AndroidHealthClinic

probs met men borst (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

ja omdat de beweging van de dumbbell press heel anders is dan die van de bench press waardoor er meer borstactiviteit is zodat je je borst meer ontwikkeld en dit komt ook ten goede als je weer gaat benchen
 
tijdje niet benchen [noch incline, noch flat, noch decline]
doe alleen dumbbell presses en fly's voor je borst [deze zullen tevens je borst beter belasten dan de bench]
Fly's zijn goede oefeningen, maar nu juist van minder belang, ik zou de dumbbells aan de kant leggen; als je je presskracht verhogen wil doe je press oefeningen.

Ik raadt je aan minder borstoefeningen doen met veel minder faillure. Train je alles 1x per week of vaker? Ik zou voor het verhogen van je bench twee benchoefingen pakken, like BP en IPB. Hou je 4 sets aan, maar doe slechts de laatste tot failure zoals Saint al benadrukte.
Suc6! :thumbs:
 
Fly's zijn goede oefeningen, maar nu juist van minder belang, ik zou de dumbbells aan de kant leggen; als je je presskracht verhogen wil doe je press oefeningen.

Ik raadt je aan minder borstoefeningen doen met veel minder faillure. Train je alles 1x per week of vaker? Ik zou voor het verhogen van je bench twee benchoefingen pakken, like BP en IPB. Hou je 4 sets aan, maar doe slechts de laatste tot failure zoals Saint al benadrukte.
Suc6! :thumbs:


klinkt ontzettend logisch
je wil sterker worden in de press dus ga je pressen (specefiek trainen)

helaas uit ervaring merk ik het tegendeel

iig veel succes ermee:)

probeer wat uit en kijk wanneer je snel vooruitgang maakt.
wat maybe ook kan helpen is kijken naar powerlifters...die kunnen ongelofelijk benchen...maybe kun je er nog wat van leren (techniek etc)
 
volgens mij ligt et enkel aan je techniek
ofwel moet je jezelf gewoon wat over je grenzen heen dwingen
neem een sterkere trainingspartner, kan ook wonderen doen..
 


denk dat je zelf ook makkelijk testje kan doen

training 1 begin met cable fly's op een aantal kilo wat je zon max 10 herhalingen kan doen [schatten] en tel dan hoeveel herhalingen je gemaakt hebt

training 2 begin met bench press een setje tot failure op een gewicht die je zon 8 keer kunt pressen
als je klaar bent gelijk de cable fly's doen op dezelfde manier als dat je de training ervoor ook hebt gedaan op dezelfde kilo's en tel hoeveel herhalingen je kunt maken

training 3 doe je precies hetzelfde alleen ipv bench press een dumbbell press en meet je dus weer hoeveel herhalingen je kunt maken op de fly.

de training waarmee je de meeste herhalingen op de fly's kunt halen is de oefening die je borst het minst heeft uit geput

in mijn geval was dit duidelijk de bench press
 
hm moeilijk na te gaan. andere factoren zoals rust, intensiteit, herstelperiodes neem je hier nauwelijks in mee. de ene of andere week kan bij mij soms toch al aantal kilo uitmaken als ik als vb bench press neem. verder ligt het er ook aan wat ik eerder die dag wel/niet gedaan heb.
maar goed iedereen reageert anders op trainingen dus ik bedoel dit niet om te zeggen dat je helemaal verkeerd zit.
 
Zelf ben ik nog veel aan het bijleren, maar had ook lang dat probleem. Nu moet ook toegeven dat dit veel verbeterd is door zwaar incline dumbbell presses en dumbbell flyes te doen. Maar los van dat denk ik ook dat ik veel kracht en massa gewonnen heb door mijn borst 1x/week meer te trainen dan de andere spiergroepen. Zo kon ik mijn training opsplitsen en de ene dag meer incline trainen, de andere vlak. Bankdrukken heb ik er wel nooit van tussen gelaten omdat ik het toch wel een basis oefening vind. Het versterkt gewoon je hele bovenlijf en dat kan zeker geen kwaad. Ook probeerde ik iedere week zwaarder te gaan... als ik max 90kg 4 x kon, deed ik toch eens 100kg, met spotter uiteraard, en soms ging het goed, soms helemaal niet. Maar werd zo het zwaardere gewicht gewoon en uiteindelijk lukt het je 2 of 3 keer. Als ik de week erna dan terug naar 90 ging, ging het een stuk makkelijker en kon ik meer reps dan voordien. Je moet dus ook durven verzwaren en eens een 10-tal kg boven je limiet gaan. Bij mij werkt het toch! ;)
Ps: En zeker niet 10x tegen jezelf zeggen dat je het niet kan voor je geprobeert hebt. Succes
 
hm moeilijk na te gaan. andere factoren zoals rust, intensiteit, herstelperiodes neem je hier nauwelijks in mee. de ene of andere week kan bij mij soms toch al aantal kilo uitmaken als ik als vb bench press neem. verder ligt het er ook aan wat ik eerder die dag wel/niet gedaan heb.
maar goed iedereen reageert anders op trainingen dus ik bedoel dit niet om te zeggen dat je helemaal verkeerd zit.

neej et is zeker geen wetenschappelijk onderzoek ;)

je kunt het voor de aardigheid es proberen en dan over een tijdje weer es en dan doe je training 2 eerst dumbbell press en training 3 de bench

maakt verder nie uit tis wel es grappig om te doen
 
Wel allen al zeker bedantk voor de reacties :)

ik heb wat aan het experimenteren geweest en train nu men borst maandag en donderdag (als enigste spiergroep 2x per week).

Men tweede indruk is wel dat hoe breder ik bench hoe beter ik het in men borst voel, minder belasting voor men schouders denk ik, maar men trainingspartner vertelde me dat hoe breder je bencht dat je meer de zijkant van de borstspier aanpakt, en minder de binnenkant, MAAR kijk eens naar Ruhl, hij bencht altijd lekker breed en heeft hij geen goede borst....
 
neej et is zeker geen wetenschappelijk onderzoek ;)

je kunt het voor de aardigheid es proberen en dan over een tijdje weer es en dan doe je training 2 eerst dumbbell press en training 3 de bench

maakt verder nie uit tis wel es grappig om te doen

zal het eens proberen. ik ga binnenkort sowieso eerst met incline dumbbell beginnen, hopelijk kan ik ze dan net wat extra harder aanpakken waardoor ze hopelijk net wat beter reageren.
 
Dag dit is bij eerste dus mijn eerste post en zag :) probs bij borst staan. Nu ik het het probleem dat mijn rechterB voller is dan men Lborst wat kan ik hieraan doen????? Vind t echt jammer omwille van t zicht....
 
Zoek gewoon alle borstoefeningen die je kan vinden bij elkaar, deel ze op in groepjes van 4, en pak elke week een andere groep. Je moet de routine er uit halen, hetzelfde geldt voor je herhalingen.

De ene week doe je 4x10, de volgende week doe je 12x12x10x8 de week daarop weer 12x10x8x8. Je moet nergens aan wennen, en vooral kappen met dat tot failure gaan.
 
Dag dit is bij eerste dus mijn eerste post en zag :) probs bij borst staan. Nu ik het het probleem dat mijn rechterB voller is dan men Lborst wat kan ik hieraan doen????? Vind t echt jammer omwille van t zicht....

Niks aan doen, hard door blijven trainen en geen verschillende gewichten gebruiken. Maar maak even zelf een topic aan met je vraag, niet iemand anders z'n topic pikken.
 
ik merk ook zwaar verschil, als ik borst en rug tegelijk train...

* eerst borst opwarmen
* rug op warmen
* rug trainen
* borst trainen..

lijkt of je meer kracht uit je borst kan putten, kan ook persoonlijk zijn..
maarja dat is mijn ervaring.

Tevens zijn er ook mensen die zweren bij de afwisseling tussen ''druk'' (banken bijv.) en ''rek'' (cable crossen) oefeningen...probeer het eens zou ik zeggen
 
Ik zelf heb ook een hugh press probleem.

Ik doe 14 sets 1 x per week... En ben er nu van over-tuigt dat t stil ligt.

Zou 10 sets voldoende zijn ?

Nu doe ik het volgende;

Incline dumbbell press; 4 sets
machine press; 4 sets
dumbbell fly; 3 sets
flat bench press ; 3 sets

( regelmatig wisselt deze volgorde; deze oefeningen gelden voor een 6 weken )

Gemiddeld ga ik een set of 9-10 tot failure...

Ik was sowieso al van plan binnenkort anders te gaan trainen; ( 2 x p. w. 3,5 tussen de groepen )

Het zijn mijn schouders die zitten te klooien. Mijn triceps zijn op zich best redelijk sterk...

1 training oefening ben ik zelfs erg tevreden over; Triceps behind the back ( met 2 bankies en gewicht op je schoot )

40-65 kilo op schoot / op de 12 tot 4 reps ... een 3 a 4 sets.

Zou het gewoon een kwestie zijn van de sets verminderen naar een 9 a 10 sets en de intensiteit/gewicht verhogen ?
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf zie bankdrukken eigenlijk alleen maar als een ego oefening, ik doe de uitvoering zeer serieus enzo maar ik doe naast bench press ook nog flat bench dumbbell press, en incline en crossovers en dergelijken als serieuze oefeningen, ik vind bandrukken daar voel ik de borst niet genoeg bij, heb altijd failure eerst in de armen en met andere oefeningen altijd wel borst failure.
 
Back
Naar boven