MuscleMeat

Wat is jouw motivatie om natural te zijn/blijven...?

Bezoekers in dit topic

chunky

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
27 sep 2005
Berichten
9.041
Waardering
52
Lengte
1m92
Massa
118kg
Oké topictitel moet duidelijk zijn, wat is jouw motivatie om natural te blijven. Ik ben niet tegen gebruik, dus laat daar de discussie niet over opwaaien, toch zijn er genoeg mensen hier op het board die er bewust voor kiezen een natural 4 life te zijn en tevens goede resultaten behalen, ik reken mezelf daar voor het gemak bij.

Voor mezelf:
Mijn grootste motivatie is toch wel om mensen te laten zien wat er mogelijk is natural, ik bouw een goede fysiek op, wordt sterker, en behaal betere resultaten als de meeste gebruikers die ik zie en ken. (Wat allicht te weiten is aan de ondeskundigheid van hun, maar dat terzijde) en mijn gezondheid!!

Verder heb ik nog nooit van me leven drugs of andere snuisterijen (behalve alcohol) op om me beter te voelen of te maken dan wie ik ben, dus waarom zou ik dat met trainen wel doen.

Verder hebben me ouders vrienden/kennisen van wie de zoon is overleden door misbruik van steroiden, nogmaals misbruik. Die mensen zijn door zo'n hel gegaan dat ik mijn moeder beloofd heb het nooit te gaan gebruiken toen ik begon met trainen. Belofte maakt schuld, zeker aan je moeder.

Tevens heb ik een soort pac gesloten met 3 trainingsmaten, we zijn alledrie ongeveer gelijktijdig begonnen met trainen en willen alledrie natural blijven en hebben dat ca 8 jaar geleden ook toegezegd aan elkaar, alledrie hebben we natural bizarre progressies gemaakt.

Wat is jouw motivatie?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het soms erg moeilijk moet ik zeggen. Een reden dat ik die spuit er niet in ram, is vooral omdat ik dan niet meer kan zeggen; dit heb ik natural behaald. Dan ben je in 1 keer je status kwijt. Maar het kriebelt wel enorm.

Een motivatie is dat je moet blijven denken dat je monstergenen hebt :D
 
Zoals Kale al zegt. Zodra je zegt dat je gebruikt is het van ja alleen maar spuiten, terwijl je basis gewoon gelegd is.

Wat me ook tegenhoud is dat ik misschien wel verslaafd raak aan het spul:)

Zoals het nu er naar uitziet ga ik in januari waarschijnlijk toch beginnen.
 
Ook een goede reden om het (nog) niet te doen, vind ik de terugval die je krijgt na een kuur. Daar zou ik echt niet tegenkunnen.
 
omdat mijn vader altijd wedstrijden heeft gedaan vroeger en hij gebruikte altijd en zei dat je zo als hij toen uitzag niet natural kunt bereiken, en ik ben van plan te bewijzen dat dat wel kan;)
 
Zoals Kale al zegt. Zodra je zegt dat je gebruikt is het van ja alleen maar spuiten, terwijl je basis gewoon gelegd is.

Wat me ook tegenhoud is dat ik misschien wel verslaafd raak aan het spul:)

Zoals het nu er naar uitziet ga ik in januari waarschijnlijk toch beginnen.

Heb je al een schema'tje bedacht?
 
omdat mijn vader altijd wedstrijden heeft gedaan vroeger en hij gebruikte altijd en zei dat je zo als hij toen uitzag niet natural kunt bereiken, en ik ben van plan te bewijzen dat dat wel kan;)

Wat is mij afvraag;
Hoe zou jou vader er tegenaan kijken als je wel zou gaan gebruiken? Keurt hij het goed?

sorry voor o/t gelul.
 
Mijn gezondheid natuurlijk!
 
precies wat jullie zeggen, je natural status die je verliest, belangrijk punt!

zelf ben ik ook zeer bang verslaafd te raken aan de gains, mocht het zo zijn dat ik zou gebruiken.
 
Mijn hoofd motivatie om al 21 jaar natural te trainen is simpel: mijn gezondheid.

Ik rook en drink bewust niet voor mijn gezondheid, dus daar zou gebruik gewoon ook niet bij passen.
Daarbij vind ik het een uitdaging om te kijken hoever ik mijn genetisch potentieel kan pushen. Het is gewoon een kick om te zien dat er na zolang trainen nog steeds kleine vorderingen mogelijk zijn.
Daarbij valt me op dat de gebruikers waar ik ooit mee trainde lang geleden, op den duur allemaal gestopt zijn met bodybuilding.

In het begin raakte ik wel eens gefrustreerd als weer zo'n knaap de sportschool binnen kwam en in een jaar tijd mij voorbij schoot terwijl ik al jaren aan het zwoegen was. Vooral op wedstrijden was de strijd vaak ongelijk. Toch heb ik nooit getwijfeld over gebruik.
 
mijn motivatie is ,zoveel mogelijk eruit halen wat erin zit en mocht de tijd aan breken het toch te gebruiken dan moet het maar!!!maar eerst wil ik het meest eruit halen.
 
Goed punt Sport! Leve de sport!

Gezondheid is het belangrijkste wat je hebt.
 
Heb je al een schema'tje bedacht?

Wil het in 1e instantie vrij basic houden.

Ik wil gewoon ooit eruit zien zoals ik dat vroeger droomde.
Dus 1.93 en dan 130 kg bij 5%. Dat mijn vormen misschien niet zoals een pro zijn oke, maar ik wil gewoon huge worden bij een heel laag bf. Tuurlijk, nu met kleren aan ben ik aardig stevig, maar om de look te hebben moet ik nog heel veel zakken. Vandaar ook dat ik toch een keer wil beginnen.
Ik zal ook geen 10 jaar gebruiken zoals velen wel. Ik wil gewoon een keer eruitzien als een echte BB!
 
De belangrijkste reden is dat ik gewoon mijn doelen natural wil bereiken, omdat die natural te bereiken zijn.
Voor mij zal het zwak zijn als ik 85kg (is tot nu toe mijn uiteindelijke streefgewicht met 10%) niet natural zou bereiken. Daarna kijk ik wel verder.
 
Wil het in 1e instantie vrij basic houden.

Ik wil gewoon ooit eruit zien zoals ik dat vroeger droomde.
Dus 1.93 en dan 130 kg bij 5%. Dat mijn vormen misschien niet zoals een pro zijn oke, maar ik wil gewoon huge worden bij een heel laag bf. Tuurlijk, nu met kleren aan ben ik aardig stevig, maar om de look te hebben moet ik nog heel veel zakken. Vandaar ook dat ik toch een keer wil beginnen.
Ik zal ook geen 10 jaar gebruiken zoals velen wel. Ik wil gewoon een keer eruitzien als een echte BB!

Ik vind je er anders voor een natural ZEER goed uitzien en zeker als een echte BB!
 
Ik heb wel eens wat gedaan, puur en alleen om te kijken wat het was en wat het deed....

Voorlopig doe ik denk ik ff niets meer omdat ik er ook een andere sport naast ga doen. (dan heb ik toch een beetje het gevoel dat ik de boel belazer...)

Voor de rest vraag ik mezelf af of je nu echt in staat bent om alles wat je door dat spul hebt gekregen ook kunt vasthouden zonder weer opnieuw een spuit in je flikker te moeten steken....

MAAR: als ik boven de 45 ben, dan gaat Tony aan de test-therapie (yum-Yum :D )
 
Wat is mij afvraag;
Hoe zou jou vader er tegenaan kijken als je wel zou gaan gebruiken? Keurt hij het goed?

sorry voor o/t gelul.

mijn vader is begin dit jaar overleden en heb hem dat nooit gevraagd maar denk dat die het wel goed had gekeurt maar daar ging het niet om, ging erom dat ik zijn stats ook kan behalen zonder te gebruiken.
 
Ik vind het soms erg moeilijk moet ik zeggen. Een reden dat ik die spuit er niet in ram, is vooral omdat ik dan niet meer kan zeggen; dit heb ik natural behaald. Dan ben je in 1 keer je status kwijt. Maar het kriebelt wel enorm.

Een motivatie is dat je moet blijven denken dat je monstergenen hebt :D


HAhahahaha! :D

Welke status? Die 'status' ben je meteen al kwijt als je boven een bepaald aantal kilo's komt. Dan zegt iedereen: 'Kijk, die Kale zit er ook an.'

En jij maar tegen windmolens vechten en blijven proberen om mensen te overtuigen dat je natural bent. Maar nee hoor, niemand gelooft je meer.
Man ik verbaas nog steeds menig sporter als ik zeg dat die Pinda die met mij trainde natural was. Dat geloven ze niet meer. Dus status? Die ben je kwijt als je groot wordt, believe opa maar.
 
HAhahahaha! :D

Welke status? Die 'status' ben je meteen al kwijt als je boven een bepaald aantal kilo's komt. Dan zegt iedereen: 'Kijk, die Kale zit er ook an.'

En jij maar tegen windmolens vechten en blijven proberen om mensen te overtuigen dat je natural bent. Maar nee hoor, niemand gelooft je meer.
Man ik verbaas nog steeds menig sporter als ik zeg dat die Pinda die met mij trainde natural was. Dat geloven ze niet meer. Dus status? Die ben je kwijt als je groot wordt, believe opa maar.

Opa heeft gelijk! Het is leuk voor jezelf , maar op een gegeven moment roept toch iedereen van alles. En tja, waarom wil je status opbouwen voor dat soort blaaskaken?

Vind het leuker als opa juist weet hoeveel shit ik erin steek. Maar wordt nog veel leuker als wel later in de toekomst samen gaan loggen :D :D
 
Back
Naar boven