moet maar eens afgelopen zijn te kankeren op mensen die wel iets van hun leven willen maken.
Je hebt je vriendin zwanger gemaakt. Is dat al "iets van je leven maken"? In dat geval: ik hoop al jaren dat er NIET iemand opeens voor de deur staat. "Hoi, ik ben Truus, en hier is je bewijs dat je wat van je leven hebt gemaakt!"
Iets van je leven maken is m.i. toch meer in de richting: jezelf ontwikkelen, groeien, andere mensen helpen. Een kind de wereld in pompen reken ik daar niet bepaald onder. Als de Tokkies het kunnen, dan is het per definitie niet echt de moeite waard.
 
Komt me godver niet vertellen dat ik niet voor mijn kind zorg. Wie de **** ben jij zeg.
 
Als jij morgen gratis mag tanken, ga je zeker ook staan huilen?
 
Komt me godver niet vertellen dat ik niet voor mijn kind zorg. Wie de **** ben jij zeg.

Je zal best een deel van de financieele zorg op je genomen hebben. Maar zo lang je nog allerlei subsidies gebruikt (dus uit de zak van iedereen) ben je niet de enige die onder jouw keuze moet lijden. Zodra je tegen de overheid zegt dat je geen kinderbijslag meer wilt, geen subsidie voor kinderopvang, de echte prijs wilt gaan betalen voor onderwijs, etc., DAN ben jij als enige financieel verantwoordelijk voor jouw keuze. Tot die tijd ben jij NIET de enige die geld kwijt is aan jouw kind.
 
Als jij morgen gratis mag tanken, ga je zeker ook staan huilen?

Als het zou betekenen dat ik op een andere post van de begroting meer belasting moest gaan betalen, dan maakt het me niets uit. Ik geloof niet in sprookjes, dus ook niet dat ik "gratis" geld krijg om iets te doen wat ik leuk vind.


NB:
Als ik het ECHT gratis zou krijgen, dan zou ik het zeker wel leuk vinden. Maar ik zou wel door hebben dat ik iemand aan het beroven ben.
 
TANSTAAFL - There Ain't No Such Thing As A Free Lunch

Voor niets gaat inderdaad de zon op. Maar goed zonder aanwas van kinderen redden we het ook niet, alleen hoeft dat zeker voor de hogere inkomens niet nog eens gesubsideerd te worden. Boeiend dat ze meer belasting betalen, dat geeft je niet op eens meer rechten dan anderen.
 
Kinderen moeten er zeker zijn, maar niet ten koste van de maatschappij waar ze in opgroeien. Onze maatschappij (globaal) gaat ten onder aan de overbevolking. Van mij mag er dus zeker een beperking komen op het aantal kinderen, dat je neemt. Maar dat is weer een hele andere discussie.

@ Yzord Ik geloof zeker, dat je je best doet om goed voor je kind te zorgen en ik zal de laatste zijn om te zeggen, dat dat niet zo is. Mijn visie is alleen anders t.o.v. het steun krijgen vanuit de overheid (en dus gedeeltelijk van mij). Ik vind, dat als je kinderen neemt (of krijgt voor de gevoeligen onder ons), je daar ook zelf de verantwoordelijkheid voor dient te nemen. Je zult dus moeten afwegen of je überhaupt een kind kunt nemen, voordat je dat doet. Een extreem voorbeeld is een bijstandsmoeder met 4 kinderen. Dat vind ik onacceptabel, maar velen vinden het normaal.

Daarbij vind ik, dat je geluk en het maken in het leven niet afhangt van kinderen hebben, maar dat is subjectief, dus niet echt een argument.
 
Ik wil helemaal geen meer rechten. Maar het wordt allemaal te krom wanneer men wel zegt dat je aan het ideaal beeld moet voldoen (werken, kinderen om de kosten later te dekken, belasting betalen) en je gigantisch financieel benadeeld wordt, terwijl een uitkeringstrekker op alle fronten bevoordeeld wordt.

Ja sorry, dan vind ik een voordeeltje als gratis opvang aantrekkelijk ja. Sorry dat ik denk als een mens.

Waarom koopt iedereen die ene plasmascherm bij It's? Omdat hij daar 50 euro goedkoper is dan bij Expert.
 
@ Yzord Ik geloof zeker, dat je je best doet om goed voor je kind te zorgen en ik zal de laatste zijn om te zeggen, dat dat niet zo is. Mijn visie is alleen anders t.o.v. het steun krijgen vanuit de overheid (en dus gedeeltelijk van mij).

Sorry dat ik jou die 0,00023 cent per jaar van je afsnoep. Geef me even je rekeningnummer, dan stort ik het terug.
 
Vanuit dat oogpunt, kan ik je zeker begrijpen. Dat neemt niet weg, dat het voor mensen, zoals ik, absoluut ondenkbaar is om er nog zo'n regeling in te knallen, waar ik niets van merk, behalve in mijn portemonnaie.
Daarbij komt, dat zo nog meer gestimuleerd wordt, dat mensen beslissingen gaan nemen, die ze eigenlijk niet zouden moeten nemen, zoals kinderen nemen, die je niet voldoende kunt onderhouden.

Je geeft trouwens zelf aan, dat je deze subsidie niet echt nodig hebt, maar het wel een welkome voorziening zou zijn, zodat je meer geld overhoudt voor andere zaken. Toch?
 
Sorry dat ik jou die 0,00023 cent per jaar van je afsnoep. Geef me even je rekeningnummer, dan stort ik het terug.

Ik zal hem je even PM'en. Doe je dat wel even keer 10 dan, want dan staan we meteen quite over de laatste jaren.;) :D
Nog gefeliciteerd trouwens, met je 7000e post.:cool:
 
Klopt, we redden het nu ook wel. Maar meer omdat je gaat leven naar wat je hebt. Maar een vakantie in een jaartje zou ook leuk zijn, of dat jedie ene apk beurt die flink duurder is uitgevallen gewoon netjes kan betalen.
 
Ik zal hem je even PM'en. Doe je dat wel even keer 10 dan, want dan staan we meteen quite over de laatste jaren.;) :D
Nog gefeliciteerd trouwens, met je 7000e post.:cool:

Wh00t, niet eens opgevallen :P
 
Klopt, we redden het nu ook wel. Maar meer omdat je gaat leven naar wat je hebt. Maar een vakantie in een jaartje zou ook leuk zijn, of dat jedie ene apk beurt die flink duurder is uitgevallen gewoon netjes kan betalen.

Juist! Je gaat leven naar wat je hebt. Dat doen heel veel mensen dus niet. Je mag je dus eigenlijk nog een schouderklopje geven, omdat je dat wel redt, ook al heb je het soms wat moeilijker (financieel gezien).
 
@Phreak en EricR:
Ik ben het ermee eens dat kinderbijslag onzinnig is. Echter is deze niet schrikbarend hoog. En zodra men de bijstand stopt (de onnodige gevallen) wil ik mijn kinderbijslag met liefde eraan geven. Mijn netto loon zal immers al 15% stijgen omdat dat niet ingehouden hoeft te worden voor die uitkeringstrekkers.

@Phreak: Heb jij een koophuis of ben je van plan die te gaan kopen? (EricR niet)
Laat je je belastingteruggave ook zitten?

Tevens wens ik ook dat jullie je ouwedag niet ontvangen. Omdat mijn kinderen immers daar niet voor hoven op te draaien.
Dus zorg dat je er financieel goed bij komt te zitten;)

Alvast om jullie opmerkingen tegemoet te komen. Nee ik zou zonder kinderbijslag kunnen.
En nee ik zou desnoods ook nog wel zonder belastingteruggave kunnen. Echter geniet ik er nu wel van.

@Yzord: Niet reageren op kinderhaters:)
 
Back
Naar boven