AndroidHealthClinic

auto tuning, prachtig of kinderachtig?

auto tuning, prachtig of kinderachtig?


  • Totaal stemmers
    166
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Heb net vorige week m'n eerste autootje gekocht, een Fiat Tipo uit '92, loopt heerlijk, geen roest en motorisch nog prima!

Het enige wat ik eraan gedaan heb is een chroom sierstukje op de uitlaat gezet en nieuwe, nettere wieldoppen gekocht. Daar blijft het bij. Dat blauw neonlicht, stickers etc. hoeft voor mij niet, ben ik toch al wat te oud voor.
 
Vroeger waren custom cars cool, toen deed je zelf iets aan je auto en je maakte hem precies zoals jij hem wou. Je voegde dus een stukje eigen persoonlijkheid aan je auto toe waar je mega veel uren voor in je eigen garage hebt mallen liggen maken en met polyester etc liggen klooien... Dit vind ik dus wel cool, die oeroude amerikaanse gedachte van: "custom cars".

Maar tegenwoordig is het zo dat een rijkeluiszoontje op zijn 18de een auto krijgt, deze bij de garage binnen doet en terug buiten rijdt met een getunede wagen en zich DE man voelt. Dit is inderdaad belachelijk.
 
Ik tune mijn auto altijd. Vind auto's standaard niks aan of je moet in een klasse zitten die voor de meesten van ons onbetaalbaar is.
Elke wagen die in mijn handen komt gaat standaard een paar cm omlaag, wordt gechipt + K&N luchtfilter kit. Meestal andere velgen en lager profiel banden.
Sportuitlaat gaat er ook op. De tijd van bodykits heb ik wel een beetje gehad.
Ben nooit een grote vleugel/neon man geweest. Ik droom van een sportauto, geen UFO!

Ben sterk aan het overwegen om een BMW Z4 aan te schaffen. Zo'n auto zou ik dan wel weer redelijk standaard houden. Alhoewel...:D
 
Als ik als uitgangspunt neem dat je een mooie auto origineel laat, zegt het feit dat je een auto wilt tunen eigenlijk al genoeg.
 
Ik tune mijn auto altijd. Vind auto's standaard niks aan of je moet in een klasse zitten die voor de meesten van ons onbetaalbaar is.
Elke wagen die in mijn handen komt gaat standaard een paar cm omlaag, wordt gechipt + K&N luchtfilter kit. Meestal andere velgen en lager profiel banden.
Sportuitlaat gaat er ook op. De tijd van bodykits heb ik wel een beetje gehad.
Ben nooit een grote vleugel/neon man geweest. Ik droom van een sportauto, geen UFO!

Ben sterk aan het overwegen om een BMW Z4 aan te schaffen. Zo'n auto zou ik dan wel weer redelijk standaard houden. Alhoewel...:D


Een z4? voor dat geld heb je een vele malere mooiere, snellere sportcoupe.

Wat mij voornamelijk tegen de borst stuit is de regelgeving omtrent het tunen van je auto. Er zijn geen zwart/witte richtlijnen en de politie doet maar wat.
 
getunde auto's zijn prachtig maar lastig om mee te rijden, vooral als je een verlaagde bumper hebt, je moet dan zo oppassen bij drempels en zo. ge maakt dan gewoon je carroserie kapot. Mijn broer heeft al zijn geld in zijn auto gestoken en wat schiet er nu nog over van die auto? wel niets :D
 
Tuning vind ik wel leuk zeker als het met style word gedaan dus niet overdreven dan is het zeker mooi. Alleen dan moet er ook motorisch zijn getuned vind ik. Wat ik zelf leuk vind is een oude auto, maar wel netjes en dan motorisch echt hard getuned zodat je menig auto's uittrekt :D.

Verder vind ik bijvoorbeeld verlagen, spoilertje ( geen overdreven vleuegel ) en mooie sportvelgen al genoeg :)
 
wat ik me opeens wel afvroeg: waarom moeten auto's vaak getuned worden zodat ze MEER geluid maken? Uitlaat die meer herrie maakt, geluidssysteem dat meer herrie maakt, etc. Dat riekt toch wel een beetje naar aandachttrekkerij. Zijn er ook tuners die hun auto zo stil mogelijk proberen te maken? Stealth van buiten, niemand hoort je aankomen, van binnen zo goed geïsoleerd dat je geen mongool zware versterkers nodig hebt en toch je muziek haarscherp kunt horen. Dat lijkt mij nu gaaf. Als ik er ooit het geld voor heb (en wil uitgeven) dan zou ik dus het liefst een Rolls hebben... en die dan NOG stiller maken. :)
 
laat ik een vb noemen van wat ik kinderachtig vind.
een jongen uit het dorp hier heeft een oude bmw gekocht. meer dan 10 jaar oud. nu heeft hij er M velgen onder, 4 uitlaatppen, skirts, een spoiler waarmee je een jumbojet aan de grond houd, geblindeerde ruiten en stickers van cartrendtuning/cartuningfreak etc.
ieder zn hobby maar ik vind het triest om je auto te laten lijken op een auto die je graag zou willen hebben. Kijk geblindeerde ruiten en wat skirts is vaak een mooie toevoeging maar veel lui overdrijven gewoon en dat vind ik dan kinderachtig.
Iedereen moet doen waar ie zin in heeft. Ik zou in ieder geval doorsparen voor een wat dikkere bak.
 
hahaha lol... Komt denk ik door de formule 1 en allerlei andere autosporten. Daar is het gebruikelijk dat de wagens veel herrie maken doordat de zwaardere uitlaatonderdelen weg zijn gelaten en waardoor de gassen sneller afgevoerd kunnen worden.

Maar als ik een Ferrari,Lambo of een Massarati hoor met een v8/v10 of v12 vind ik dat persoonlijk erg gaaf. Het geluid gaat door merg en been en je hebt dan pas het besef met wat voor vermogen je te maken heeft.
 
Motorische tuning, daar draait alles om! :rolleyes:
Vorige auto ook bijna 300pk uit weten te halen terwijl hij standaart 135 had.
Aankomende maand een bmw 325 coupe kopen, en daar komt voor het eind van het jaar wel een supercharger op, zal ook wel rond de 275pk komen!
Qua optische tuning vind ik verlagen (wel goed ver) en 18 of 19 inch velgen meer dan genoeg. Andere bumpers etc maakt het alleen maar een kermis bak!
 
De gedachten die ik heb als ik zo'n kermiswagen zie, zijn in de lijn van: kinderachtig; vertoning van wansmaak; aandachtstrekker; herriemaker, geldverkwister (kon je eigenlijk ook wel aan kinderopvang besteden of aan gezonder voedsel ;) ); en nog een zooi waarbij 'josti' het vriendelijkst is.

Op weg naar mijn werk kwam er ook weer zo een voorbij. Afgrijselijk donkerrood geval dat van de polyester-plamuur in elkaar hangt, op een kilometer afstand duidelijk te horen aan zijn whoooomp-bombom-whoooomp-bombom 'muziek' (dat anderen die muziek niet willen horen en zeker niet zo luid, komt nooit bij die josti's op), trillende ruiten dus, stickertje hier, vlammetje daar, overgeschilderde roestplekjes tussendoor.

Ja echt, mijn ontwerpershart gaat harder slaan. Geef die jongetjes een zeepkist en wat verf, kunnen ze hun geld aan nuttige zaken besteden.
 
Waarom hebben die wimpos het heel de tijd over nabouwen... die tuners willen hun auto uniek style.. niks nabouwen.???
 
ouder als 26 en ik vind het prachtig, alleen zouden sommigen wat meer de lijnen van de bestaande wagen moeten respecteren. Dus wanneer een auto een strakke belijning heeft stop er dan niet van die ronde koreaans troep op, maar hou het strak.
 
Spaar wat voor een BMW, Mercedes, Audi, in plaats van je zuurverdiende centjes te steken in een ****ing Opel "kermis" Astra
 
Waarom hebben die wimpos het heel de tijd over nabouwen... die tuners willen hun auto uniek style.. niks nabouwen.???

Sommigen lijke echter te vergeten dat uniek niet per definitie hetzelfde is als goed. Als ik bij jou op de motorkap ga zitten schijten, dan heb je een unieke nieuwe lijn in je auto (en een brandplek) maar heeft het klasse, sT, of zelfs maar enige esthetische waarde?


Plus dat men blijkbaar uniek wil zijn... maar volgens mij allemaal standaard ombouwkits bij de Halfords koopt! Ik zie hier regelmatig verschillende merken auto's rijden die "getuned" zijn met wat volgens mij exact dezelfde bumpers zijn! Goed; het is dan misschien de enige Honda met die bumper... maar toch blijft dat een zwaktebod.
 
De gedachten die ik heb als ik zo'n kermiswagen zie, zijn in de lijn van: kinderachtig; vertoning van wansmaak; aandachtstrekker; herriemaker, geldverkwister (kon je eigenlijk ook wel aan kinderopvang besteden of aan gezonder voedsel ;) ); en nog een zooi waarbij 'josti' het vriendelijkst is.

Op weg naar mijn werk kwam er ook weer zo een voorbij. Afgrijselijk donkerrood geval dat van de polyester-plamuur in elkaar hangt, op een kilometer afstand duidelijk te horen aan zijn whoooomp-bombom-whoooomp-bombom 'muziek' (dat anderen die muziek niet willen horen en zeker niet zo luid, komt nooit bij die josti's op), trillende ruiten dus, stickertje hier, vlammetje daar, overgeschilderde roestplekjes tussendoor.

Ja echt, mijn ontwerpershart gaat harder slaan. Geef die jongetjes een zeepkist en wat verf, kunnen ze hun geld aan nuttige zaken besteden.


Ja hoor, jaloezie!!!!








;)
 
Ja hoor, jaloezie!!!!;)
Uh-huh!
Ze zit gewoonlijk in mijn oude Alto automaat uit 87, dus ze moet wel jaloers zijn! ;)
Oh... :cool:

Even een vraagje: wat heeft vrijwel iedereen hier met velgen? Als je in de auto zit, zie je ze niet. Je rijdt ermee door modderplassen, hondestront, over stoffige wegen. Als ik sommige verhalen hoor, kosten sommige ook een aardige duit, maar verder voegen ze niets toe aan rijprestaties of waarde.

Of begrijp ik het nu allemaal verkeerd? (ik ben natuurlijk blond en vrouw)
 
Back
Naar boven