Fitness Seller

Wat is jouw motivatie om natural te zijn/blijven...? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Alleen...ik heb zat jongens van rond de 20 gesproken die super gefrustreerd waren: Wat blijkt dan, ze kunnen de leuke meisjes niet meer overtuigen van het feit dat ze drug-free zijn.

'Godver opa, sta je daar in een disco op Mallorca de hele avond te verdedigen dat de armen die haar vasthouden toch echt natural zijn!'

Dat is niet leuk voor ze hoor, daar balen ze enorm van.

Haha wat een luxe-probleem. Maar dan, dan gaan ze alsnog spuiten zodat ze kunnen beamen dat ze gebruiken? Met NOG grotere armen?
 
Ben je niet bang voor de lange termijn effecten? ???

ik maak me steeds minder druk om de lange-termijn effecten. En weet je wie me gerust stelt? Believe it or not... het NECEDO! Zoek eens op studies van de wetenschappers die zij inhuren. (m.n. Kuipers). Keer op keer onderzoeken ze de veronderstelde nadelige gevolgen van AS, en keer op keer is de conclusie: eigenlijk kunnen we helemaal niet bewijzen dat het slecht is. :rofl:

Voorbeeld:
2004:
conclusie: meer LDL en HDL door AS, maar de gevolgen ervan op hart&vaatziekten moeten nog vastgesteld worden.

2005:
conclusie: we kunnen geen hartbeschadigingen vinden


Dus ik maak me echt steeds minder zorgen om bijwerkingen. Laat me wel voorop stellen dat het zeker geen kinderspeelgoed is, en dus de nodige voorzichtigheid wel in acht genomen moet worden.
 

Ik lees daar anders ook:

Moreover, it is concluded that echocardiographic evaluation may provide incomplete assessment of the actual cardiac condition in AAS users since it is not sensitive enough to detect alterations at the cellular level.

Oftewel, ze kunnen met de gebruikte technieken geen goede schattingen mbt tot de cardiac condition van AAS gebruikers omdat deze methode niet gevoelig genoeg is.
Oftewel, we kunnen het niet meten dus we weten het niet. Maar niet weten betekent niet automatisch dat er niks aan de hand is, je kunt het gewoon niet detecteren.
 
Ik ben het eigenlijk wel helemaal met dbc eens. Toen ik begon met trainen heb ik altijd lopen schreuuwen dat ik natural wou blijven. Iets wat me tot op dit moment gelukt is. Maar na 5 jaar naturel trainen en op een gewicht van 107 kg bij 1.82 te staan, gelooft niemand je toch meer. Ik vond het eerst ook altijd een compliment als mensen zeiden dat ik gekuurd moest hebben, maar die tijd ligt nu achter me. Ik vind het nuecht enorm deprimerend wanneeer mensen dit nu zeggen. Ik wil hiermee niet zeggen dat wanneer je kuurt het allemaal maar makkelijk gaat, want dat is onzin,maar wel makkelijker. Trainen doe je wel voor jezelf, maar toch. Bij mij hangt nu meer het idee van.. "als mensen je toch niet geloven waarom dat niet gewoon een spuit erin rammen" Dan hebben ze gelijk en ben ik ook weer met minder enegie dan anders weer een stuk groter(want dit kan geen enkele kuurder natuurlijk ontkennen).

Ik zeg nu niet dat ik volgende week ga kuren ofzo, maar moet wel eerlijk zijn dat ik vaker in de aas sectie van dbb kijk. Wat me nu vooral nog tegenhoud zijn gezondheidsrisico's. Wat gebeurd er met je lcihaam wanneer je met het kuren begint en vooral hou ik er wat aan over... Voorlopig ga ik gewoon lekker natural door maar we zullen zien wat de toekomst brengt.
 

Nou ja, je kunt het iig positief brengen phreak ;) , als ik dat verhaal zo lees, word ik een stuk minder vrolijk:

CONCLUSIONS: Self administration of several AASs simultaneously for eight or 14 weeks produces comparable profound unfavourable effects on lipids and lipoproteins, leading to an increased atherogenic lipid profile, despite a beneficial effect on Lp(a) concentration. The changes persist after AAS withdrawal, and normalisation depends on the duration of the drug abuse. Eight weeks of administration of nandrolone decanoate does not affect lipid and lipoprotein concentrations, although it may selectively reduce Lp(a) concentrations. The effect of this on atherogenesis remains to be established.

Tja die laatste conclusie verbaast me niet zo eigenlijk. Je kunt naar aanleiding van een experiment van een paar weken natuurlijk geen lange termijn uitspraken gaan doen. Omdat ze geen uitspraken doen betekent niet dat er niks later zal gaan gebeuren, om gefundeerde uitspraken te doen is meer onderzoek nodig.
 
Wel een merkwaardige redenering die sommigen hier gebruiken:
Omdat mensen je op den duur niet meer geloven dat je natural bent, kun je net zo goed gaan gebruiken???

Dus je omgeving bepaalt wanneer de tijd rijp is om te gebruiken? Niet jijzelf?

Of mis ik hier de clue van het verhaal?:o
 
Natural lijkt me nog altijd het gezondste. En da's mijn motivatie.
 
Het is verslavend ja dat klopt.

Niemand laat het bij 1 kuurtje. Of je moet zo stom zijn om een kuur te vernken de eerste keer maar dan nog wil je nog wel een keer. Testosteron-afgeleiden laten een man zich net zo voelen als een vrouw in een kluis vol chocolade, en erger. Het is fantastisch.

Lieve naturals: Neem van opa aan: Niet aan beginnen!
Het is echt verslavend!
Want voor je het weet...

Ben je groot! :D

wederom heeft Opa gelijk!:D
 
Gezondheid voorop

Belangrijkste redenen voor mij om naturel te blijven trainen zijn de gezondheids-risico's die je loopt bij het gebruik van as. Train al een jaartje of 18/19 en afgezien van een paar kleine blessure's ben ik nog steeds kerngezond en kon ik in mei van dit jaar een wereldrecord in onze sport neerzetten, wat niet voor mogelijk werd gehouden zonder as;) .
Met de sponsorring van o.a. Sportfood.nl en XXL Nutrition:thumbs: heb ik voor mezelf toch een aantal grenzen weten te verleggen.

Verder speelt mee dat het nooit mijn ambitie is geweest om 100+ te wegen en drugsgebruik absoluut niet getollereerd wordt op mijn werk.
Ben van menning dat je een goede fysiek onder de 100 kg kunt opbouwen zonder a.s. met de juiste wil en toewijding.

Ik hoop dan ook nog heel wat jaartjes lekker met onze sport bezig te blijven...:wl:
 
Mijn motivatie om te gaan gebruiken is dat ik mensen heb laten zien dat er naturel een mooie fyskiek is op te bouwen.

Maar ik wil een geen mooie fysiek :D
 
Wel een merkwaardige redenering die sommigen hier gebruiken:
Omdat mensen je op den duur niet meer geloven dat je natural bent, kun je net zo goed gaan gebruiken???

Bodybuilding is nou eenmaal een sport waar het gaat om de mening van anderen. Er zit niet voor nix een jury die bepaalt wie de beste is bij een wedstrijd. Dus hoe slap het ook klinkt de mening van omstanders is in deze sport belangrijk. Wanneer iemand dan niet meer wil geloven dat je niet gebruikt word je prestatie naar mijn mening teniet gedaan. Je bent juist trots op het feit dat je nog niet gebruikt hebt.
 
Zeker dat de mening van andere mensen er toe doet. Er is geen betere boost dan een complimentje!!
 
Motivatie om níet te kuren? Schijt voor haaruitval :o
 
Bodybuilding is nou eenmaal een sport waar het gaat om de mening van anderen. Er zit niet voor nix een jury die bepaalt wie de beste is bij een wedstrijd. Dus hoe slap het ook klinkt de mening van omstanders is in deze sport belangrijk. Wanneer iemand dan niet meer wil geloven dat je niet gebruikt word je prestatie naar mijn mening teniet gedaan. Je bent juist trots op het feit dat je nog niet gebruikt hebt.

Zeker waar. Alleen het gebruik van aas lijkt me iets wat je zelf goed overwogen moet hebben en niet in de zin van: 'what the hell, men denkt toch al dat ik gebruik, dus ik kan net zo goed maar echt gaan gebruiken'.
Dat lijkt me geen weloverwogen beslissing.
 
Was toch 1 van de 10 redenen dat ik ben gaan kuren Sportfood, hoe dom het in jou oren ook kan klinken. Ik werd toch al een jaar of 7 beschuldigt van gebruik.
 
Zeker waar. Alleen het gebruik van aas lijkt me iets wat je zelf goed overwogen moet hebben en niet in de zin van: 'what the hell, men denkt toch al dat ik gebruik, dus ik kan net zo goed maar echt gaan gebruiken'.
Dat lijkt me geen weloverwogen beslissing.

Hier heb je helemaal gelijk in. Ik bedoel ook niet te zeggen dat dat de belangrijkste doorslag zal geven in de keuze van mensen om te gaan kuren, maar het is gewoon iets extra's wat mensen meenemen in hun keuze van wel of niet.
 
Ik lees daar anders ook:

Oftewel, ze kunnen met de gebruikte technieken geen goede schattingen mbt tot de cardiac condition van AAS gebruikers omdat deze methode niet gevoelig genoeg is.
Oftewel, we kunnen het niet meten dus we weten het niet. Maar niet weten betekent niet automatisch dat er niks aan de hand is, je kunt het gewoon niet detecteren.
Precies. En daar kan je twee mogelijke conclusies uit trekken:

Ofwel is het wel slecht, maar dan is dat zelfs met de modernste technieken niet op te sporen -- dus zijn we vermoedelijk al die tijd voorgelogen geweest over het verband AS<>hartproblemen. Want dat verband is dus helemaal niet aangetoond, zoals men vaak probeert te doen blijken.

Ofwel er is ook echt gewoon niets aan de hand. Ik kom dit soort studies (op allerlei vlakken) vaak tegen. Het zijn bijna altijd krampachtige pogingen van onderzoekers/instituten om hun inkomen te behouden: gewoon suggereren dat je wel andere resultaten zal vinden als je maar meer equipment krijgt. :rolleyes:


Tja die laatste conclusie verbaast me niet zo eigenlijk. Je kunt naar aanleiding van een experiment van een paar weken natuurlijk geen lange termijn uitspraken gaan doen. Omdat ze geen uitspraken doen betekent niet dat er niks later zal gaan gebeuren, om gefundeerde uitspraken te doen is meer onderzoek nodig.
Een verhoging van LDL en HDL samen is niet per definitie slecht; dat is al veel eerder op andere terreinen onderzocht.
 
Maar opa is nog geen 20 jaar verder he;)
Je weet niet wat je lichaam doet als je dadelijk 50 bent.

En ik weet dat sommige het wel geloven en tegen die tijd wel zien, maar ik wil erg graag oud worden.
 
Back
Naar boven