MuscleMeat

wel of geen whey ?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FRANK111

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
3 mei 2005
Berichten
16
Waardering
0
ik gebruik al jaren whey eiwit (2 doseringen per dag).

nu zei mijn fitnessinstructeur (tevens voedingsdeskundige) dat ik dat helemaal niet nodig heb, omdat ik uit mijn dagelijkse voeding (heb hem een lijst gegeven van mijn dagelijks eetpatroon) voldoende eiwitten haal.

Ik zou als ik zou stoppen met de whey, er veel strakker opstaan en meer vet verbranden, omdat mijn spieren dan aanspraak zullen maken op mijn eiwitten uit de dagelijkse voeding en de eiwitshakes zouden alleen maar opgeslagen worden in vet.

kan dit verhaal voor somige mensen kloppen??
graag jullie reactie
:cool: :cool: :cool:
 
Allereerst is er om eiwit om te zetten naar vet zoveel energie nodig, dat je lichaam dat liever niet doet, de kans is dus klein.

Verder is het met 'normale' voeding uiteraard mogelijk om je eiwitbehoefte te nuttigen, echter is het niet zo makkelijk om een juist piek van aminozuren te creeren rondom je training met normale vaste voeding.
 
meestal worden aminozuren niet omgezet in vet , maar plas je deze gewoon uit.

Je spieren gaan niet minder strak zijn omdat je mss teveel eiwit inneemt. Die persoon heeft waarschijnlijk gewoon een grondige hekel aan voedingssupplementen:o
 
Het ideale moment om eiwitten uit voeding te halen is anderhalf uur vóór de training. Tegen de tijd dat je gaat trainen circuleren de eiwitten als vrije aminozuren in je lichaam en kunnen ze daar komen waar ze nodig zijn.

Whey wordt sneller opgenomen dan eiwitten uit gewone voeding. Dus, zoals chunky al zegt, is het eenvoudiger om je lichaam te voorzien met vrije aminozuren door gebruik te maken van whey.

Persoonlijk vind ik whey het meest nuttig direct na het opstaan en na de training met dextrose. Ik zorg er voor dat ik anderhalf uur voor mijn training heb gegeten, niet eerder, niet later.

Ik vind het verhaal van je sportinstructeur niet geloofwaardig.
 
ik gebruik al jaren whey eiwit (2 doseringen per dag).

nu zei mijn fitnessinstructeur (tevens voedingsdeskundige) dat ik dat helemaal niet nodig heb, omdat ik uit mijn dagelijkse voeding (heb hem een lijst gegeven van mijn dagelijks eetpatroon) voldoende eiwitten haal.

Dat zou best eens kunnen.

Ik zou als ik zou stoppen met de whey, er veel strakker opstaan en meer vet verbranden, omdat mijn spieren dan aanspraak zullen maken op mijn eiwitten uit de dagelijkse voeding en de eiwitshakes zouden alleen maar opgeslagen worden in vet.

kan dit verhaal voor somige mensen kloppen??
graag jullie reactie
:cool: :cool: :cool:

Dat lijkt me wat sterk. Wat wel waar is is als je te veel calorieen binnen krijgt je het overschot (bijvoorbeeld vet of kh) als vet op slaat.. eet je minder, wordt je minder vet (duh)
 
I'm with wazzup
 
Je kan makkelijk al je eiwitten uit je normale voeding halen, en ja, je wordt ook vet van teveel eiwit... alleen minder snel dan wanneer je bijv teveel KH inneemt.
Eiwit wordt inderdaad met meer moeite opgeslagen als vet dan KH...
KH omzetten naar energie is een simpel proces, eiwitten omzetten naar energie kost al veel energie, waardoor er niet veel overblijft om op te slaan :d
 
Back
Naar boven