AndroidHealthClinic

auto tuning, prachtig of kinderachtig?

auto tuning, prachtig of kinderachtig?


  • Totaal stemmers
    166
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Ik zie dan liever auto's van dit caliber :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dus échte tuningsauto's van merken waar alles mooi in verhouding is (lees alles met speciale techniek zo ontworpen is dat de rijprestatie's perfect worden).
 
Dus échte tuningsauto's van merken waar alles mooi in verhouding is (lees alles met speciale techniek zo ontworpen is dat de rijprestatie's perfect worden).

Het heeft even niets met rijprestatie te maken, maar een simpel koplampcovertje cq koplampcovertje is ook nog niet zo simpel gemaakt. Er moet gekeken worden of de cover mooi genoeg is zodat deze aanslaat bij de tuners, maar vooral of de lichtbundel van de koplamp niet wordt beinvloed...
 
Ik vind 1 en 3 al veel te ver gaan, en verkeerd gedaan. Al die spoilers, vooral die kleine randjes, verstoren de lijn van de auto. En als zulke randjes nodig zijn, dan is het originele ontwerp dus fout.

NB: ik vind 3 echt veruit het slechtste.

Het originele ontwerp is niet fout, deze is alleen gemaakt voor een 'groot' publiek.
Kijk maar naar chiptuning. De motor van de auto geeft een vermogen af wat zo is afgestemd dat niet nooit voor problemen kan gaan zorgen ook niet bij af-fabriek gemaakte slechtere motoren. Chiptuning laat je deze eigenschappen aanpassen op jouw specifieke motor zodat het uiterste eruit gehaald kan worden. Het originele ontwerp is dus goed, maar kan gewoonweg beter gemaakt worden.
 
Ik vind 1 en 3 al veel te ver gaan, en verkeerd gedaan. Al die spoilers, vooral die kleine randjes, verstoren de lijn van de auto. En als zulke randjes nodig zijn, dan is het originele ontwerp dus fout.

NB: ik vind 3 echt veruit het slechtste.

Edit: Wervisser je was me net voor:D

Je moet het meer zo zien DJ Phreak:
Het originele ontwerp is gemaakt om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken. Er moeten immers zo veel mogelijk auto's verkocht worden.
Een tuner kiest een auto uit waarvan die het ontwerp op zich wel aardig vindt en gaat er dan mee aan de slag zodat het ontwerp zo wordt zoals hij dat persoonlijk op z'n mooist vind.
De meeste autoliefhebbers zouden natuurlijk gelijk een auto willen aanschaffen die helemaal aan hun wensen voldoet, maar dan kom je al snel uit op Aston Martins en Ferraris en dat is voor de meesten van ons niet realistisch.

Dus verfraaien we gewone auto's, naar ons eigen individuele smaak. Zoals we dat eigenlijk met alles doen in het leven (van je haar tot je huis tot je lichaam)
 
[Link niet meer beschikbaar]
Ergens op deze wereld deed een hobbypiloot bij het openen van de hangar de schokkende ontdekking dat iemand de vleugel van zijn cesna had gestolen.
Ik ben jaloers, wil ook zo'n spoiler :o
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

mooi werk!
 
Het heeft even niets met rijprestatie te maken, maar een simpel koplampcovertje cq koplampcovertje is ook nog niet zo simpel gemaakt. Er moet gekeken worden of de cover mooi genoeg is zodat deze aanslaat bij de tuners, maar vooral of de lichtbundel van de koplamp niet wordt beinvloed...

Zeer zeker wel, jij kijkt nu alleen naar optische tuning... Maar voor mij is dat niet genoeg, ik tune zelf eerder de motor (+ alle andere onderdelen) en dán pas de buitenkant.

sorry?

is een cayenne kerel, en niet de minste ook

Juist ja, 700pk is niet mis...
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

mooi werk!


Dikke 6 serie!! :eek:
 
Ik vind 1 en 3 al veel te ver gaan, en verkeerd gedaan. Al die spoilers, vooral die kleine randjes, verstoren de lijn van de auto. En als zulke randjes nodig zijn, dan is het originele ontwerp dus fout.NB: ik vind 3 echt veruit het slechtste.

Haha beetje bullshit... Dus auto's als een Dodge Viper standaard zijn fout? Waarom komt het merk dan zelf met de GTS uitvoering? Juist ja, perfectionisering... Nu wil ik niet zeggen dat de doorsnee tunert een design studio icm een windtunnel etc tot zijn beschikking heeft, en kwil dus niet zeggen dat die jumbojet spoilers geperfectioniseerd zijn...
 
En toch vind ik de originele mooier :)

Me2... Vriend van papa heeft pas een dikke M6, misschien dat ik van de week een fototje online mag zetten!

Hij heeft héle mooie velgjes eronder geknald :D ziet er heel anders uit.
 
Bling bling velgen vind ik prima, die nep spoilers niet. Waarom iets dat al een perfect design heeft nog proberen verbeteren?
 
Ik vind 1 en 3 al veel te ver gaan, en verkeerd gedaan. Al die spoilers, vooral die kleine randjes, verstoren de lijn van de auto. En als zulke randjes nodig zijn, dan is het originele ontwerp dus fout.

NB: ik vind 3 echt veruit het slechtste.

:rolleyes: kerel flexxx...

Auto worden vaak ontworpen voor de massa, ingetogen dus...

Wil je net ff de auto wat leuker maken en specialer dan kan je deze hier en daar wat opleuken zeg maar. Zelf vind ik dat extreme ook lachwekend maar een auto met styl getuned vind ik daarentegen super.. Ken een paar mensen die echt een prachtige auto hebben zelf naar eigen smaak getuned. Geen extreme dingen zoals picknick tafels achterop de kofferbak. Ik zie het best graag in plaats van alles en iedereen maar hetzelfde rijden..

Come onn tunen die handelllll
 
Vind de 6 serie hierboven ook net te. Net niet mooier.
Maar een 6 serie is natuurlijk vanzich zelf al wonderschoon.
 
Kijken er hier trouwens nog naar Pimp my ride? In een $300 oud stuk ijzer 25.000-50.000 euro kosten steken, dat is pas lachen:D
 
Kijken er hier trouwens nog naar Pimp my ride? In een $300 oud stuk ijzer 25.000-50.000 euro kosten steken, dat is pas lachen:D
ja, prachtig is dat, dvd spelers in je achterbak, eh, wat moet je ermee, wij nemen de passagiers meestal mee op de achterbank, de achterbak gooien wij onze boodschappen in.
 
Het originele ontwerp is niet fout, deze is alleen gemaakt voor een 'groot' publiek.
Kijk maar naar chiptuning. De motor van de auto geeft een vermogen af wat zo is afgestemd dat niet nooit voor problemen kan gaan zorgen ook niet bij af-fabriek gemaakte slechtere motoren. Chiptuning laat je deze eigenschappen aanpassen op jouw specifieke motor zodat het uiterste eruit gehaald kan worden. Het originele ontwerp is dus goed, maar kan gewoonweg beter gemaakt worden.

Een ontwerp voor een breed publiek is altijd een compromis. En een compromis is nooit optimaal voor de gebruiker, hooguit voor de producent. Vraag het eens een echte ontwerper. (SB bijvoorbeeld)
 
Back
Naar boven