AndroidHealthClinic

lichaams tegelijk aan trainingsgewicht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

d b b

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
13 jul 2006
Berichten
178
Waardering
0
de laaste paar weken blijf ik hangen met mijn bankdruk gewicht
dat is dus 91 kilo
ik toen zelf ook 91 kilo
nu heb ik laaste gemerkt van als mijn lichaams gewicht niet zwaarder word
dat ik dan ook niet zwaarder kan banken
nu ben ik 95 kilo en druk ik dus ook 95 kilo
ik vind dit beetje erg raar.
hebben jullie dit ook of weet iemand hoe dit zit en of dit normaal is?
 
yep same here. ben nu een dikke 105 kilo en druk dat ook, 107 lukt neeeeeeeettt niet. paar maand geleden lukte me 97 en woog ik 95. heeft ietst te maken het standaard gewicht wat je normaal de hele dag al mee tilt of zo.
 
haha ik denk dat dit niet helemaal waar is jongens...er zijn beesten die 300 kilo drukken, maar nog niet de helft wegen. Oftewel zo'n sterke correlatie bestaat er niet tussen lichaamsgewicht en bankdrukvermogen. Ik zelf bank 130 kilo, ik weeg 98 do the math.
 
Is wel vreemd volgens mij, je zou gewoon sterker moeten worden, ook al wordt je niet veel zwaarder. Natuurlijk helpt het wel als je zwaarder wordt, maar zonder zwaarder te worden zou je echt wel meer moeten kunnen drukken. Anders zou je nooit boven je eigen lichaamsgewicht kunnen benchen. Ik kan 12 reps ofzo met mijn eigen lichaamsgewicht (120).
 
dat je als je zwaarder word sterker word heeft niet zoveel te maken met het gewicht dat je de hele dag meesleept, maar gewoon met de hoeveelheid spiermassa die je hebt...dunkt mij
 
ik spreek uit eigen ervaring, is gebaseerd op 0,0 onderzoeken.
 
wat een bevindingen :D. Ga eens cutten tot 85-90 als je vetpercentage hoger is, ga dan terug bullken en ik ben vrij zeker dat je hoger zal kunnen gaan dan je lichaamsgewicht. :D
 
Toch is er een vrij sterke relatie tussen tijdelijk meer Kcal tot je nemen is ook meer gewicht aankunnen...
 
haha ik denk dat dit niet helemaal waar is jongens...er zijn beesten die 300 kilo drukken, maar nog niet de helft wegen. Oftewel zo'n sterke correlatie bestaat er niet tussen lichaamsgewicht en bankdrukvermogen. Ik zelf bank 130 kilo, ik weeg 98 do the math.
dat is waar
daarom vind ik het ook zo raar dat ik alleen maar omhoog ga als mijn lichaams gewicht vermeerd.
trouwens een oud powerlifter waar ik samen mee train heeft hetzelfde probleem. hij snapt ook niet goed waardoor het komt
 
gewoon je bankdruk routine wat omgooien, dat zou moeten lukken

ik ben 2kg vermagerd en ben 5kg omhoog gegaan met bankdrukken in die tijd...
weeg nu 67,5kg en bankdruk 85-87,5kg
 
mm ik weeg rond de 90 kg en druk 110 /120 setjes dus gaat niet op
 
Voor iedereen is het anders lijkt mij.
Denk dat je meer afwisseling in je trainingsschema moet brengen.
Paar weken benchen, een paar weken dumbbell drukken (plat).
Misschien dat het helpt.
 
Is dit trouwens alleen met je benchpress, of ook met je squat? Als het alleen je bench is, moet je gewoon je borstroutine veranderen.
 
zit tussen je oren denk ik..

ik weet niet of je top 95 kilo is, of dat je er setjes mee drukt?

maar ik maak al tijden setjes bij bankdrukken boven mn lichaamsgewicht.. en mn top ligt ver boven mn eigen lichaamsgewicht..
 
vraag voor de gein eens wat daxie drukt :P
 
Back
Naar boven