MuscleMeat

multivitamine ter vervanging voor groenten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

killerbee

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
2.228
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
92kg
Ik denk dat er wel heel wat mensen zijn die groenten haten,waaronder mijzelf.
Ik neem dagelijks zo'n multivit in omdat ik nauwelijks groenten eet,baaah:eek:
Zou dit wel gelijkwaardig zijn ????
 
Supplementen zijn nooit zo goed als het eten zelf. Het is gewoon een kwestie van niet denken maar eten. Alles is lekker genoeg te krijgen, maar meteen roepen groenten zijn vies dus ik eet ze niet is te kort door de bocht.
 
Ik denk dat er wel heel wat mensen zijn die groenten haten,waaronder mijzelf.
Ik neem dagelijks zo'n multivit in omdat ik nauwelijks groenten eet,baaah:eek:
Zou dit wel gelijkwaardig zijn ????

Nee. Geen enkele vitmamine-pil haalt het bij wat groente te bieden heeft.
 
Ik neem m'n vitaminepillen in en eet 2xp.d groente. Denk dat de pillen het lange bij na niet halen wat je uit je groente haalt.
 
1 multi/dag
1 banaan/dag
1 appel/dag
2x groente/dag

Groente HEERST !!!
 
Groenten zijn de shit :)
 
Lust je het echt niet of vind je het alleen maar wat minder? En echt alle groente?
Er zijn maar een paar groenten die ik echt niet lust (bruine bonen, zuurkool, spruiten) en er zijn er een paar die ik minder vind, maar op de juiste manier klaar gemaakt (voor mij dan), lust ik een hoop.

Koop eens een kookboek en probeer groenten op verschillende manieren uit. Er zit vast wel wat tussen wat je lekker vindt.

Anders kijk je eens voor groentenmixen (zonder kruidenboter). Dan zit je ook niet aan 1 smaak vast, maar heb je er een paar gemengd.
Zelfde geldt voor (roerbak)gerechten van vlees en groenten (en saus).

Probeer eens een verse kip "Siam" met bosuitjes en bladspinazie (en cashewnootjes) of een verse biefstuk Stroganoff met tomaat, paprika, ui en champignons...
 
Groente bevatten nog stofjes die ze nog niet in die vitaminepillen kunnen steken of in verhoudingen die bij pillen heel duur zouden uitvallen.

Dus groenten >>>>>>>>>>>pillen.

Ik zou enkel bij een tekort (ondanks een goed voedingsschema) supplementen nemen. (bv. als je erg veel sport, je een bepaalde vitamine niet goed kunt opnemen wegens een genetisch afwijking of weet ik veel )

Ik raad je ten stelligste aan om toch groente te leren eten, enkel zo kun je een goed en gevarieerd voedingsschema samenstellen.

SlettieBettie geeft hier heel goede tips, zeker het uitproberen waard! :brew: :meal:

groet
Kim
 
Eat your ****ing vegetables!
 
Groenten bevatten duizenden stofjes in minuscule doseringen waarvan de wetenschap geen nog geen idee heeft wat ze met je lichaam doen.

Waarschijnlijk is het de samenwerking van deze stoffen die ervoor zorgen dat groenten zo gezond zijn.

Maar wanneer je een multivitaminepil weet waar al deze stofjes inzitten, mag je me wel een pm sturen. :p
 
Groenten kunnen toch ook in een blender? Dus verwerk het in een shake!

In groenten zit trouwens veel meer dan alleen vitaminen en mineralen. Vezels bijvoorbeel. Bovendien is het levend voedsel en levend voedsel heb je nodig om gezond te blijven.
 
Ik denk dat er wel heel wat mensen zijn die groenten haten,waaronder mijzelf.
Ik neem dagelijks zo'n multivit in omdat ik nauwelijks groenten eet,baaah:eek:
Zou dit wel gelijkwaardig zijn ????
Nee. En groenten haten? Er is niets zo lekker als groeten man, leer eens fatsoenlijk te eten. Breezahs van tegenwoordig tssss :finger:
 
Van alle domme vragen...

Vreet je groente! Naast de vitamines, vezels en mineralen die er in zitten is groente ook belangrijk voor het metabolisme en de complexe koolhydraten. (als je niet weet wat dat is, dan mag je er zowiezo niet eens aan denken om groente te vervangen door een pilletje).

Bovendien is het levend voedsel en levend voedsel heb je nodig om gezond te blijven.

Interessante stelling, waar heb je dat vandaan? Ik heb er nog nooit van gehoord.
 
Groenten kunnen toch ook in een blender? Dus verwerk het in een shake!

Dacht ik ook gelijk aan! Een maat van me lust ook geen groente dus hij gooit het in de blender met wat tomatenblokjes uit blik en wat verse basilicum en eet het met pasta. Goed te eten! En je proeft weinig van de groenten zelf...
 
ik vind groente en fruit juist lekker.....

en antwoord op je vraag: nee groent en fruit uit een pil komt nog niet op 30% van wat er in echte groente zit.....(opname door je lichaam bedoel ik dan)
 
Nee. En groenten haten? Er is niets zo lekker als groeten man, leer eens fatsoenlijk te eten. Breezahs van tegenwoordig tssss :finger:

wat hebben breezahs nu te maken met groenten....:rolleyes:
 
80% weet het 20% eet het waaronder ikzelf ghehehehe
 
Hoe kun je nou zeggen dat je groenten haat?! Wortel smaakt toch heel anders dan broccoli. En broccoli smaakt weer heel anders dan sperziebonen...

Of heb je "toevallig" een hekel aan al deze smaken?
 
Back
Naar boven