Fitness Seller

post hier jouw déjà-vu moment (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 jun 2005
Berichten
36.950
Waardering
279
Het gebeurt altijd van het ene moment op het andere en totaal onverwacht: de vreemde en soms beangstigende gewaarwording dat je je in een situatie bevindt die je al eerder precies zo hebt meegemaakt.

rest van het artikel:

DutchBodybuilding.com Forum - Fitness , Bodybuilding & Bodybuilders Board

Zelf heb ik dit dus ook heel af en toe. Dan denk je van :eek: dit heb ik al eens eerder meegemaakt.
Zo was ik dus afgelopen vakantie in spanje en opeens had ik daar ook zo'n moment. heel vaag want ik was er nooit eerder geweest.

Heeft iemand van jullie ook weleens zoiets meegemaakt?
Beschrijf hier jouw déjà-vu moment.
 
waarom word ik gelinked naar de site van elsevier? Elsevier is so gay.

Maar deja vu momenten heb ik ook weleens, vooral bij mensen die ik nooit eerder heb gezien.

En dan lijkt het tog dat ik ze eerder wel es gezien heb in mn leven.
 
Ik heb ze eigenlijk best wel heel vaak... echt heel raar is dat...
 
ja idd!!
dat heb ik ook wel is, echt heeeeel raar is dat.. dan denk je echt van,, huh..
 
Ik was vanmorgen aan het rukken en ik dacht ...

Dat deed ik gisteren ook :)
 
Ik heb ze eigenlijk best wel heel vaak... echt heel raar is dat...

Heel vaak? Dan is er misschien iets mis met je hersenen joh :)

Deja vu wordt verklaard middels een aantal theoriën.

1 - Het door de ogen geregistreerde beeld wordt niet direct bewust waargenomen maar wel opgeslagen, daar de waarneming pas een fractie later toch nog bewust wordt lijkt het een herinnering.

2 - De prikkelverwerking in de hersenen is een fractie van een seconde onderbroken, bij hervatting worden de laatste flitsen uit het geheugen opnieuw afgespeeld als bij een shockproove disc-man uit de '90-er jaren. Ook hierdoor lijkt de waarneming een herinnering te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze ook heel vaak en ik kan het ook niet verklaren, kan er op het moment ook geen opnoemen, waarschijnlijk weer vergeten... Het blijft raar.
 
Heel vaak? Dan is er misschien iets mis met je hersenen joh :)

Deja vu wordt verklaard middels een aantal theoriën.

1 - Het door de ogen geregistreerde beeld wordt niet direct bewust waargenomen maar wel opgenomen, daar de waarneming pas een fractie later toch nog bewust wordt lijkt het een herinnering.

2 - De prikkelverwerking in de hersenen is een fractie van een seconde onderbroken, bij hervatting worden de laatste flitsen uit het geheugen opnieuw afgespeeld als bij een shockproove disc-man uit de '90-er jaren. Ook hierdoor lijkt de waarneming een herinnering te zijn.

Nouja heel vaak haha... ik overdreef een beetje, maar zoals Trickolutions al zei... ik kan er ook geen opnoemen!
 
mikki je zal spoedig herboren worden zie ik aan je karma misschien wel voor de tweede keer :D
 
mikki je zal spoedig herboren worden zie ik aan je karma misschien wel voor de tweede keer :D

Dat is niet te hopen, dan krijg je dadelijk een tweede Mikki op dit forum plus NOG meer topics over EEN Mikki:eek::eek2::eek!:
 
mikki je zal spoedig herboren worden zie ik aan je karma misschien wel voor de tweede keer :D

ik zit op 3725, help anyone?:D
haha...

Tricky... dat kan ik niet doen.... dat is een beetje té voor openbaar :o
 
Deja vu wordt verklaard middels een aantal theoriën.

1 - Het door de ogen geregistreerde beeld wordt niet direct bewust waargenomen maar wel opgeslagen, daar de waarneming pas een fractie later toch nog bewust wordt lijkt het een herinnering.

Klopt... uitgelegd: wanneer een beeld de ogen passeert gaat het eerst naar het korte termijn geheugen, daarna verplaatst het naar het lange termijn geheugen (heel kort gezegd). Het kan gebeuren, dat dit beeld het korte termijn geheugen overslaat en direct naar het lange termijn geheugen 'springt'.
Je bewustzijn ziet dit dan als een herinnering, maar kan deze niet plaatsen. Vandaar dat deze herinneringen dus ook niet 'echt' zijn.
 
Back
Naar boven