Fitness Seller

eigeel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

PRO

Advanced Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
17 aug 2006
Berichten
1.462
Waardering
2
Ik eet zo op een dag tog zo een 5/6 eiren (oplopend tot 10) en smijt eingenlijk altijd het eigeel weg, wat ik overgens het lekkerste van het ei vind.
Nu heb ik ergens een tijdje geleden gelezen dat eigeel helemaal niet je aders vol laat slippen en je cholestorol omhoog laat schieten.
En dat je best al je eieren gewoon met geel en al op kan eten.

wie weet hier meer van ?
 
als ik iets van het ei weggooi is het wel het wit
dat van cholesterol bij eieren blijkt helemaal niet zo erg zijn
je kan jezelf beter de vraag stellen of een hoge cholesterol wel je aderen laat volslippen, maar dat zeg ik niet als een feit vooraleer er terug een discussie start;)
 
Ik vreet niet elke dag eieren maar soms bak of kook ik er een stel
als ik er 4 maak vreet ik ze gewoon allemaal op
heb ook gehoord dat in het eigeel de meeste eiwitten zitten???
 
Bij biologische eieren zit er veel dioxines in het eigeel.
Vreemd eigenlijk waarom dit wel zo is bij biologische eieren en niet bij normale eieren.
 
het zal zon vaart niet lopen lijkt me met dat cholesterol.

er zijn mensen die worden 100 met roken, drinken, nooit sporten etc, je kent het wel en dan zullen wij aan een paar dooiers overlijden..tss
 
Bij biologische eieren zit er veel dioxines in het eigeel.
Vreemd eigenlijk waarom dit wel zo is bij biologische eieren en niet bij normale eieren.
"biologische" eieren worden meestal in een hoekje op een vuil terrein bijeengezet, eierdooier is meer vervuild en de kippen leven stressvoller door mekaar te pikken etc
ik hou het bij gewone eieren
 
dus wel of niet verantwoord om 10 eigeel te eten per dag
 
voor mij wel, hangt ervan of het in je schema past
en nee je gaat er geen hartinfarct door krijgen;)
 
10, tjsa, veel is het wel. aan de andere kant zijn er onderzoeken geweest waarbij deelnemers 30 dooiers per dag aten en bij deze groep (allen deelnemers met een laag chol van zichzelf) bleef het chol bij iedereen onder de 4.
ter ref: <5 = uitstekent.

wellicht zijn 10 dooiers niet slecht als je blijft letten op je totale vv inname.
 
Ik heb wel eens gelezen dat het eiwit in een ei beter opgenomen word door het lichaam als je het eigeel erin laat
 
teveel aan eigeel kan voor gal bulten zorgen... maar dan moet je het wel heel extreem maken..
 
als je het zeker wilt weten: laat je cholesterol testen (liefst compleet dus LDL en HDL apart vermeld), begin aan je eieren binge en laat ze over een maand nog een keer je cholesterol chkn.
Weet je het zeker.

Persoonlijk vind ik eieren de bom.
 
Zoekfunctie: "eigeel" ;)
 
dit heeft wel niet bar veel te maken met het topic, maar wat ook prima te doen is is als je bijv. 4 eieren maakt van 2 eieren het eigeel weg te gooien en alleen het wit te gebruiken, als je dan een geklutst eitje hebt smaakt het niet veel anders als met 4 dooiers ipv 2.
 
???mijn trainer zei tot je niet teveel eigeel moet eten per week, ik eet 12eieren smorgen met 2dooiers erin
 
ik koop gewoon liquid egg white. Kan je zo in kartonnen kopen en in de pan gieten. Bevat ongeveer 10.5 gr eiwit/100g en kan je makkelijk 200 à 300 gr van binnenwerken. Is wel niet zo lekker als een volledig ei, het smaakt wat zoet, maar met de nodige kruiden is het zeker niet slecht. En af en toe eet ik wel eens een paar volledige eieren
 
10 eieren met eigeel per dag is geen probleem. Als je maar wel denkt om je totaal aantal vet.
 
ik koop gewoon liquid egg white. Kan je zo in kartonnen kopen en in de pan gieten. Bevat ongeveer 10.5 gr eiwit/100g en kan je makkelijk 200 à 300 gr van binnenwerken. Is wel niet zo lekker als een volledig ei, het smaakt wat zoet, maar met de nodige kruiden is het zeker niet slecht. En af en toe eet ik wel eens een paar volledige eieren

ook handig voor op het werk gewoon ff een slok van die rauwe shit naarbinnen .....
 
Ik vermijd het eigeel vaak, zitten de meeste vetten in geloof ik.
 
Back
Naar boven