XXL Nutrition

wanneer tot faillure ?

Bezoekers in dit topic

fredb

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 jun 2006
Berichten
157
Waardering
0
Hallo mensen,

Heb al een beetje in de topics zitten neuzen maar niet echt een antwoord gevonden, alleen persoonlijke meningen.

Mijn vraag luidt:

Hoe vaak kan je het beste tot failure trainen voor het beste resultaat ?

* 1x per week alle groepen, vervolgens 2 weken ''normaal'' trainen ?
* 1x per week, 1 groep, tot alles aanbod is geweest en weer opnieuw ?
* 1x per week alles, 2 weken ''normaal'' en weer failure ?

Mijn trainingsschema is voor de rest:

maandag: borst
dinsdag: rust
woensdag: biceps en triceps
donderdag rust:
vrijdag: schouders, nek en rug

verder gebruik ik crea en 2x p.d eiwitshake...

Graag jullie advies/raad.

Alvast bedankt.
 
maandag: borst
dinsdag: rust
woensdag: biceps en triceps
donderdag rust:
vrijdag: schouders, nek en rug

En je benen Freddy?
 
ja ik voetbal ook nog, en dat is 3x per week, dus daar haal ik de ''cardio'' en beenoefeningen vandaan..

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
 
maar jij weet geen antwoord op de vraag ?

Je kan perfect altijd tot (95%) positieve failure trainen met een splitschema.

ze zijn sterk zat geloof me maar

Mja, big zullen ze niet worden van cardio...!
 
Je kan perfect altijd tot (95%) positieve failure trainen met een splitschema.



Mja, big zullen ze niet worden van cardio...!


Ik fitness vooral voor bovenlichaam (durf het eigenlijk niet te zeggen :$), benen hoef ik niet zo definitie in....
 
Ik fitness vooral voor bovenlichaam (durf het eigenlijk niet te zeggen :$), benen hoef ik niet zo definitie in....

squatten helpt je bovenlichaam ook vooruit grapjas.....
 
Als je je onderrug bij je bovenlichaam telt dan wel, maar verder ook niet hoor.

moet je maar eens opletten hoe.......... benen trainen bevordert groei van bovenlichaam door lichaams eigen wens van equilibrium
 
Zelfs marathonlopers trainen hun benen...
Dus wat wil je zeggen?
Ga gewoon benen trainen, je denkt dat ze sterk zijn en dan kan je miss 100-200 kg legpressen :eek: (en neen dat is niet veel)
 
Zelfs marathonlopers trainen hun benen...
Dus wat wil je zeggen?
Ga gewoon benen trainen, je denkt dat ze sterk zijn en dan kan je miss 100-200 kg legpressen :eek: (en neen dat is niet veel)

:janken: bij ons kun je alleen leg press doen tot 200 kg............... dus superset ik ze maar :D
 
Nu terug ON topic dus voor de wijsneuzen: "Hoe vaak kan je het beste tot failure trainen voor het beste resultaat ?"


Ik train om de dag en dan één dag rust zo 5 weken lang, neem één week rust en dan begin ik met een totaal nieuw oefening schema terug 5 weken lang. Denk dat het een kwestie is van zelf te experimenteren, heb ondervonden dat zo'n weekje rust wel nuttig kan zijn.
 
failure trainen "an sich" geeft geen resultaat... wat wel resultaat geeft is een progressieve belasting, dus steeds meer gewicht aan die stang hangen. Daar moet je focus liggen. (dat schijnt zelfs al te werken bij gewichten onder je maximum, zoals je bij HST kunt zien). Dat dat betekent dat je af en toe tot failure gaat om te zien wat je maximum nu echt is... swah, so be it. Failure is (in mijn ogen) geen doel, en ook geen middel, hoogstens een gevolg van een middel (zijnde maximale inspanning)
 
tot failure geen middel?? ehm.......... WTF!!!!!


Failure

The first method that has been attacked is failure training, yet it has countless success stories, and has been a measuring rod for decades with extreme success. From a “ bodybuilding “ perspective, considering its wide variety of successful advocates, you would have to, based on physical evidence say that this is one of the most legitimate training methods ever. Larry Scott would not only train to failure, but use supersets to go beyond it! We know what Arnold advocated. Here are a few more quote from present and past champions:

I take every set to failure, and will also use force reps, strip sets, and other shocking principles to tap into new muscle fibers --- Dorian Yates 6 Time Mr. Olympia

When you hit failure your workout has just begun - Ronnie Coleman - 3 time Mr. Olympia

I believe that Mike Mentzer’s thoughts are well known on this subject:

Anytime you do not train to failure, you are under training - Mike Mentzer

To stimulate optimal size and strength increases, it's imperative that you regularly attempt the momentarily impossible. For example, if you can curl 100 pounds for a maximum of 10 reps, but never attempt the 11th, your body has no reason to enlarge upon its existing capacity. It is only by regularly attempting to go beyond your existing capacity that inroads are made into your body's reserves - Mike Mentzer

Obviously the above athletes have spawned countless failure advocates who have had tremendous success with this training method. If you have ever watched Shawn Ray you would know that he regularly performs strips sets to take him past failure, Kevin Levrone uses cheat reps, forced reps and anything else he can find to stimulate growth, and Cormier is the same way. Charles Glass, probably the best trainer in the world uses every shocking principle listed on this site to take his trainees past failure.

I’m not sure about cns, I can only tell you what works for me. I train to failure and I get great results. I stick with what produces and it continues to do so for me --- Mike D'Andrea - OHIO STATE BUCKEYE LINEBACKER

The forum members know this quote from Buckeye. So how has this style of training panned out for him?

He is rated as the best prep linebacker in the country, Espn rated him as the No.1 overall linebacker in the country. He Recorded 140 tackles as a senior, averaged 15 yards-per-catch as a tight end. Mike is now playing for one of the best colleges football teams in the world, the Buckeyes! He also won the best body contest for his team, weighs over 240 pounds with single digit body fat, benches over 450 pounds, squats over 500 like it were the bar, runs a 4.50 40 time, and broke his old college teams leg press record! And the numbers only keep going up. Look for Mike to do damage for a long time to come!!!

AbcBodybuilding
 
Hmm de meningen zijn dus een beetje verdeeld, neem aan dat de mister olympia's op deze wereld wel weten waar ze over praten maar oke...

ik ga iig toch maar benen in mijn schema proppen...
verder wacht ik nog even de verdere reacties af..

alvast bedankt iig!
 
Hmm de meningen zijn dus een beetje verdeeld, neem aan dat de mister olympia's op deze wereld wel weten waar ze over praten maar oke...

Neem aub geen vb aan pro's :D
 
Nooit luistern naar pro's. Zogauw jij voor 100.000 dollar bolletjes slikt groei jij nog van 3*10 opdrukken.

edit: santino ^^
 
haha ja zit ook wat in...

maarja wie dan wel te geloven hier op het forum ??
want de 1 zegt dat het wel goed is en de anders vind dat het weinig uithaald...
 
Back
Naar boven