MuscleMeat

WAAROM toch kwark ipv yoghurt?! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

jorisssss

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
1 dec 2004
Berichten
348
Waardering
6
Ik train met een ervaren man van 100kg (droog). Deze drinkt/eet:
-dag: 1.5l drinkyoghurt (mager)
-voor slapen: 1l yoghurt (mager)

Waarom is magere Kwark beter?
-> Tragere eiwitopname wordt gezegd.

lijkt me vreemd
->yoghurt is iets lopender maar toch zowat tzelfde qua inhoud?

Ik wil wel overschakelen van yoghurt naar kwark maar ben niet overtuigd van de voordelen, zeker niet nu ik een 'prof' het NIET zie gebruiken.

-Kan iemand me toch overtuigen kwark te kopen?
-Is drinkyoghurt aan te raden in de dag en een goede bron eiwit tijdens de cut

kan iemand mij helpen aub!!!
groeten joris (80kg, net in de cut, bench 100, vetp. 18%)
 
Wat een gebitch, eet het allebei gewoon, je groeit toch wel ongeacht wat je eet.
 
Bekijk de voedingswaarde eens dan :rolleyes:
 
in kwark zitten veel meer eiwitten dan in yogh!
 
Ik verwacht professionelere antwoorden als 'gebitch'.:D

Kan iemand me aub uitleggen waarom kwark zoveel beter is en een deftig antwoord geven op mijn post?

Ik weet dat er hier kenners op dit bord zitten ;) dus help mij aub.
groeten
 
ik heb hier een pak in de koelkast staan : yoghurt: 3.6 gram eiwit per 100 ml. je hebt dus ook kwarksoorten die op 5/6 of iets meer zitten. maakt weinig uit denk ik.
 
Ik heb geen idee; maar zit er in yoghurt niet meer zuivel dan in kwark waar je huid dikker van wordt?

Veel mensen eten dan ook geen zuivel om droger te lijken, maar bij sommigen zit het gewoon tussen de oren.:)
 
Ik eet ze beiden... afwisseling heerst !
 
ik eet ze ook allebei, al staat kwark wel op kop als het op aantal gr/dag aankomt :p
 
Ik heb geen idee; maar zit er in yoghurt niet meer zuivel dan in kwark waar je huid dikker van wordt?

Veel mensen eten dan ook geen zuivel om droger te lijken, maar bij sommigen zit het gewoon tussen de oren.:)

HAHAHA, meer zuivel in het 1ne zuivel product of in het andere.. :D
 
Kwark bevat meer casseine eiwit, minder suikers en koolhydraten en minder water dan yoghurt. Redenen genoeg dus. Eiwit densiteit zorgt ervoor dat je minder grote hoeveelheden moet eten wat de prijs per kg of liter drukt en de maag niet onnodig uitrekt, minder suikers moet ik niet uitleggen denk ik en minder water betekend vastere voeding (beter dan vloeibare) en minder plassen 's nachts dus betere nachtrust. Bovendien is yoghurt zuur en uitgelekte kwark neutraal en lekker van smaak.

Kwark is voor bodybuilders op alle vlakken beter dan yoghurt. Wat niet wil zeggen dat yoghurt geen gezond product is, alleen dan geen fruityoghurts, die zitten dan weer vol met suikers en soms ook vetten, maar dat staat duidelijk vermeld op de verpakking allemaal.
 
Kwark bevat meer casseine eiwit, minder suikers en koolhydraten en minder water dan yoghurt. Redenen genoeg dus. Eiwit densiteit zorgt ervoor dat je minder grote hoeveelheden moet eten wat de prijs per kg of liter drukt en de maag niet onnodig uitrekt, minder suikers moet ik niet uitleggen denk ik en minder water betekend vastere voeding (beter dan vloeibare) en minder plassen 's nachts dus betere nachtrust. Bovendien is yoghurt zuur en uitgelekte kwark neutraal en lekker van smaak.

Kwark is voor bodybuilders op alle vlakken beter dan yoghurt. Wat niet wil zeggen dat yoghurt geen gezond product is, alleen dan geen fruityoghurts, die zitten dan weer vol met suikers en soms ook vetten, maar dat staat duidelijk vermeld op de verpakking allemaal.

en zo is het, amen.
 
kwark krijg ik niet binnen, tegenwoordig eet ik terug een halve kilo yoghurt savonds, genoeg zoetstof dan is het heerlijk
 
kwark krijg ik niet binnen, tegenwoordig eet ik terug een halve kilo yoghurt savonds, genoeg zoetstof dan is het heerlijk

Probeer eens de wat meer smeuïge kwarken (Danone & Konings) gaan bij mij ook makkelijker binnen dan kwark van Aldi of Lidl
 
je schrikt je een banaan als je kijkt naar het aantal suikers en koolhydraten in yoghurt (ivgl met kwark dan)
 
ik eet mijn yoghurt s morgens bij mijn ontbijt..
en mijn kwark s avonds voor het slapen..

afwisseling is de gulden weg..
 
je schrikt je een banaan als je kijkt naar het aantal suikers en koolhydraten in yoghurt (ivgl met kwark dan)
de yoghurt hier zijn bakken van 500gr, per 100gr 6.5 gr carbs, valt nog redelijk mee vind ik


Probeer eens de wat meer smeuïge kwarken (Danone & Konings) gaan bij mij ook makkelijker binnen dan kwark van Aldi of Lidl
zal eens proberen, want die kwark die we nu hebben is echt niet te vreten bah:o
 
de yoghurt hier zijn bakken van 500gr, per 100gr 6.5 gr carbs, valt nog redelijk mee vind ik



zal eens proberen, want die kwark die we nu hebben is echt niet te vreten bah:o


Konings magere kwark is inderdaad het lekkerst.
 
campina(vroegere stasanno) is ook erg lekker en bevat iets meer als 10 g eiwit/100g
 
Back
Naar boven